piątek, 4 marca 2011

RPG - PAPIEROWE RPG - GRY FABULARNE - Cold City - Kampania do CC "Cold Tales" - Scenariusz RPG - Epizod 2: "Kryptonim pajęczyna" - Autor: Arkadiusz RYGIEL

Cold City to gra wyjątkowa. Bohaterowie poruszają się w wyrazistych sceneriach i posiadają ugruntowane motywacje. W grze, mamy do czynienia z usuwaniem efektów okultystycznych eksperymentów i walką wywiadów. Poniższy skrót scenariusza, traktuje o obu przypadkach z różnym natężeniem. Miłej lektury wszystkim zainteresowanym.  

"Kryptonim pajęczyna"  

Bohaterowie

Mjr. Iwan Gorki, Funkcjonariusz PAP, Agent GRU.  
Towarzysz Gorki trafił do PAP jako specjalista od zjawisk paranormalnych. Na co dzień, zajmuje się likwidacją skutków nazistowskich eksperymentów. Dodatkowo przesyła istotne informacje do centrali w Moskwie. Likwiduje także ludzi niewygodnych dla interesów Związku Radzieckiego.  

Mjr. Józef Bardak, Funkcjonariusz PAP, Żołnierz KBW.  
Pracuje w PAP jako jeden z asystentów ppłk. Arkadego Kazakowa. Sowieci próbują uczynić z niego agenta, który w przyszłości mógłby szpiegować amerykanów.  

Mjr. James Hack, Funkcjonariusz PAP, Oficer Brytyjskiej Armii.  
W Pomocniczej Agencji Policji, od niedawna. Jest dobrym agentem, ale od dłuższego czasu ma problemy z hazardem. Jest honorowy i uprzejmy.  

Kpt. Lester Pullman, Funkcjonariusz PAP, Oficer Amerykańskiej Armii. 
Świetny agent operacyjny. Dobry strzelec i kierowca. W Berlinie, szuka swojego brata Roberta, który najprawdopodobniej stał się ofiarą nazistowskich eksperymentów. Ma problemy z alkoholem, ale ta praca powoli zabija wszystkich...

Romantyczne Rozmowy z GRU  
W którejś z opuszczonych kamienic, jest przeprowadzane przesłuchanie. Na małym stoliku, stoi butelka wódki i ogórki. Aleksandr Rogow uderza przesłuchiwanego w twarz, tak, że ten przewraca się z krzesłem. Rufus Lutz jest cały poobijany. Z ust, wypływa mu krew. Jedyne co teraz czuje to przeszywający ból. Oprócz draba widzi jeszcze dwie osoby w kapeluszach i długich płaszczach, piją po kolejnej musztardówce wódki. Bardak i Gorki widzą, że nie wyciągną już żadnych informacji o Mathiasie Kaltenbachu. Lutz kończy z kulą w głowie. Na ścianie, agenci rysują wielką swastykę. Wskazane mieszkanie Kaltenbacha jest puste… Sowieci wiedzą, że muszą go wykończyć teraz lub w czasie akcji PAP. Gość ma nie żyć, taki jest rozkaz delegata GRU Jurija Łazarowa.

Amerykański Sen
Pullman siedzi w małej kawiarence, czekając na przybycie Hacka. Rozmyśla o bracie, i o akcji jaka niedługo się szykuje. Mają zatrzymać człowieka imieniem Kaltenbach, który jest niemieckim szpiegiem i chce sprzedać informacje, na temat nazistowskiego programu „Esencja”. Czekanie dłuży się Amerykaninowi. Pije kolejną szklankę Whiskey…  

Droga bez Powrotu  
Zadymiony lokal. Skupione miny pokerzystów. Alkohol i kobiety. Hack znów nie ma farta i przegrywa pożyczone pieniądze. Jego sytuacja jest nie do pozazdroszczenia. Wychodząc odpala papierosa. W drodze, potrąca go jakiś mężczyzna. Oferuje pokrycie długów i ekstra zapłatę za pewne materiały z archiwum PAP. Tajemniczy człowiek ma czekać na teczki o Kryptonimie "Przybysz" za tydzień, na podmiejskiej stacji kolejowej. Hack nie ma dostępu do materiałów niejawnych, ale wie, że takie uprawnienia posiada Iwan Gorki…  

Odprawa
Przed rozpoczęciem spotkania, Pullman dowiaduje się o konieczności zatrzymania Kaltenbacha. Mężczyzna musi być żywy, bo posiada ważne informacje o tajnym programie „Esencja”, o którym Amerykanie nie mają pojęcia. W obecności wszystkich, ustalane są szczegóły. Agenci jutrzejszego dnia mają zatrzymać mężczyznę. 

Wewnętrzne Rozgrywki  
W trakcie powrotu do domu, Bardak rozmawia z Pullmanem. Ten próbuje przeciągnąć go na stroną amerykanów. Nie wie, że Józef pracuje już dla Łazarowa i ma dać się zwerbować. Nagle, na ulicy, pojawią się dwóch mężczyzn w kapeluszach i długich płaszczach z pistoletami maszynowymi. Agenci padają za cegły przeznaczone do odbudowy jednego z budynków. Rozlega się śmiercionośna muzyka. Strzały trafiają w zasłonę. Później, słychać tylko ryk silnika i pisk opon. Amerykanin wybiega, żeby zatrzymać sprawców. Oddaje kilka strzałów na zatłoczonej ulicy. Trafia w ludzi, w jednym z samochodów. Na miejscu, są dwa trupy. Agenci uciekają. Sowieci przez ten wypadek mają haka na Amerykanina. Bardak udaje zainteresowanego propozycją Pullmana. Agenci domyślają się, że strzelać mogli ludzie związani ze sprawą Kaltenbacha.  

Gorki dobija interesu z Hackiem. Sowieci wiedzą o kłopotach finansowych anglika i chcą to wykorzystać. James, z czasem, próbuje się wykręcić ze zobowiązań wobec nieznanych ludzi. Podczas podróży do swojego zwierzchnika Wrighta, jest śledzony. Zatrzymuje szpicla. Okazuje się, że człowiek ma przy sobie aparat szpiegowski i Lugera. Niespodziewanie pojawia się drugi, z pistoletem maszynowym. Po potwierdzeniu informacji o tym, że Anglik ma przy sobie papiery, strzela do agenta i jego zakładnika.

Hack budzi się w jakiejś piwnicy. Jest ciężko ranny. Przesłuchuje go trzech ludzi. Wydaje informacje o akcji zatrzymania Kaltenbacha. Podpisuje lojalkę o współpracy z zakonspirowaną niemiecką organizacją. Po wszystkim, ma tatuowany trójkąt pod pachą. Następne co widzi, to szpitalna lampa i ludzie w kitlach starający się mu pomóc w miejscowym szpitalu.  

Zatrzymanie Kaltenbacha
Przed akcją, Rosjanie załatwiają sobie snajpera, który ma ranić Amerykanina przed budynkiem. Umożliwi im to zabicie Kaltenbacha w „samoobronie”, bez obecności Amerykanina przy całym zajściu. Pullman wiedząc, że Sowieci coś kombinują, organizuje patrol żandarmerii w pobliżu miejsca planowanej akcji.  

Agenci szybko podjeżdżają pod budynek. Po opuszczeniu auta, Pullman zostaje śmiertelnie ranny, snajper przestrzelił. Strzelec zaczyna eliminować żandarmów. Gorki biegnie na górę do mieszkania. Po otworzeniu drzwi, całe piętro wybucha w powietrze…

Z akcji, wychodzi cało jedynie Bardak.  

Zakończenie
Hack przyznaje się do współpracy z wrogiem. Ma opuścić Berlin. Tego samego dnia, na dworcu, jest z nim dwóch ludzi. Jeden wręcza mu bilet, a drugi strzela w tył głowy…  

Bardak pije wódkę z Łazarowem. Jest niepewny, jaka będzie reakcja przełożonego. Jurij wyciąga szybko z biurka kartkę i prosi o wypełnienie wszystkich kwitów po akcji…  

Czarne Tło…
Muzyka…  

Gdzieś za miastem. Wieczór. Zaparkowany samochód przy dużym stawie. Snajper otwiera walizkę z pieniędzmi za robotę. W tym samym czasie, niespodziewanie zaciska się linka na jego gardle. Chwilę później, ciało Filipa Petrova ląduje w wodzie. Słychać jeszcze kilka słów, rzuconych po rosyjsku…  

Czarne Tło… 
Muzyka…
Napisy Końcowe...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski
https://arkadiusz-rygiel.blogspot.com

Wideo RPG - Materiały na mechanikę do grania filmowych sesji, jednostrzałów i sesji konwentowych

Nałęczokon - nKon - Kameralna inicjatywa konwentowa grupy przyjaciół - Warszawa

Konwent - Zamczysko 2010 - Czersk

Narracje - bohaterowie