środa, 29 maja 2013

RPG - PAPIEROWE RPG - GRY FABULARNE - Warhammer Fantasy Role Play 2ed - Kampania do WFRP2ed "Listy z Praag" - Scenariusz RPG - Epizod 2: "Miecz w skale spaczenia" - Autor: Arkadiusz RYGIEL

Warhammerowa kampania „Listy z Praag”, o której pisałem wcześniej na polterblogu, stanęła na pierwszym odcinku. Po długim czasie udało się ją reaktywować w okrojonym składzie, w postaci dalszej kontynuacji fabuły, ale z perspektywy innych bohaterów.

Bohaterowie Graczy

Johan Stein (Whitlow) – Mistrz Magii z Kolegium Ognia wysłany podczas inwazji, aby odszukać renegata Klaude Egidiusa, który zniknął z Altdorfu po odrzuceniu przez Imperialną Komisję Naukową jego projektu maszyny tworzącej korytarze czasoprzestrzenne.

Michaił Łomonosow (Cezar) – kislevski rycerz, którego ojciec jest potężnym panem feudalnym. Ludzie czują respekt przed młodym arystokratą, głównie ze względu na osobę jego krewkiego ojczulka. Ma zająć się ochroną maga przybyłego z Imperium. Dowodzi oddziałem zbrojnych.

LISTY Z PRAAG

Odcinek 2: Miecz w skale spaczenia

Sceny

1. Prolog. Mistrz i uczennica.
Początek historii ma miejsce w Altdorfie. Mistrz Stein trafia na wykład Klaude Egidiusa z Kolegium Złota. Mag i naukowiec przedstawia swoją teorię na temat tuneli prowadzących przez czas i przestrzeń, które można tworzyć przy wykorzystaniu połączenia pierwiastków drzemiących w każdym z wiatrów magii. Kilka osób wyraża sprzeciw, kilka innych się zgadza, wśród tych drugich daje zauważyć się osobę kislevskiej adeptki Mariszki Legotine, która wydaje się być zapatrzona w słowa i osobę szalonego maga.

2. Zawiązanie akcji. Historia kołem się toczy.
Kilka miesięcy później Stein zostaje wezwany do Frideliusa Worlitzera – Przewodniczącego Połączonej Komisji Kolegiów Magii. Razem wybierają się na miejsce zbrodni do wieży Egidiusa. Obaj spotykają łowcę czarownic Gabriela Lutheriusa, który prowadzi tę sprawę z ramienia władz cywilnych. W komnacie wypełnionej starożytnymi księgami, dziwnymi figurami i efektami eksperymentów, znajduje się maszyna w kształcie koła, do której jest przymocowany martwy, na wpół zmutowany czarodziej z Kolegium Ognia imieniem Brenermann. Na maszynie widać inne uchwyty, jakie zapewne czekały na przedstawicieli pozostałych „kolorów”.

3. Rozwój akcji. Każde działanie pozostawia ślad.
Imperialni szpiedzy trafiają w Praag na ślad Egidiusa, o czym informują władze. Worlitzer wysyła Steina, aby zajął się sprawą szalonego maga oraz spróbował przechwycić efekty jego prac, przy tym likwidując na miejscu niebezpiecznego człowieka i maszynę, którą tamten mógł w tym czasie skonstruować.

4. Punkt kulminacyjny. Pechowa podróż.
Rodzina Łomonosowów rywalizuje na dworze z Fadejem Jakuszkinem, który ma protekcję innego silnego pana jakim jest Trebuszew. Ojciec Michaiła – Paweł posyła syna, aby zajął się gościem z Imperium. W międzyczasie do kraju napływają siły mające być wsparciem w przewidywanej Inwazji Chaosu – jak zawsze wydają się być niewystarczające. Maga eskortuje kapitan Enderlin Hergiger wraz z kompanią strzelców, która ma dołączyć później do imperialnych sił w Kislevie. W drodze jednak żołnierze wpadają w zasadzkę zorganizowaną przez Skaveny, z rzezi uchodzi tylko Stein, którego podmuch po wybuchu miotacza spaczoognia zrzuca w dolinę wąwozu. Kiedy mag odzyskuje przytomność, zauważa, że z miejsca zniknęło ciało jego sługi Wilhelma, który był jeszcze dzieckiem.

5. Rozwiązanie akcji. W pogoni za panną.
Ludzie młodego Łomonosowa odnajdują czarodzieja. Pomagają mu w powrocie do zdrowia. W mieście dowiadują się, że Mariszka opuściła Praag przed kilkoma dniami, ruszając na północ. Oddział rzuca się w pogoń za kobietą.

6. Finał. Krew na śniegu.
Bohaterowie docierają do miejsca, w którym obozowała czarodziejka. Tam, trafiają na Wojownika Chaosu Khorne’a Jorgora Wyrwirękiego i Szarego Proroka Raskosa. Dowodzeni przez nich Zwierzoludzie i Skaveny rzucają się na nowoprzybyłych. Stein zabija potwora w czarnym pancerzu. Skaveńskiego maga w wyniku przekleństwa Tzeentcha opętuje demon, który powoduje, że jego ciało wybucha, zabijając wszystkich wokół. Rycerze zwyciężają, wyrzynając przeciwników do nogi.

7. Epilog. Skała przemian.
W miejscu Bohaterowie nie znajdują Mariszki, która najprawdopodobniej pojechała z dziesięcioma jeźdźcami dalej na północ. Obok obozowiska jest rozkopany dół, a w jego środku odkryty kawał skały spaczenia, w którą niegdyś wbito Miecz Chaosu pokryty niesamowitymi znakami. W obozowej klatce wyznawcy chaosu i Szczuroludzie uwięzili grupę zmutowanych dzieci, które mówią, że po kolei na rozkaz wojownika próbowały wyciągnąć miecz, aby sprawdzić, jakie z nich ma zostać przywódcą – żadnemu z nich się to nie powidło. Mutanci otrzymują szybką śmierć, a rycerze wraz z magiem ruszają w głąb zaśnieżonego lasu za Mariszką.

Ciąg dalszy nastąpi…

Czarne tło…
Muzyka…
Napisy końcowe…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski
https://arkadiusz-rygiel.blogspot.com

Wideo RPG - Materiały na mechanikę do grania filmowych sesji, jednostrzałów i sesji konwentowych

Nałęczokon - nKon - Kameralna inicjatywa konwentowa grupy przyjaciół - Warszawa

Konwent - Zamczysko 2010 - Czersk

Narracje - bohaterowie