niedziela, 19 czerwca 2022

RPG - PAPIEROWE RPG - GRY FABULARNE - Warhammer Fantasy Role Play 2ed - Kampania "Losy bohaterów przez żarna czasu ścierane" - Epizod 1: "Ogniste organy z Karak-Din" - Autor: Arkadiusz RYGIEL

Ilustracja: Piotr RYGIEL

Po kolejnej długiej przerwie w środę 15 czerwca 2022 r. udało nam się rozegrać sesję w klasycznego Warhammera edycję 2. W związku z tym mamy początek Kampanii o tytule „Losy bohaterów przez żarna czasu ścierane”, która "dziedziczy" cześć elementów fabularnych z 2 Sag - Kampanii rozegranej lata temu zatytułowanej "Potęga nie dla głupców", w której Gracze wcielali się w Wojowników Chaosu stojących po drugiej stronie barykady dobra oraz Kampanii "Listy z Praag", w której Bohaterowie Graczy zwalczali Armię Wielkiego Wodza Chaosu Grobara Błądzącego jako herosi Imperium. W historii znalazły się również nawiązania do jednostrzałowej sesji rozegranej na 4 edycji Warhammera "Sukno z Langre". 

Warhammer 2ed

Kampania „Losy bohaterów przez żarna czasu ścierane”

Epizod 1 „Ogniste organy z Karak-Din”

Scena 1. Prolog. „Powołanie Połączonego Kolegium Obrony Starego Świata”
Altdorf. Stolica Imperium. Uczestnicy spotkania na Szefa Kolegialistów wybierają zasłużonego generała Ebbo von Rodla. Jego konkurent Guerino von Treich próbuje zwalczać swojego rywala w politycznym wyścigu o względy Cesarza Karla Franza. Poszczególne grupy Kolegium otrzymują zadania do wykonania na terenie całego Starego Świata. Z Bohaterami na szlak wyrusza kislevski rycerz Ivo Kunicow. 

Scena 2. Zawiązanie akcji. „Przewóz ognistych organów z Karak-Din”
Krasnoludzki Król Trolok Szarobrody organizuje ucztę wieńczącą interesy. Zabójca Gotrek Gurnisson i jego kompan Felix Jaeger dostarczają ogniste organy do Twierdzy. Protagoniści zwyciężają w pijackim pojedynku z królem brodaczy.

Scena 3. Rozwój akcji. „Wysadzony magazyn broni w Hogenheim”
Szary Prorok Snitril Ognisty Język poszukuje Sukna z Langre, celem uleczenia swojego zdezintegrowanego ciała. Banda Skavenów pod jego komendą dokonuje zamachów terrorystycznych mających na celu pozyskanie szantażem Magicznego Materiału z Langre.

Scena 4. Punkt kulminacyjny. „Przygotowanie do obrony Twierdzy Hog”
W Hogenheim trwają przygotowania do obrony miasta. Bohaterowie Graczy w imieniu Cesarza przejmują kontrolę nad lokalnym garnizonem wojskowym. Kapitan straży "Ke" Kegs zostaje wtrącony do lochów za bezczynność i nieudolność. Protagoniści przeszukując komnaty włodarzy dostrzegają w Czarnym Lustrze przerażającego wojownika w zardzewiałym pancerzu z przeogromnym zakrzywionym toporem. Jego spojrzenie przenika duszę. 

Scena 5. Rozwiązanie akcji „Szaleństwo Hrabiego Kunibalda von Hogenheima”
Hrabia otrzymał od tajemniczego eremity pelerynę, która została wykonana z Sukna z Langre, leczącego wszelkie rany, a jednocześnie powodującego obłęd u osoby, która je nosi. Żona hrabiego Gundelinde jest jego więźniem i ofiarą przemocy.

Scena 6. Finał. „Obłąkaniec, który sam wystrzelił się z trebusza w powietrze”.
Kunibald w akcie szaleństwa wystrzeliwuje się poza mury miasta w stronę idącej na zabudowania armii chaosu. Możny okazuje się zdrajcą, który przekazał plany obronne najeźdźcom. 

Scena 7. Epilog. „Podpalony donżon”.
Miasto płonie. Kultyści podpalają wewnętrzny zamek. Bohaterowie Graczy ruszają w pościg za Kunibaldem. Hrabia zostaje schwytany żywy na polach za miastem. Sukno z Żywego Chaosu umożliwiło mu przeżycie śmiertelnego upadku. Zamek liżą płomienie. Na horyzoncie majaczy awangarda armii Małego Wodza Chaosu Borgora Pełzającego. 

Ciąg dalszy nastąpi...
Czarne tło...
Muzyka...
Napisy końcowe...

W rolach głównych wystąpili:

Krzysztof OBSTAWSKI jako Dietrich Launt
Paweł OBSTAWSKI jako Ragesh Astuana
Paweł PIOTROWSKI jako Gunter Herrmann
oraz Piotr RYGIEL jako Simon Gerb

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz