poniedziałek, 7 września 2015

RPG - PAPIEROWE RPG - GRY FABULARNE - Wideo RPG - Scenariusz RPG - "Zabójcy potworów żywota opisanie" - Autor: Arkadiusz RYGIEL

Ilustracja: Piotr RYGIEL

Wideo RPG "Zabójcy potworów żywota opisanie"

Gatunek: dramat kostiumowy z wątkami fantastycznymi i walkami na miecze

Czas: 3 godziny

W pracach testowych nad scenariuszem udział wzięli: Aleksandra "Wen" Toczko, Renata "Kaede" Czerwińska, Marcin "Toshiro" Czerwiński, Dawid "Dave" Januszkiewicz oraz Radosław "Whitlow" Rybiński.

Wstęp
"Zabójcy potworów żywota opisanie" to scenariusz filmowej sesji do opowiadanej gry Wideo RPG. W skrypcie Gracze wcielają się w ludzi drogi tępiących stwory na gościńcach średniowiecznej Europy, nękanej przez epidemię czarnej śmierci. Jednym z przystanków Bohaterów Graczy staje się małe śląskie miasteczko, które na świat wydało nie jedną bestię.

Konflikt. "Obraz Młynina".
XIV wiek. W Europie szaleje epidemia dżumy. Do miasta na Śląsku, na zaproszenie biskupa Maksymiliana z Młynina, przybywa grupa wagabundów i zabójców potworów, którzy mają pomóc w egzekwowaniu porządku w osadzie. Sprawy ulegają zmianom, gdy nowo przybyli zauważają rysujące się zależności na tle pandemii, w których zaraza jest wykorzystywana jako narzędzie politycznego nacisku. Wkrótce, ludzka pazerność i okrucieństwo przyczyniają się do narodzin prawdziwego potwora.

W rolach głównych...

Bohaterowie Graczy
Ludzie drogi, wagabundzi i zabójcy potworów, którzy żyją na krawędzi miecza i z miecza.

Przykładowe elementy ikoniczne (ikony) dla konwencji:
- quasiśredniowieczny świat na skraju upadku;
- postmodernistyczne motywy;
- czarna śmierć;
- ludzie pogrążeni w skrajnościach;
- ucieczka w modlitwę lub zabawę;
- współczesne motywy przeniesione na grunt fabuły.

Punkty Budżetu: 7 scen bazowo, plus po 2 punkty dla każdego z Graczy.

Scena 1. Prolog. "Wilkołak z Bazin"
Scenografia
Bagna; owady unoszące się nad mokradłami; niepokojąca cisza.
Kamera, Akcja!
Scena otwarcia przedstawia polowanie na wilkołaka, który od kilku miesięcy terroryzował miejscowość Bazin. Protagoniści ścigali potwora przez dobrych kilka dni, ostatecznie trafiając na bagna. Tutaj rozgrywa się prawdziwa walka. Stwór przyparty do muru, walczy do końca, raniąc swoich oprawców.

Scena 2. Zawiązanie akcji. "Spustoszony kraj".
Scenografia
Zniszczone wioski; szaleńcy na traktach zwiastujący koniec znanego świata; fanatycy, biczownicy i pielgrzymi tułający się z miejsca na miejsce; bogacze rozdający swoje fortuny biednym; tłuszcza grabiąca zamki i domostwa; "walka klas"; "Czerwone Opończe"- chłopski ruch rewolucyjny dążący do obalenia systemu feudalnego i przekazania ziemi ludowi.
Kamera, Akcja!
Bohaterowie przewożą na wozie truchło wilkołaka do Bazin, żeby odebrać nagrodę od wójta. Traf jednak chce, że po drodze napotykają Czerwone Opończe – rycerza i grupę bandytów, którzy trudnią się rozbojem. Ci przeprowadzają z protagonistami krótką rozmowę, z której wynika, że zbierają od przejezdnych fundusze dla celów rewolucyjnych.

Scena 3. Rozwój akcji. "Teatrzyk w karczmie Zielona Gęś".
Scenografia
Bazin; drewniana zabudowa; karczma; grajkowie; pełno gości, w głównej mierze najemników i ludzi drogi; spotkanie z wójtem przy kuflu rozwodnionego piwa.
Kamera, Akcja!
Urzędnik dokonuje oględzin zabitego stwora, rzecz jasna, towarzyszy mu cała tłuszcza. Każdy jak zwykle w takiej sytuacji ma coś istotnego do powiedzenia. I tak, jeden z rycerzy stwierdza, że wilkołak jakiś mały, więc nie trudno go było ubić. Pewien najemnik natomiast zaklina się na niebiosa, że potwór musiał być pijany, gdyż jego sierść jest zjeżona. Wójt z trudem rozstanie się z pieniędzmi, po czym poinformuje bohaterów, że w alkierzu czeka na nich wysłannik biskupa Mszczuj z Roczni, uważany za jednego z najbitniejszych zbrojnych w całym kraju. Możny zaoferuje im dobrze płatną pracę u swojego pana, która miałaby polegać na ochronie świątobliwego męża, w tym niespokojnym dla ludzi o jego pozycji czasie.

Scena 4. Punkt kulminacyjny. "Ulice nędzy".
Scenografia
Trupy ścielące uliczki; miasto pogrążone w chaosie; biedota żądająca ustąpienia biskupa; płonące sterty ciał; wrażenia jakby nikt nie interesował się kwestią zarazy w mieście.
Kamera, Akcja!
U boku swojego nowego pracodawcy, protagoniści zaczną dostrzegać na czym zasadza się problem Młynina. Cała rzecz polega na tym, że świątobliwy, aby utrzymać władzę skumał się z organizacją przestępczą "Węzeł". Zbiry jako znak przynależności noszą na nadgarstkach sznury, a ich znakiem rozpoznawczym jest wieszanie przeciwników – tak zwane "zaślubiny ze sznurem". Zaraza jest im na rękę, ponieważ to oni mają realną władzę w mieście. Ich manufaktura środków psychoaktywnych działa z całą mocą. Strukturom przewodzi niejaki Lunak, na usługach organizacji jest także sławny zabójca Jago.

Scena 5. Rozwiązanie akcji. "Niezły kanał".
Scenografia
Kanały; wszechogarniający smród; gnijące w ściekach ciała.
Kamera, Akcja!
Punktem zwrotnym w sytuacji będzie zaginięcie brata biskupa – Prokopa. Świątobliwy poprosi swoich nowych ludzi o znalezienie mężczyzny, który zaginął podczas zamieszek w mieście. Trop będzie wiódł do kanałów. Prokop sprzymierzył się z bandytami, gdyż ma zamiar zastąpić brata na stanowisku włodarza. W ściekach bohaterowie trafią na Sznurowców, którzy w tunelach składują, a następnie z tego miejsca rozprowadzają alchemiczne ingrediencje. Dojdzie do walki, ponieważ zbiry będą chciały pozbyć się świadków. Jeżeli protagoniści pokonają przemytników, błądząc po korytarzach trafią do leża oślizgłego stwora. Potwór to "Głowak" – bańkowata bestia, dysponująca liczną gamą macek i garniturem ostrych zębów.

Scena 6. Finał. "Głowak".
Krwawość: 3
Scenografia
Leże stwora pełne kości i resztek organicznych.
Kamera, Akcja!
Bestia żywi się truchłem i rośnie w zastraszającym tempie. Bandyci z "Węzła" karmili stwora, ponieważ w pobliżu jego gniazda ulokowali laboratorium. Miejsce w ten sposób było bezpieczne i nikt niepowołany nie mógł się do niego dostać. Bohaterowie Graczy bedą musieli stanąć naprzeciwko głodnego potwora.

Scena 7. Epilog. "Lokalne sprawy".
Scenografia
Zamek biskupa; rozmowa przy dużym stole.
Kamera, Akcja!
Bohaterowie zostaną poproszeni przez świątobliwego o "zajęcie się" Lunakiem, ponieważ póki żyje przywódca Sznurowców, organizacja nadal będzie działać. Biskup zaoferuje dużą zapłatę i swoją wdzięczność za zlikwidowanie swoich, dawnych sprzymierzeńców, którzy pozwolili mu utrzymać władzę w mieście.

Czarne tło...
Muzyka...
Napisy końcowe...

W pozostałych rolach...


Imię: ikona Głowaka
Rola: ikona oślizgłego potwora
Osobowość: ikona pająka
Możliwości: ikona asa
Motyw Przewodni: poziom charakterystyki ikona macek; poziom wartości ikona głodu
Powiązania: przedmiot ikona krat; osoba ikona Lunaka karmiącego bestię; miejsce ikona tunelu; czas ikona zarazy; wydarzenie ikona przerostu masy
Sposoby działania: sposób nr 1 ikona ataku; sposób nr 2 ikona ataku; sposób nr 3 ikona ataku
Inicjatywa: 15
Głowa/Tułów 4
Pierwsza Macka 3
Druga Macka 3
Trzecia Macka 3
Czwarta Macka 3
Piąta Macka 3
Przewagi: Morderczy instynkt
Zawady: Bezmyślność
Ugryzienie: 12 kości
Uderzenie: 14 kości

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski
https://arkadiusz-rygiel.blogspot.com

Wideo RPG - Materiały na mechanikę do grania filmowych sesji, jednostrzałów i sesji konwentowych

Nałęczokon - nKon - Kameralna inicjatywa konwentowa grupy przyjaciół - Warszawa

Konwent - Zamczysko 2010 - Czersk

Narracje - bohaterowie