niedziela, 25 września 2022

RPG - PAPIEROWE RPG - GRY FABULARNE - Warhammer Fantasy Role Play 2ed - Kampania do WFRP2ed "Losy bohaterów przez żarna czasu ścierane" - Scenariusz RPG - Epizod 3: "Umowa z Szarym Prorokiem Snitrilem Płonącym Językiem" - Autor: Arkadiusz RYGIEL

Ilustracja: Piotr RYGIEL

W sobotę 10 września 2022 r. rozgrywaliśmy epizod 3 kampanii 
„Losy bohaterów przez żarna czasu ścierane” zatytułowany: "Umowa z Szarym Prorokiem Snitrilem Płonącym Językiem".

Warhammer Fantasy Role Play 2ed

Kampania „Losy bohaterów przez żarna czasu ścierane”

Epizod 3: „Umowa z Szarym Prorokiem Snitrilem Płonącym Językiem”

Scena 1. „W ciemnych tunelach błyszczą ostrza - kanały pod Hogenheim”
W śmierdzących tunelach pod miastem Bohaterowie Graczy ścierają się z Wojownikiem Nurgla Ulvikiem Mackorękim i jego zbrojną obstawą. Pośród fetoru ma miejsce walka na śmierć i życie. Broń błyska w półcieniach ciemnych korytarzy. Ragesh posługując się kuszą pistoletową szybko pozbywa się jednego z grabieżców z dalekiej północy. Gunter i Simon roznoszą na mieczach dwóch adwersarzy. Herrmann dociska głowę powalonego barbarzyńcy zanurzając ją w fekaliach. Arcykapłan Launt wzywa moc Ulryka. Chwilę później obleka go pancerz z eteru. Protagoniści przywierają Wojownika Chaosu do muru. Jego nabijany kolcami morgensztern zatacza szerokie młyńce nad głową, skrywaną pod zdobnym hełmem. Rdzawy pancerz zdaje się lśnić w mroku korytarzy. Ulvik pada jednak pod naporem nawały ostrzy. Pokonany zaczyna groteskowo błagać o życie. Wyjawia, że władza Małego Wodza Chaosu Borgora Pełzającego wynika z przychylności wiedźmy Morgalis Czerwonowłosej. Wyznawcy Chaosu schwytali kislevskiego rycerza Ivo Kunicowa, który miał ściągnąć imperialną odsiecz do obleganego miasta. Horda najeźdźców jest podzielona i trawią ją liczne niesnaski. Launt kapłańską mocą zamraża głowę kreatury w pancerzu i miażdży jej łeb okutym butem. 

Scena 2. „Szary Prorok na lewitującym tronie - targu dobito - śluza kanałowa”
Z ciemnicy korytarzy wyłaniają się zwiadowcy Szczuroludzi. Chcą nałożyć Bohaterom Graczy worki na głowy i przeprowadzić ukrytym przejściem do swojego pana. Protagoniści decydują się spotkać w wybranym przez siebie miejscu i na swoich warunkach. Po kwadransie zjawia się przywódca Skavenów. Postacie Graczy zaczynają otaczać zewsząd iskrzące się szczurze oczy. Snitril jest kaleką przemieszczającym się na lewitującym, zawansowanym technologicznie tronie. Towarzyszy mu Szczurogr z mechanicznymi ramionami, z których bucha para, imieniem 
Tuat Żelaznoręki oraz kilkunastu doborowych Sztormverminów. Płonący Język pragnie dobić targu z Protagonistami. Informuje Bohaterów o wpływie wiedźmy Morgalis Czerwonowłosej na Małego Wodza Chaosu Borgora Pełzającego. Armia Chaosu wierzy, że póki wiedźma jest z nimi nie mogą ponieść klęski. Szary Prorok zdradza, że kobieta znajduje się w zrujnowanej świątyni Sigmara na Żółtym Wzgórzu, około trzech dni drogi na północny-wschód od miasta. Szczuroludzie mają otrzymać Sukno z Langre po odparciu armii najeźdźców. Skaveni przekazują ponadto Rageshowi Astuana spaczokarabin, spaczopistolet i dziesięć granatów swojej produkcji, które mają pomóc w porwaniu wiedźmy.

Scena 3. "Szalona szarża Wyznawców Chaosu na mury miasta - szańce"
Dietrich Launt organizuje podjazd pod rozstawiające się Siły Chaosu. Arcykapłan dzięki meldunkom swoich zwiadowców orientuje się, że Wojownicy Chaosu zbierają się do morderczej szarży, którą mają zamiar wykonać z marszu. Sługa Ulryka w porę organizuje obronę dedykowaną na ten wariant przeciwnika. Ogniste Organy z Karak-Din z wysokich murów dziesiątkują Barbarzyńców i Zwierzoludzi. Obrońcy odrzucają drabiny przystawiane przez krwiożerczych napastników. Atak zostaje przełamany przez uderzenie lekkiej jazdy z flanki, która rozbija główne ugrupowanie najeźdźców i doprowadza do przerwania w linii natarcia. 

Scena 4. "Imperialny podjazd - plan porwania wiedźmy - wrzosowiska"
W podjazd wyrusza dziewięciu członków Połączonego Kolegium Obrony Starego Świata. Bohaterowie Graczy prowadzeni przez Ragesha Astuana wymykają się szczelnie ustawionym patrolom, które osobiście podlegają pod Zastępcę Wodza Chaosu - Krota Rdzawego. Protagoniści likwidują po drodze jedną z czujek przeciwnika. Postacie Graczy docierają do ruin świątyni Sigmara na Żółtym Wzgórzu. Czarownicy strzeże sześciu Wojowników Chaosu dowodzonych przez bezwzględnego Gezuma Ropiejącego...

Ciąg dalszy nastąpi...
Czarne tło...
Muzyka...
Napisy końcowe...

W rolach głównych wystąpili:

Krzysztof OBSTAWSKI jako Dietrich Launt
Paweł OBSTAWSKI jako Ragesh Astuana
Paweł PIOTROWSKI jako Gunter Herrmann
oraz Piotr RYGIEL jako Simon Gerb

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski
https://arkadiusz-rygiel.blogspot.com

Wideo RPG - Materiały na mechanikę do grania filmowych sesji, jednostrzałów i sesji konwentowych

Nałęczokon - nKon - Kameralna inicjatywa konwentowa grupy przyjaciół - Warszawa

Konwent - Zamczysko 2010 - Czersk

Narracje - bohaterowie