piątek, 22 kwietnia 2011

RPG - PAPIEROWE RPG - GRY FABULARNE - Cold City - Kampania do CC "Cold Tales" - Scenariusz RPG - Epizod 6: "Kryptonim strefa 17" - Autor: Arkadiusz RYGIEL

Amerykanie po raz kolejny, mają wielki problem. Akcja planowana przez Cthulhukopf, zostaje wymierzona w wiezienie, położone w amerykańskiej strefie odpowiedzialności. Wojsko traci kontrolę nad dzielnicą. Miejsce zostaje oznaczone jako „Strefa 17”, od numeru sprawy. Gazety piszą o dziwnym wypadku i panice. PAP angażuje znaczne siły do usuwania skutków „incydentu”, ale i w Agencji ma miejsce zakulisowa gra…  

Kryptonim „Strefa 17”

Bohaterowie

Mjr. Józef Bardak, Funkcjonariusz PAP, Żołnierz KBW.  
Po ostatnich spektakularnych akcjach, zyskał sobie kilku ważnych przyjaciół. Rywalizuje z Sowietami, starając się pokazać swoją wartość jako dobry komunista i żołnierz. Dąży do umocnienia pozycji personelu pomocniczego z Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej. Kandydat na podwójnego agenta, zarówno dla Sowietów, jak i Amerykanów. CIA bada jego powiązania. Amerykanie uważają, że Polak mógł już rozpocząć współpracę z GRU. Co potwierdzałoby hipotezę, o eliminowaniu amerykańskich funkcjonariuszy, w trakcie wykonywanych zadań. Jako jedyny, przetrwał krwawe spotkanie z odmieńcem i żołnierzami Cthulhukopf, w trakcie działań operacyjnych, prowadzonych na terenie opuszczonych magazynów, na obrzeżach Berlina.  

Mjr. Michaił Żukow, Funkcjonariusz PAP, Agent NKWD zakonspirowany w strukturach GRU.  
Został przysłany jako nowy oficer prowadzący Bardaka. Musiał zastąpić Ivana Gorki, który zginął podczas nieudanej próby, zatrzymania niemieckiego szpiega Mathiasa Kaltenbacha. Jest specjalistą od spraw okultystycznych. Jako dobry manipulator, trzyma swoich wrogów na tyle blisko, by wiedzieć czym się zajmują. Ma zszargane nerwy. Pali trzy paczki papierosów dziennie.  

Mjr. Gerhard Molle, Funkcjonariusz PAP, Były szpieg niemieckiego wywiadu o nadnaturalnych zdolnościach.
Molle jako pełen pasji chłopak zgłosił się na ochotnika do nazistowskiego programu „Przemienienie”, prowadzonego przez VI kolumnę oddziaływania paranormalnego gen. Egona Geiera. W trakcie długiego procesu, który przeżywało ok. 10% biorących udział w eksperymencie, u Gerharda pobudzono zdolności telepatyczne. Już w czasie wojny, Molle był podwójnym agentem i manewrował pomiędzy stronami konfliktu. Zależało mu głównie na niezależności i pieniądzach. Obecnie, pracuje dla PAP-u. Liczy, że jego nowi mocodawcy wedle umowy, umożliwią mu bezpieczne opuszczenie Berlina, ponieważ Cthulhukopf nigdy nie "zapomina" o swoich żołnierzach.  

Kpt. Paul Cebrowsky, Funkcjonariusz PAP, Oficer operacyjny CIA. 
Amerykanin polskiego pochodzenia. Został przydzielony do sprawy weryfikacji Bardaka. Zna język polski. Jego bezpośrednim przełożonym jest mjr. Chuck Moon. Obaj mają za zadanie rozbicie sowieckich wpływów w amerykańskiej strefie odpowiedzialności. Cebrowsky to gość od brudnej roboty. Dobry manipulator i sprawny zabójca. Agencja liczy na szybkie rozwiązanie całej sprawy.  

Walka wywiadów
Wiosenne popołudnie. Pada deszcz. Na ruchliwej ulicy, Michaił Żukow spotyka się z agentem NKWD, Wiktorem Kozłowem. Od szpiega dowiaduje się, że w Berlinie jest już dwóch niebezpiecznych ludzi z CIA, którzy mają się „zająć” Józefem Bardakiem. Flesz. Restauracja. Gerhard Molle spotyka się w tym miejscu, od miesiąca, z intrygująco piękną Matyldą. Niemiecki agent ma słabość do kobiet. W tym samym budynku, przebywa Moon. Sowieci założyli Amerykaninowi obserwację. Na pierwszy rzut oka, wygląda na sztywniaka. Wieczory spędza czytając gazetę i pijąc kawę. 

W tym samym czasie, ludzie Moona z Paulem Cebrowskym na czele, przygotowują się do porwania Józefa Bardaka.  

Szpieg cafe
W toalecie, Molle spotyka nieznajomego człowieka. Z rozmowy wynika, że jest z Cthulhukopf i ma propozycję nie do odrzucenia dla Gerharda. Naziści mają zamiar mu pomóc. W zamian, oczekują jedynie drobnej przysługi. Molle ma się z nimi spotkać na miejskim złomowisku, w samo południe, następnego dnia. Gerhard zostaje sam. Wpatrując się w lustro, stara się dokonać odpowiedniego wyboru. Decyzja nie jest łatwa. Szpieg zdaje sobie sprawę, że jeśli nie przybędzie na spotkanie, Naziści postarają się go odstrzelić…  

W tym samym czasie, Józef Bardak zaczyna widzieć wszystko przez mgłę. Ma zaburzoną percepcję i przestaje kojarzyć fakty. Kelner pomaga mu wyjść z lokalu. Przed knajpą, czeka już ekipa Cebrowskyego. Jeden z agentów zabiera broń Polakowi. Później, wpychają go do samochodu, a na głowę zakładają worek. Kelner dostaje swoją dolę…  

Podwójna gra
Molle nie stawia się na rozmowę w PAP. Następnego dnia, jedzie na złomowisko. Szybko odkrywa, że śledzi go Matylda. Przy użyciu telekinezy, stara się urwać jedno z kół w taksówce, którą podróżuje kobieta. Próba spełza na niczym. Godzinę później, spotyka się z jednym z żołnierzy gen. Egona Geiera. Nieznajomy informuje o dużej akcji w amerykańskiej strefie odpowiedzialności. Zadaniem Mollego ma być, podłożenie materiału wybuchowego z elementami spaczonej technologii, w wozie PAP, który zostanie wezwany na miejsce zdarzenia. W zamian za to, tego samego dnia, Naziści mają go wywieźć bezpiecznie z miasta, a później ukryć w Argentynie. Gerhard przystaje na propozycję dawnych mocodawców…  

Bardak jest przesłuchiwany, w opuszczonym budynku, przy migającej żarówce. Ludzie w kominiarkach zadają mu masę pytań. Gdy nie chce odpowiadać, jest bity i podtapiany. Kiedy udaje się mu przekonać, że to nie on zabił amerykańskich agentów, rozpoczyna się nowa rozmowa o współpracy. Swoją obecność demaskuje Cebrowsky. Razem z Józefem, przy wódce, omawiają dalszą współpracę, nawiązaną wcześniej przez zabitego mjr. Carla Bronsona. Bardak przystaje na warunki. Dodatkowo, informuje amerykanów o kilku istotnych szczegółach nazistowskiego programu "Esencja"…  

Awans
Kilka dni później, Józef Bardak otrzymuje kolejny medal za zasługi oraz zostaje mianowany szefem pomocniczego personelu z Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, działającym przy przedstawicielstwie komitetu Związku Radzieckiego. Po ceremonii, oblewając awans z Żukowem, mówi Rosjaninowi o podjęciu podwójnej gry z amerykanami. Tego samego wieczora, pierwszy raport trafia na biurko oficera prowadzącego.  

Międzywymiarowa draka w berlińskiej dzielnicy
W trakcie odprawy, agenci dowiadują się o chaosie panującym w amerykańskiej strefie odpowiedzialności, w okolicach więzienia. Na miejscu, panuje panika. Ośrodek zamknięty został najprawdopodobniej wzięty szturmem. Rejon jest stopniowo izolowany przez amerykańskie wojsko. Obszar zostaje oznaczony jako Strefa 17. Agenci PAP wraz ze specjalistami mają zająć się koordynacją akcji. Zadaniem jest opanowanie sytuacji i całkowita izolacja terenu, w celu uniknięcia przecieku informacji do prasy. Z tajnych depesz wynika, że Sowieci mają swój pomysł na rozegranie całej sprawy, ale póki co żaden z "zachodnich" decydentów jeszcze o tym nie wie.

W paszczy szaleństwa
Wraz z plutonem amerykańskich żołnierzy, agenci kierują się na miejsce. Pod samochód rzuca się człowiek. Kordon zostaje zatrzymany. Na ulicach, słychać krzyki i wystrzały. Widać ludzi, biegających w panice po ulicach. W tym samym czasie, znad kamienic pojawiają się szkaradne, latające stwory uzbrojone w dziwne karabiny. Molle nie jest w stanie wysadzić samochodu. Agenci rozbiegają się po miejscu, szukając osłony. Napastnicy to Mi-Go, uzbrojone w „broń obszarową”. Chwilę później, dziwne pociski trafiają w samochody z kordonu. Ciała żołnierzy, karoseria i ściany budynków topią się, niczym masło na patelni. Rzeczywistość ulega rozmyciu...

Zakończenie
Jedyne co pamiętają agenci, to błysk i ciemność. Flesz. Szpital. Mocno poparzeni funkcjonariusze, leżą na jednej sali. Pomieszczenia pilnuje strażnik. Flesz. Blok operacyjny. Lekarze starają się uratować Gerharda Molle. Broń „obcych” zaburzyła nadnaturalne zdolności agenta. W pomieszczeniu, zaczynają błyskać światła. Przepala się instalacja elektryczna. Nagle dochodzi do wybuchu, w trakcie którego blok operacyjny wylatuje w powietrze. Gruzy nakrywają pomieszczenie. Flesz. Plan totalny. Zniszczona dzielnica. Stopione budynki i samochody. Trupy na ulicach. Dym unoszący się nad zabudowaniami. Krajobraz jak po bitwie. Plan ogólny. Amerykański żołnierz ostrożnie kopiący truchło Mi-Go, z wycelowanym karabinem w ścierwo stwora. Plan totalny. Błyskawice rozcinające niebo nad więzieniem. Takie same, jakie można było zobaczyć kilkanaście tygodni wcześniej, podczas rozcięcia czasoprzestrzeni przez dr. Hansa Robkego…  

Czarne Tło…
Muzyka…
Napisy Końcowe…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski
https://arkadiusz-rygiel.blogspot.com

Wideo RPG - Materiały na mechanikę do grania filmowych sesji, jednostrzałów i sesji konwentowych

Nałęczokon - nKon - Kameralna inicjatywa konwentowa grupy przyjaciół - Warszawa

Konwent - Zamczysko 2010 - Czersk

Narracje - bohaterowie