środa, 12 października 2022

RPG - PAPIEROWE RPG - GRY FABULARNE - Deadlands: Martwe Ziemie - Kampania do DL "Wszystkie przebrania Alistaira Kanta" - Scenariusz RPG - Epizod 4: "Klucznik z Krainy Wielu Drzwi" - Autor: Arkadiusz RYGIEL

Ilustracja: Piotr RYGIEL

W piątek 23 września 2022 r. rozgrywaliśmy epizod 4 kampanii do Deadlands "Wszystkie przebrania Alistaira Kanta" zatytułowany "Klucznik z Krainy Wielu Drzwi".

Deadlands: Martwe Ziemie

Kampania "Wszystkie przebrania Alistaira Kanta"

Epizod 4: "Klucznik z Krainy Wielu Drzwi"

Scena 1. "Palarnia opium Chai Maia - Redstone".
Jacob Hoover, Yojiro i Szalony Mickey trafiają do palarni zlokalizowanej w środkowej części miasteczka. Na miejscu korzystają z przybytku paląc opium i pijąc whisky. Poszukiwacz i rewolwerowiec relacjonują roninowi, co wydarzyło się na farmie Lake'a pod Whitehall. Czas zdaje się nie mieć znaczenia. Rzeczywistość staje się nieprzenikniona i oniryczna. Goście lokalu wydają się zaburzonymi sylwetkami wśród zniekształconych głosów. W fantasmagorycznej wizji dostrzegają zaginionego w Heartville syna Pani Abigail - małego Herberta.

Scena 2. "Wielodrzwi - senna rzeczywistość w zaburzonym wymiarze - Klucznik z Krainy - As Przejść". 
Bohaterowie Graczy podążając za chłopcem wchodzą do dziwnego korytarza. W nowej lokacji szybko orientują się, że pomieszczenie za ich plecami przesłało istnieć. Przed nimi i za nimi jawi się jedynie ten sam monotonny korytarz, skąpany w toni zielonej tapety, ozdobiony drewnianą sztukaterią i słabo żarzącymi się lampami. Dzieciak szybko wyjawia im, że nie może się stąd wydostać. Nie pamięta, jak znalazł się w tym miejscu. Posse szybko orientuje się, że dzieciuch nie mówi im całej prawdy. Chłopiec tłumaczy, że rządcą jest tutaj stwór nazywany Klucznikiem. To on decyduje, kto może wejść do określonych pomieszczeń. Herbert chce zabrać Protagonistów do pokoju luster, w którym można znaleźć nieprzeniknionego włodarza. Bohaterowie decydują się poczekać na potwora. Czas mija w niemierzalny sposób. Słychać brzęk kluczy. Mroczny starzec w skórzanym, rzemieślniczym fartuchu wyłania się z półcieni. Ma ze sobą dziesiątki kluczy pasujących do różnych przejść. Jacob szybko dobywa sześciostrzałowca. Pozostali członkowie Posse nie zasypiają gruszek w popiele i również sięgają po broń. Siwy włóczęga miota chmarą magicznych kluczy w poszukiwacza. Przedmioty mijają o cale głowę Jacoba. Hoover oddaje kilka strzałów w tułów istoty. Dziad pada z brzękiem. Zostaje po nim jedynie pęk kluczy. 

Scena 3. "Biuro Czerwonego Szeryfa - bicz zaklinacz widmowych koni". 
Mały Herbert Croft zabiera Bohaterów Graczy do siedziby Czerwonego Szeryfa. Z miejsca mają zabrać bicz wynaturzenia, który pozwoli opuścić im dziwne miejsce. W celi jest zamknięty Rod Lake lub to, co z niego zostało po tym, jak Czerwony Szeryf zastrzelił go na farmie pod Whitehall. Rod wyjącym głosem prosi o wypuszczenie z celi. Protagoniści pozostawiają cienistą postać za kratami. Hoover zdejmuje znad kominka bicz i za radą chłopca 
wszyscy opuszczają budynek biura.

Scena 4. "Wraithtown - Miasto Wiecznego Koszmaru - przybywa Czarny Dyliżans". 
Miasteczko na zewnątrz roi się od potwornych postaci. Jeździec z płonącą czaszką. Ludzie o pustych oczodołach. Żołnierze w postrzępionych mundurach. Kraina jest przepełniona bólem i strachem. Jacob strzela z bicza. Na niebie pojawia się Czarny Dyliżans. Powóz ląduje przed Posse. Bohaterowie wskakują do środka. Hoover ponownie uderza batem krzycząc "do Redstone!"...

Ciąg dalszy nastąpi...

Czarne tło...
Muzyka...
Napisy końcowe...

W rolach głównych wystąpili:

Paweł OBSTAWSKI jako ronin Yojiro
Tomasz TYMIŃSKI jako rewolwerowiec Szalony Mickey
oraz Piotr RYGIEL jako poszukiwacz Jacob Hoover

W pozostałych rolach:

Klucznik z Krainy Wielu Drzwi, As Przejść z Domu La Rue.
CECHY: POSIADA ZMIENNE CECHY I UMIEJĘTNOŚCI W KAŻDEJ Z RUND WALKI. TESTOWANY WSPÓŁCZYNNIK MA WARTOŚĆ: LICZBA KOŚCI 1k3, TYP KOŚCI: RZUT KOŚCIĄ k8. WYNIK: 1 - (k4), 2 - (k6), 4 - (k8), 5 - (k10), 6 - (k12), 7 - (k20), 8 - powtórny rzut. TEMPO: 16, ROZMIAR: 7, DECH: NIE DOTYCZY. KLAMOTY: Skórzany, roboczy fartuch, pęk kluczy.

*Relikt 5 - Bicz "Zaklinacz widmowych koni" - obrażenia SIŁA+4k6, pozwala przyzwać Czarny Dyliżans, który potrafi podróżować między światami... Przyznasz, że całkiem nieźle, jak na kawałek plecionki, Hombre?...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski
https://arkadiusz-rygiel.blogspot.com

Wideo RPG - Materiały na mechanikę do grania filmowych sesji, jednostrzałów i sesji konwentowych

Nałęczokon - nKon - Kameralna inicjatywa konwentowa grupy przyjaciół - Warszawa

Konwent - Zamczysko 2010 - Czersk

Narracje - bohaterowie