czwartek, 27 kwietnia 2023

RPG - PAPIEROWE RPG - GRY FABULARNE - Legenda Pięciu Kręgów 1ed - Kampania do L5K1ed "Miecze cnót i grzechów, inaczej zwane mieczami odwróconych imion" - Scenariusz RPG - Epizod 3 - Część 2: "Tajemnica długowieczności Świetlistego Kapłana Akarui, Złote Drzewo i Oni Żerca Żywych" - Autor: Arkadiusz RYGIEL

Kampania do Legendy Pięciu Kręgów 1ed "Miecze cnót i grzechów, inaczej zwane mieczami odwróconych imion". Epizod 3 - Część 2 zatytułowany "Tajemnica długowieczności Świetlistego Kapłana Akarui, Złote Drzewo i Oni Żerca Żywych". Scenariusz rozgrywaliśmy w piątek 21 kwietnia 2023 roku.

Ilustracja: Piotr RYGIEL

Legenda Pięciu Kręgów 1ed

Kampania "Miecze cnót i grzechów, inaczej zwane mieczami odwróconych imion"

Epizod 3 - Część 2: "Tajemnica długowieczności Świetlistego Kapłana Akarui, Złote Drzewo i Oni Żerca Żywych"


Gatunek: samurajski, horror

Scena 1. "Ucieczka z Miasta Ognistych Ptaków Hi-no-tori - górskie Miasto Obłoków Kumo"
Bohaterowie Graczy po pokonaniu strażników Świetlistego Kapłana Akarui są zmuszeni do ucieczki z Miasta Ognistych Ptaków Hi-no-tori. Protagonistom udaje się przedrzeć do jednej z bram i opuścić miejscowość. Samuraje gnają na wierzchowcach do swoich ludzi w górskim Mieście Obłoków Kumo na ziemiach Klanu Smoka. 

Scena 2. "Zdeterminowany Feniks i Skryty Skorpion - herbaciarnia Kora Snu"
Pan Bayushi Tokuno w Herbaciarni Kora Snu Nemuri-no-juhi spotyka shugenja z Klanu Feniksa. Pan Shiba Takeshi od dłuższego czasu był na tropie złowieszczego Akarui. Feniks proponuje swoje usługi Skorpionowi. Shugenja przyłącza się do zbrojnego orszaku agentów Szmaragdowego Cesarza. 

Scena 3. "Obdarci i pałający chęcią zemsty"
Bohaterowie Graczy powracają na ziemie Klanu Smoka. Relacjonują aktualną sytuację w Mieście Ognistych Ptaków. Osadą zarządza szalony kapłan, dla którego liczą się tylko zyski.

Scena 4. "Bitwa o Miasto Ognistych Ptaków Hi-no-tori - Złote Drzewo Kogane-no-ki - Zły duch Oni Żerca Żywych Ikite-iru-mono-o-taberu"
Słychać niepokojący dźwięk gongu z oddali. Poddają mu się Pan Ketsuki Miyagi i Bayushi Tokuno. Z czasem Samurajom udaje się pokonać zniewalające brzmienie. Bohaterowie na czele stuosobowego, zbrojnego oddziału ruszają na osadę. Cesarscy żołnierze otwierają od środka wrota prowadzące do murów. Miasto jest opustoszałe. Mężczyźni i kobiety niczym mrówki w kopcu kierują się do Świątyni Gałęzi Świata Sekai-bun-eda-shinden. Sakralne miejsce plugawi obecność złego ducha Oni Żercy Żywych. Paskudny i glizdowaty robal połyka kolejnych ludzi, którzy bezwiednie wchodzą do jego przerośniętej paszczy. Obok potwora, Świetlisty Kapłan Akarui bije w Czarny Gong Zniewolenia Bondeji-no-kuroi-gongu, który mami swym dźwiękiem kolejnych nieszczęśników. Samuraje ruszają na wielkiego robala i nikczemnego kapłana. Pan Mirumoto Kenzo trafia z łuku Yumi w czarownika. Pan Shiba Takeshi miota ognista kulą w stronę gongu i jego użytkownika. Instrument wybucha zabijając Akarui. Pan Sasaki Hayato i Pan Bayushi Tokuno rozcinają swoimi mieczami cielsko stwora. Pan Ketsuki Miyagi zadaje śmiertelny cios złemu duchowi Oni Żercy Żywych. Pan Mirumoto Kenzo podnosi Miecz Odwróconego Imienia Don'yoku Chciwość odnaleziony przy ciele Świetlistego Kapłana. Smok nie poddaje się zwodniczej woli miecza. Bohaterowie Graczy odnajdują w Świątyni Złote Drzewo, które poprzez karmienie potwora, wydawało z jego złowrogiej woli drogocenne kwiaty ze szczerego złota. 

Ciąg dalszy nastąpi...
Czarne tło...
Muzyka...
Napisy końcowe...

W rolach głównych wystąpili:

Krzysztof OBSTAWSKI jako shugenja z Klanu Feniksa Pan Shiba Takeshi
Paweł OBSTAWSKI jako bushi z Klanu Skorpiona Pan Bayushi Tokuno
Tomasz TYMIŃSKI jako bushi z Klanu Smoka Pan Mirumoto Kenzo
Paweł PIOTROWSKI jako bushi z Klanu Jednorożca Pan Ketsuki Miyagi
oraz Piotr RYGIEL jako bushi z Klanu Kraba Pan Sasaki Hayato

W pozostałych rolach:

Zły duch Oni Żerca Żywych Ikite-iru-mono-o-taberu - Wielki robal - Plugawy opiekun Złotego Drzewa Kogane-no-ki
OGIEŃ 4, Zręczność 4, Inteligencja 4, ZIEMIA 7, Wytrzymałość 7, Siła Woli 7, POWIETRZE 3, Refleks 3, Intuicja 3, WODA 7, Siła 7, Spostrzegawczość 7, PUSTKA 3, szpony atak 9z4, kły atak 9z4, szpony obrażenia 9z7, kły obrażenia 9z7, PT trafienia 15, UMIEJĘTNOŚCI: Walka: szpony 5, 
Walka: kły 5, RANY 14:0, 28:-1, 42:-2, 56:-3, 70:-4, 84:Obalony, 98:Nieprzytomny, 112:Martwy.

"Miecz Odwróconego Imienia - Ostrze Chciwości Don'yoku"
Obrażenia 3z3. Szermierz dzierżący miecz otrzymuje Zepsucie Skazą Cienia na Poziomie 3. Może używać kości odpowiadających Poziomowi Zepsucia do poprawiania testów. To jest w teście społecznym lub w walce, w którym miecz będzie miał zastosowanie może dodać 3 kości do rzutu na powodzenie. Po wykorzystaniu miecza wykonuje test Siły Woli na poziomie 15. W przypadku oblania testu otrzymuje k10 Punktów Zepsucia. Dziesiątki na kości przerzucamy. Każde kolejne 10 Punktów Zepsucia podnosi Poziom Zepsucia Bohatera. W przypadku Zepsucia na Poziomie 4 konieczny będzie test o trudności 20, a na Poziomie Zepsucia 5 test o trudności 25, aby nie otrzymać kolejnych Punktów Zepsucia. W przypadku Zepsucia na Poziomie 6 Bohater traci kontrolę nad swoimi czynami i staje się bezwarunkowym sługą Krain Cienia. Umożliwia przyzwanie Oni Żercy Żywych 
Ikite-iru-mono-o-taberu po wykonaniu testu Siły Woli na PT30. Jeśli test się nie powiedzie Oni wyzwala się spod kontroli przyzywającego. Ostrze namawia właściciela do zdobywania coraz nowszych bogactw. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski
https://arkadiusz-rygiel.blogspot.com

Wideo RPG - Materiały na mechanikę do grania filmowych sesji, jednostrzałów i sesji konwentowych

Nałęczokon - nKon - Kameralna inicjatywa konwentowa grupy przyjaciół - Warszawa

Konwent - Zamczysko 2010 - Czersk

Narracje - bohaterowie