poniedziałek, 13 kwietnia 2009

RPG - PAPIEROWE RPG - GRY FABULARNE - Wolsung: Magia Wieku Pary - Raport nr 3 z testów systemu - Scenariusz RPG - "Bestia z Crystal Creek" - Autor: Arkadiusz RYGIEL

Raport 3

Informacje ogólne

Scenariusz „Bestia z Crystal Creek”, konwencja przygodowa, narracja filmowa, bohaterowie niezależni wyraziści, przerysowani. Sesja odbyła się 13.04.09. Tworzenie postaci zajęło 1,5h. Graliśmy 3,5h przy stole. Tło ilustrowały celtyckie pieśni, Używaliśmy „użytkowych” kart postaci ,które zrobiłem przed sesją, Jako żetony posłużyły Nam guziki(Nie było kumpla, który przynosi sztony), znaczniki były zaznaczane na kartach, Handouty: ilustracje przedstawiające górnicze miasteczko.

Bohaterowie graczy

Tomek Tymiński jako George Smith, człowiek, alfheimczyk, archetyp ryzykant, przemysłowiec, zdolność igła w stogu siana, słabość konformizm, atuty nieustępliwe natarcie(pistolet), silny cios(pistolet), osiągnięcie specjalizacja, atrybuty: Krzepa 9+, Zręczność 8+, Przenikliwość 10+, Charyzma 10+, Opanowanie 10+, Umiejętności: Analiza 3, Blef 3, Ekspresja 3, Empatia 3, Odwaga 3, Okultyzm 3, Perswazja 3, Pojazdy 3, Półświatek 3, Przyroda 6, Spostrzegawczość 9, Strzelanie(strzelba) 6, Strzelanie(pistolet) 9, Technika 3, Ukrywanie się 6, Wiedza akademicka 3, Walka(szabla) 6, Walka(pięści) 9, Wysportowanie 6, Zastraszanie 3, Złodziejstwo 3, Gadżety: pistolet, szabla.

Dawid Kołaciński jako William Ackerman, człowiek, alfheimczyk, archetyp ryzykant, przemysłowiec, zdolność igła w stogu siana, słabość konformizm, atuty nieustępliwe natarcie(szabla), w służbie JKM, skupienie, kontrargument(perswazja), osiągnięcie skandal(podejrzenie o zdradę), atrybuty: Krzepa 10+, Zręczność 9+, Przenikliwość 9+, Charyzma 9+, Opanowanie 10+, Umiejętności: Analiza 3, Blef 9, Ekspresja 3, Empatia 6, Odwaga 9, Okultyzm 3, Perswazja 9, Pojazdy 3, Półświatek 3, Przyroda 3, Spostrzegawczość 6, Strzelanie(pistolet) 6, Technika 3, Ukrywanie się 3, Wiedza akademicka 3, Walka(szabla) 6, Wysportowanie 6, Zastraszanie 3, Złodziejstwo 3, Gadżety: pistolet, szabla.

Radek Rybiński jako Alfred Jenkins, człowiek, alfheimczyk, archetyp ryzykant, przemysłowiec, zdolność pełna adaptacja, słabość konformizm, atuty walka w trudnych warunkach, silny cios(pistolet), w służbie JKM, alfheimskie opanowanie, osiągnięcie ratunek(porwanie), atrybuty: Krzepa 10+, Zręczność 9+, Przenikliwość 10+, Charyzma 9+, Opanowanie 9+, Umiejętności: Analiza 3, Blef 6, Ekspresja 3, Empatia 6, Odwaga 3, Okultyzm 6, Perswazja 3, Pojazdy 3, Półświatek 6, Przyroda 3, Spostrzegawczość 6, Strzelanie(pistolet) 9, Technika 3, Ukrywanie się 3, Wiedza akademicka 3, Walka(szabla) 9, Wysportowanie 3, Zastraszanie 9, Złodziejstwo 3, Gadżety: pistolet, szabla.

Paweł Obstawski jako Edgar Freementle, krasnolud, alfheimczyk, archetyp ryzykant, przemysłowiec, natchniony mechanik, słabość światło słoneczne, atuty alfheimskie opanowanie, silny cios(szabla), nadzwyczajna kompetencja(technika), język obcy(wotański), osiągnięcie zakład(górnicza maszyna parowa), atrybuty: Krzepa 8+, Zręczność 10+, Przenikliwość 9+, Charyzma 10+, Opanowanie 10+, Umiejętności: Analiza 3, Blef 3, Ekspresja 3, Empatia 3, Odwaga 6, Okultyzm 3, Perswazja 6, Pojazdy(paramobil) 6, Półświatek 3, Przyroda 3, Spostrzegawczość 6, Strzelanie(pistolet) 3, Technika 9, Ukrywanie się 3, Wiedza akademicka 3, Walka(szabla) 9, Wysportowanie 9, Zastraszanie 6, Złodziejstwo 3, Gadżety: szabla, paramobil.

Krzysiek Obstawski jako Christof Stuart, krasnolud, alfheimczyk, archetyp ryzykant, przemysłowiec, godny zaufania, słabość światło słoneczne, atuty alfheimskie opanowanie, brawurowy kierowca(paramobil), walka w trudnych warunkach, popisowy numer(zepchnięcie paramobilu z drogi), osiągnięcie walka(zupełne ciemności), atrybuty: Krzepa 9+, Zręczność 9+, Przenikliwość 9+, Charyzma 10+, Opanowanie 10+, Umiejętności: Analiza 3, Blef 6, Ekspresja 3, Empatia 3, Odwaga 6, Okultyzm 3, Perswazja 9, Pojazdy(paramobil) 3, Półświatek 3, Przyroda 3, Spostrzegawczość 6, Strzelanie(pistolet) 6, Technika 6, Ukrywanie się 3, Wiedza akademicka 3, Walka(szabla) 9, Wysportowanie 3, Zastraszanie 3, Złodziejstwo 3, Gadżety: pistolet, paramobil.

Fabuła

Było lato 1892 r., gracze wcielili się w awanturniczych przemysłowców z alfheimu, którzy posiadali udziały w Crystal Company. Kompania zajmowała się wydobyciem kryształu. Podczas bankietu u krasnoluda Lorda Edmunda Hensona dowiedzieli się od samego zarządcy spółki o kłopotach z wydobyciem cennego kruszcu. W górniczym miasteczku Crystal Creek zaginęło trzech górników, a pozostali ze strachu nie chcieli schodzić do szybów. Chcąc zachować dyskrecje Henson poprosił Bohaterów Graczy ,którzy byli jego dobrymi przyjaciółmi o zbadanie sprawy i doprowadzenie do wznowienia pełnego wydobycia. Awanturnicy dojechali do portu lotniczego gdzie poznali Abigail Kendrick, elfkę która miała zostać nową nauczycielka w Crystal Creek. Od kobiety dowiedzieli się ,że jej poprzedniczka Cindy Coel popełniła samobójstwo z powodu nieszczęśliwej miłości. Spotkali się także z gnomim pilotem Clemem Yoxallem i dwoma chłopcami pokładowymi – Kailem i Jailem. Tego samego dnia wyruszyli w podróż sterowcem. Podziwiali alfheimskie krajobrazy, toczyli zacięte dysputy i grali w karty. Statek wpadł w burze, pilot został zmuszony do awaryjnego lądowania. W czasie turbulencji Jail wypadł z „gondoli” i zginął. Pozostali podróżni zostali porządnie poobijani. Bohaterowie po opatrzeniu ran i zabraniu podręcznych bagaży ruszyli w kierunku miasteczka. Po drodze spotkali dziwnego włóczęgę ,który wskazał Im drogę i przestrzegł przed wilkami. Na miejscu byli świadkami przyniesienia z lasu ciała miejscowego konstabla Caleba Burnsa. Jak się później okazało ,ktoś roztrzaskał mężczyźnie głowę. Późnym wieczorem awanturnicy odbyli rozmowę z nadzorcą kopalni Ebenem Coelem. W trakcie spotkania bohaterowie ustalili ,że jutrzejszego dnia powrócą na miejsce katastrofy sterowca. Zabiorą bagaże i spróbują znaleźć ciało Jaila a, później zajmą się sprawą tajemniczych zaginięć. Następnego dnia wyruszyli z wozem zaprzęgniętym w mechaniczne konie i dwoma luzakami. Odnaleźli ciało chłopca. Po powrocie do Crystal Creek poznali nowo wybranego konstabla Galena Kelloga. Jeden z miejscowych opowiedział awanturnikom historie Casimira Abramsa, górnika który nie mogąc poślubić córki nadzorcy kopalni Cindy Coel musiał opuścić osadę. Krążyły także słuchy jakoby Abrams przed odejściem został ciężko pobity przez narzeczonego ukochanej - konstabla Caleba Burnsa i jego kolegów. Kilka dni później dziewczyna rzuciła się ze skały z nieszczęśliwej miłości do górnika. Wieczorem odnaleziono Ebena Coela z rozszarpanym brzuchem. Za rozbitym oknem bohaterowie odnaleźli dziwne ślady prowadzące do kopalni. W jednym z szybów spotkali Casimira Abramsa wraz ze sforą wilków. Usłyszeli od Niego opowieść o klątwie likantropi ,której rzucił się w ramiona, aby pomścić krzywdy Swoje i Cindy. Bohaterowie stoczyli krwawą walka z wilkołakiem. Z trudem pokonali bestie. Truchło potwora zanieśli do osady i spalili. W Crystal Creek zapanował spokój. Wydobycie zostało wznowione. Jednak jedna rzecz pozostała nie wyjaśniona, albowiem bohaterowie walcząc z bestią sami mogli stać się potworami…

Uwagi ogólne

Myślę, że fajnie by było gdybyście w końcowej fazie pokusili się o stworzenie oddzielnych szablonów kart postaci dla każdego z archetypów.

Pozdrawiam, Arkadiusz RYGIEL.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski
https://arkadiusz-rygiel.blogspot.com

Wideo RPG - Materiały na mechanikę do grania filmowych sesji, jednostrzałów i sesji konwentowych

Nałęczokon - nKon - Kameralna inicjatywa konwentowa grupy przyjaciół - Warszawa

Konwent - Zamczysko 2010 - Czersk

Narracje - bohaterowie