poniedziałek, 17 stycznia 2011

RPG - PAPIEROWE RPG - GRY FABULARNE - Wampir: Mroczne Wieki - Kampania do W:MW "Diabeł z Lazareni" - Autor: Arkadiusz RYGIEL

Czas na prawdziwego klasyka. Tekst poniżej to tło fabularne do Wampira Mroczne Wieki. W najbliższym czasie zamieszczę zapisy odcinków z kroniki. Życzę miłej lektury wszystkim zainteresowanym.

"Diabeł z Lazareni" 

Rozdział 1: Transylwania roku pańskiego 1190
Jest jesień roku pańskiego 1190. Pomiędzy kainitami z Transylwanii trwa tajna wojna o władze. Niewiele istot zdaje sobie sprawę, że mogą stać się w niej jedynie pionkami.  

Bohaterowie
Gracze wcielają się w wampiry z diabolicznego Klanu Tzimisce. Działając w Transylwanii eliminują wszystkich wrogów Kniazia Cosmy Baloga jako członkowie tajnego stowarzyszenia nazywanego Zakonem Kaina. 

Klaudiu Antonescu jest młodym wampirem podającym się za alchemika. Snując swoje mroczne intrygi przemienił w ghoula starszego brata Aina i przejął kontrole nad majątkiem. 

Jan z Łysej Góry jest polskim szlachcicem wygnanym z kraju za czary i zabójstwo czekanem Samuela z Myszkowic h. Krzywda jednego z możnych na królewskim dworze. 

Vuko Lupei to wilkołak ze zniewolonego plemienia Synów Marnotrawnych. Służy Kniaziowi i wampirom jako chodzący za dnia sługa. 

Nathaniel de la Regence jest Templariuszem z Francji. Szalony Malkavianin widzi duchy zmarłych i niekiedy ciężko mu odróżnić rzeczywistość od złudzeń. Zbłądził szukając Palestyny w Karpatach. 

Sieciech jest przeistoczonym wojem z drużyny Mieszka I.

Tło 

Ród Balogów  
Starszym rodu jest matuzalem Kniaź Cosma Balog. Czynnie zaangażowany w politykę despota i tyran, który dla utrzymania władzy jest w stanie zrobić wszystko. Mimo wypaczonego charakteru i mani na punkcie własnego bezpieczeństwa Książę jest wytrawnym dyplomatą i jeszcze lepszym intrygantem co przyswaja mu tak wielu wrogów co przyjaciół. Stworzył dwie linie krwi śmiertelną i nieśmiertelną. Nad obiema ma zwierzchność. Zasłużeni ludzie w nagrodę mogą zostać przeistoczeni. Obecnie panującym śmiertelnym księciem jest Konstant Balog jeden z Jego potomków. Nad egzekwowaniem prawa książęcego czuwa tajny Zakon Kaina dowodzony przez tajemniczego mistyka Mistrza Zemeliusa. Dodatkowo Kniazia broni zniewolone wilkołacze Plemię Synów Marnotrawnych. Niektórzy sądzą, że Lupiny chronią władcę przed członkami tajnego bractwa. Kniaź ma trzy oblubienice Morane, Aide i Desdemone. Jednym z Jego nieśmiertelnych synów jest młody wampir August Balog. Do trzody kniazia należy związana przysięgą krwi wilkołaczyca Eleonora Lupei. Ród Balogów należy do najpotężniejszych w Europie Wschodniej i na Bałkanach. Sam Kniaź stopniowo podporządkowuję sobie ościenne księstwa. Liczy, że w niedalekiej przyszłości założy wampirzą koronę. Jest wyczulony na punkcie przestrzegania ustanowionych praw, dlatego każdy z wasali musi uzyskać pozwolenie na stworzenie choćby ghoula. Balogowie pieczętują się herbem wyobrażającym Czarne Słońce. Słowo Balog w języku Węgierskim oznacza Leworęcznego. Siedzibą kniazia jest warowny gród Lazareni w Karpatach.  

Zakon Kaina
Tajne stowarzyszenie wampirów skupiające mistyków, zabójców i żołnierzy. Działa na terenie całej Europy Wschodniej i Bałkanów. Członkowie składają śluby bezwzględnego posłuszeństwa. Przyodziewają czarne płaszcze z kapturami. Wyżej postawieni zakonnicy noszą dystynkcje wyszywane czerwonymi nićmi u końca rękawów. Fiolet jest przeznaczony dla Mistrzów. Posiadają metalowe ryngrafy z zamkniętymi kołnierzami chroniącymi przed zdiabolizowaniem. Używają srebrnych mieczy z wyrytymi sentencjami katów na ostrzach. Obecnie zakonowi przewodzi enigmatyczny Mistrz Zemelius. Zakon jest zaangażowany w wiele politycznych spraw. Na co dzień eliminuje bezwzględnie swoich przeciwników. Często występuje jako zbrojne ramię księcia podczas Krwawych Łowów. Przed polowaniem członkowie zakonu polerują swoje miecze woreczkami z popiołem. Każdy z worków napełniany jest prochami pokonanych wrogów czerpanymi ze specjalnie grawerowanej kadzielnicy.  

Rodzina Lupei i Plemię Kanibali
Powstało na skutek odejścia Corvinusa Lupei z Plemienia Krwawych Kłów. Młody i ambitny Lupin został zwiedziony obietnicami potęgi przez wampirzego Kniazia. Przepojony nienawiścią do pobratymców i zniewolony mistycznymi przysięgami zaczął służyć Balogom. Negatywne miano Synów Marnotrawnych zostało ukute przez inne wilkołaki. Każdy z członków plemienia musi uzyskać pozwolenie na spłodzenie potomstwa od wodza. Likantropy są osobistymi strażnikami Kniaziów. Na czele Plemienia stoi czarny wilkołak Corvinus Lupei.  

Przymierze Nowej Krwi
Tajemny sojusz Transylwańskich Baronów. Działa w opozycji do Balogów i ich popleczników. Skupia przeciwników despotycznej władzy. Do zgromadzenia przystępują wampiry, które dążą do obalenia Kniaziów. Wielu z nich trwa w uśpieniu spełniając swoje obowiązki w zakonspirowanych organizacjach.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski
https://arkadiusz-rygiel.blogspot.com

Wideo RPG - Materiały na mechanikę do grania filmowych sesji, jednostrzałów i sesji konwentowych

Nałęczokon - nKon - Kameralna inicjatywa konwentowa grupy przyjaciół - Warszawa

Konwent - Zamczysko 2010 - Czersk

Narracje - bohaterowie