sobota, 19 lutego 2011

RPG - PAPIEROWE RPG - GRY FABULARNE - Dzikie Pola 2ed: Rzeczpospolita w ogniu - Scenariusz RPG - "Białogłowa" - Autor: Arkadiusz RYGIEL

Ilustracja: Piotr RYGIEL

Poniżej, zamieszczam skrót scenariusza prowadzonego na Zamczysku. Pozdrowienia dla Graczy, których bohaterowie w imię miłości i własnej sprawy musieli wdawać się w lokalną politykę, siedzieć w beczce po kapuście, dwór spalić i wrogom śmiertelnym życie darować.


Dzikie Pola 2ed: Rzeczpospolita w ogniu

"Białogłowa" 


Wprowadzenie
Jest rok 1612. Bohaterowie Graczy powracają z Wyprawy Moskiewskiej. Zawiązuje się wielka konfederacja wojskowa. Nieopłacani żołnierze dopuszczają się gwałtów i grabieży. Kompanija powraca na Ukrainę. Jeden z Panów Braci ma zamiar prosić na wesele, okazuje się jednak, że jego wybranka ma zostać wydana za siwego starca. Panna ma być poślubiona jednemu z kresowych magnatów. W tej sytuacji, nie pozostaje nic innego, jak ratować niewiastę od okrutnego losu, który zgotowała jej zła rodzina.    

„O tym co w polityce, albo jak się sprawy mają na Wojnie Moskiewskiej”    

„O pobycie w obozie polskich wojsk pod Pawłogrodem”
Bohaterowie siedzą przy ognisku wraz z towarzyszami z koła chorągwianego. Dowiadują się o narastających niepokojach wśród żołnierzy. Wszystko zmierza do zawiązania konfederacji wojskowej. W tym samym czasie, otrzymują od porucznika rozkaz odnalezienia pana Jerzego Dębickiego. Panowie Szlachta po osiodłaniu koni, wyruszają do grodu. W podróż, rusza z nimi przyjaciel i znany warchoł Mateusz Białłozor.    

„O rozmowie z dezerterem w karczmie Żyda Icka”
Panowie Bracia odnajdują pana Dębickiego spitego w karczmie Żyda Icka. Namawiają go po przyjacielsku do powrotu. Towarzysz daje się przekonać, mimo, że sznur wisi nad jego głową. Nad ranem, podczas rzecznej kąpieli, ustalają wspólną linię obrony znajomego. Mają opowiedzieć o honorowej sprawie, jaką miał do załatwienia. Po prawdzie, Pan Jerzy chciał uciec z kompanionami wraz z workiem złota zrabowanym jednemu z moskiewskich rabów. Jednak tak się spił w karczmie, że na konia nie mógł wsiąść.    

„O tłumaczeniu przed porucznikiem”
Po krótkiej rozmowie, porucznik daje się przekonać. Panowie Bracia ręczą za przyjaciela własnym słowem. Na tym kończy się całe spotkanie.    

„O tumulcie w obozie”
W obozie, podnosi się wrzawa, przychodzą wieści o powrocie do kraju. Widać mieszane nastroje. Co twarz to inna reakcja.    

„O czechryńskich prawdach i pannie Marysi Jazłłowieckiej”
Panowie Bracia spotykają się w Czechryniu z panem Adamem. Od niego dowiadują się, że wybranka jest zamknięta pod kluczem. A tymczasem, Jazłowiec poszedł w kuratelę awanturnika Samuela Trzaskowskiego. Stary Czapliński najprawdopodobniej dogadał się z Trzaskowskimi, że ta za niego pójdzie, w zamian za majątek darowany panu Samuelowi, który zbroją ręką pod całym przedsięwzięciem się podpisze, a jeśli trzeba będzie, to i za sprawę niewinną krew przeleje.

Czarne Tło...
Muzyka...
Napisy Końcowe...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski
https://arkadiusz-rygiel.blogspot.com

Wideo RPG - Materiały na mechanikę do grania filmowych sesji, jednostrzałów i sesji konwentowych

Nałęczokon - nKon - Kameralna inicjatywa konwentowa grupy przyjaciół - Warszawa

Konwent - Zamczysko 2010 - Czersk

Narracje - bohaterowie