niedziela, 27 lutego 2011

RPG - PAPIEROWE RPG - GRY FABULARNE - Dead of Night - Scenariusz RPG - "Tajemnica New Heaven" - Autor: Arkadiusz RYGIEL

Dead of Night to kolejny nowy system, w który grałem po raz pierwszy u Chimery. Co do gry, pisałem o niej trochę wcześniej w notce podsumowującej Falkon i Zjavę. Emuluje horror i dynamicznie napędza rozwój akcji. Mechanika wspiera narrację, a tworzenie postaci zajmuje chwilę. Jeśli lubicie kiepskie horrory to ta gra jest stworzona właśnie dla Was. Poniżej tradycyjnie skrót scenariusza. Miłej lektury wszystkim zainteresowanym.  

W trakcie gry, wykorzystałem patent Chimery do tworzenia BNów. Każdy z graczy miał okazje stworzyć dwie postaci tła, opisując je na małych karteczkach. Jest to o tyle przydatne, że w pewnym momencie, bohaterowie tła giną jak muchy. Dzięki temu zabiegowi, mamy ich trochę lepiej zarysowanych, w szybki sposób i przy udziale wszystkich graczy. Taka mała burza mózgów na zapełnienie świata przedstawionego.

"Tajemnica New Heaven"  

Wprowadzenie
Zima 1950 r., Stany Zjednoczone, Wojskowe eksperymenty w miasteczku New Heaven kończą się katastrofą. Wcześniej upozorowane skażenie, dało pretekst do zastosowania obcej materii, wzmacniającej umysł, jako leku. Nie dostrzeżono jednak, że substancja znacząco przekształca świadomość i doprowadza do obłędu…  

New Heaven
Małe miasteczko na Alasce, liczące nie więcej niż dwieście dusz. Życie płynęło tu spokojnie, aż do dnia, w którym doszło do paskudnego skażenie, będącego efektem awarii w miejscowych zakładach chemicznych. Wyjaśnieniem sprawy, zajęło się wojsko. Oczyszczono teren. Mieszkańcom zaczęto podawać leki uodparniające organizm. Nie wszyscy żołnierze byli wtajemniczeni w tym samym stopniu, co do głównego celu działań…  

Bohaterowie
Gracze w tej kwestii mocno nastawili się na kicz, oto i efekty: Ppłk. Ambrose Flinson jest uzależniony od wąchania kleju. Rozbity po nieudanym związku, stara się pozbierać. Należy do Wojsk Paranormalnych. Por. Mike Maxville to wojskowy lekarz służący w Wojskach Chemicznych. Stosuje niekonwencjonalne metody leczenia. Sierżant Scaletta jest paranoikiem i twardym żołnierzem, który zawsze wykonuje rozkazy.  

Odprawa
W trakcie odprawy, żołnierze dowiadują się, że New Heaven zostało odcięte od świata. Od ponad tygodnia, nie przyszły żadne wieści od płk. Ronalda Snowa i jego ludzi. Sztab w jednostce spodziewa się, że coś poszło nie tak. Zostaje wysłany drugi pluton, by wyjaśnić sprawę awarii i braku kontaktu. Płk. Francis Tanent obawia się, że wojsko mogło prowadzić jakieś tajne eksperymenty w miasteczku. Żołnierze będą zmuszeni działać w sytuacji niepewności. Dodatkowo, Flinson jest ekspertem od zjawisk paranormalnych, i jak sam mniema, nie został wezwany tu bez powodu.  

Podróż
W śnieżycy, konwój napotyka dziwnego człowieka, biegnącego wśród zasp. Z jego ręki, ginie jeden z żołnierzy. Mężczyznę udaje się zatrzymać. Jest obłąkany i nie ma z nim kontaktu. Wygląda na to, że uciekł z New Heaven.  

Miasteczko
Po przybyciu na miejsce, głowa schwytanego eksploduje. Szeryf Oliver Castle naświetla sytuacje. Na miejscu, są dwa uszkodzone zbiorniki. Miasteczko pokrywa toksyczny szlam. W biurze szeryfa, zamknięto obłąkanych. Rozmowa ze Snowem pokazuje, że ten jest dziwnie spokojny o całą sytuację. Miejscowym podawane są dziwne leki, mające wzmocnić organizm.

Dziwne wydarzenia
Podczas badania fabryki, bohaterów mało co nie zabija, spadający zbiornik. W środku, walczą z człowiekiem wykorzystującym telekinezę. W trakcie starcia, życie traci drużyna żołnierzy. Dopiero w opuszczonej szopie dopadają przeciwnika. Nawet po wybuchu kilku granatów, dziwny człowiek wydaje się nad wyraz żywotny, co budzi niepokój. W biurze szeryfa, jego zastępca Bob, dobiera się do lekarki Amandy Jason. Żołnierze powstrzymują napastnika i zamykają go z obłąkanymi. W celi, jeden z szaleńców, jest obiektem samozapłonu. Sytuacja staje się coraz bardziej skomplikowana. Okazuje się, że Snow i jego ludzie są pod kontrolą innego miejscowego, który najwyraźniej posiada zdolności telepatyczne. Mieszkańcy i żołnierze pod wpływem dziwnej siły, ruszają na biuro szeryfa…  

Zakończenie
Dochodzi do strzelaniny. Ppłk. Flinson zostaje zabity przez jednego ze swoich ludzi. Ginie także panna Jason. Z masakry, wychodzi cało jedynie Maxville, który poznaje prawdę o tajnych badaniach o kryptonimie „Przemiana” i Scaletta. 

Po powrocie zostają odznaczeni przez gen. Claytona Fostera. Czarne Tło. Widać ludzi z plakietkami Wojsk Paranormalnych, którzy oczyszczają teren New Heaven. Czarne Tło. Scaletta i Maxville czekają na posiłek w szpitalu psychiatrycznym, jeden z pracowników żartuje na temat ich doniesień… Żołnierze teraz już sami nie wiedzą, czy to co widzieli była prawdą… Czarne Tło. Widać ciepło ubranego człowieka, który biegnie przez zaspy. Jest już daleko od New Heaven… 

Czarne Tło...
Muzyka...
Napisy Końcowe... 

Dead of Nigt to świetna gra. Jeśli ktoś lubi klimaty tanich horrorów to powinien w nią kiedyś zagrać. Sesja trwała 3,5 h. Nie było żadnych przestojów. Gracze szybko złapali konwencję. Mechanika była wykorzystywana do wspierania narracji. Jeśli chcecie się dowiedzieć czegoś więcej na temat gry, odwiedźcie blog Chimery. Tyle z mojej strony. Pozdrawiam i dzięki za poświęcony czas. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski
https://arkadiusz-rygiel.blogspot.com

Wideo RPG - Materiały na mechanikę do grania filmowych sesji, jednostrzałów i sesji konwentowych

Nałęczokon - nKon - Kameralna inicjatywa konwentowa grupy przyjaciół - Warszawa

Konwent - Zamczysko 2010 - Czersk

Narracje - bohaterowie