niedziela, 6 marca 2011

RPG - PAPIEROWE RPG - GRY FABULARNE - Konwenty - Nałęczokon 1.1 (1) - Autor: Arkadiusz RYGIEL


Konwenty niosą ze sobą nowe możliwości i pokłady pozytywnej energii. Tak jest z Nałęczokonem zorganizowanym przez Renię i Marcina. Na spotkaniu pojawiły się świetne osoby znane mi z Avangardy, Falkonu i Zjavy. W gry fabularne gra się dobrze z ludźmi, którzy mają podobne gusta i entuzjazm. Kiedy rozgrywam sesje z takimi osobami widzę, że im się po prostu chce grać. Przychodzą na sesję po ciekawą fabułę i dobrą zabawę w gronie znajomych. Tak jak w przypadku wyjścia na dobry film. Dodatkowym plusem z takiego grania jest poznana mieszanina różnych stylów i podejść do tego samego zagadnienia. Można rozwinąć warsztat, dobrze się przy tym bawiąc.  

Na miejsce fabularnej burzy przybyliśmy z Czarnym ok. 14.00. O dziwo znów trafiliśmy na spotkanie gubiąc się i później odnajdując pod domem Reni i Marcina. W domu z telewizją dzielnie walczył już Chimera. Czekając, rozpoczęliśmy abstrakcyjne rozmowy o grach fabularnych, Al Jazeerze, religii, nawiedzonych ludziach i całej reszcie…  

Nieśmiertelne cytaty z sesji  

„Pierwsza telewizja robiona w power pointcie” (Chimera)  

„Czy jest w tym mieście jakaś bezpieczna herbaciarnia. Nie!. Tą ją wybudujcie!” (Wen)  

„Miasto przemocy i przekrętów” (Marcin)  

„W tym mieście mordują się z taką samą klasą jak w stolicy” (Mordel)  

Poniżej skróty sesji

Legenda Pięciu Kręgów 

„Zapisane Krwią”

Minęły dwa lata od sławnej wojny siedmiodniowej z żurawiem. Pan Akodo Yurei zdobył dwa przygraniczne miasta i zamek. Został nazwany Krwawym Akodo i uzyskał pełnie władzy w Mieście Mostów. Matsu Aniko godzi się z drugą uczennicą mistrza Hayata panią Manami. Kobieta powraca na łono klanu lwa do domeny pana Akodo Yurei, aby pojednać się z młodym daimyo. Nowym mistrzem dojo zostaje pan Akodo Tsugimaru, człowiek do granic możliwości wierny rodzinie i swojemu panu. Wysokiej rangi dyplomata pan Akodo Fujio otrzymuje od swojego mentora pana Akodo Yamato misje przekazania nominacji na kandydata do stanowiska cesarskiego doradcy wojskowego. Ma to związek z walką na dworze pomiędzy samurajami klanu lwa i żurawia. Pan Akodo Yurei jest odpowiednią osobą na to stanowisko. Niektórzy uważają, że ma to ostudzić zapał młodego daimyo i przygotować go do pełnienia innych ważnych funkcji w świecie wielkiej polityki. Mistrz Szpiegów pan Akodo Manabu informuje pana Akodo Yurei o planowanym zamachu na jego życie. W międzyczasie w mieście pojawią się tajemniczy ronin z poparzoną twarzą. Po pobycie w podrzędnej herbaciarni, szefowa straży pani Matsu Kaede dowiaduję się o urzędach sprzedawanych na granicy przez pana Matsunagi Ogaia i zapalczywości pana Ishikawa Tamori. W gospodzie spotyka niebezpiecznego ronina. Oferuje mu pracę na zamku, ten mówi, że się zastanowi. Ludzie pana Manabu szukają mordercy. Pan Akodo Tsugimaru jest światkiem sytuacji w której pani Akodo Seiko obdarza pocałunkiem pana Bakina. Nauczyciel rzuca się na młodego samuraja i precyzyjnym cięciem kończy jego niewierne życie. Na miejsce przybywa pan Furuyama Denjiro wraz ze strażą. W zaciszu komnaty młody daimyo decyduje o śmierci swojej żony. Wszyscy otrzymują informacje o napastowaniu pani i popełnieniu przez nią jigai. Samobójstwo aranżuje pan Manabu. Pan Tsugimaru w zamian za wierną służbę otrzymuje od młodego daimyo posadę kaishaku. Pan Yurei wyjaśnia sprawę sprzedaży urzędów i zapalczywości wśród swoich sług. Lekcją pokory dla Matsu Aniko jest posada opiekunki małego pana Eji. Pan Fujio przekazuje nominację młodemu daimyo i wraca do zamku Toturiego. Po włamaniu do posiadłości, nasłany morderca zabija dziecko daimyo strzałem z dmuchawki. W drugiej z komnat zatruta strzałka trafia również pana Yurei. Jego organizm opiera się truciźnie. Zamek płonie. Pan Tsugimaru bohatersko pozbywa się bomby wrzuconej do pomieszczenia, ratując wszystkim życie. Pani Aniko i pan Tsugimaru ruszają za zabójcą. Kaishaku zabija uciekiniera rzuconym w plecy wakizashi. Ten spada z dachu. Potwierdza się, że wynajętym mordercą jest ronin z poparzoną twarzą. W pożarze zostaje utracona czerwona zbroja rodu Akodo. Pan Yamato nakazuje panu Fujio zabicie pana Yurei. Młody dyplomata zdradza mentora i dekonspiruje spisek pana Doji Hatori, mszczącego śmierć brata pana Doji Genji. Pan Yurei dzięki uczciwemu skorpionowi panu Bayushi Kaderu dowiaduję się, że za wszystkim stoi ojciec pani Seiko pan Otomo Saigo. Pani Matsu Kaede i pani Matsu Aniko pod przebraniem gejsz w dzielnicy czerwonych latarni mordują pana Otomo Saigo i właścicielkę przybytku rozkoszy. Ścinają włosy i obierają drogę ronina. Pan Yurei ustanawia pana Tamori regentem w Mieście Mostów. Młody daimyo w towarzystwie panów Manabu, Tsugimaru i Fujio rusza do Otosan Uchi. Wszyscy zdrajcy zamieszani w spisek zostają ścięci. Pół roku później Krwawy Akodo zostaje obrany nowym doradcą wojskowym cesarza. Żurawie tracą kolejne ważne stanowisko. W czasie ceremonii wśród tłumu obecne są dwie kobiety, które kiedyś wiernie służyły mieczem młodemu Akodo. Pan Fujio umacnia swoją pozycje na dworze Toturiego. Tak kończy się krwawa historia rodziny Akodo z Miasta Mostów. Mnich zapisujący opowieść, odkłada pędzel do pisania i gasi lampion. Po czym udaję się w głąb starej świątyni.  

Świetne ukoronowanie Trylogii Klanu Lwa. Serdeczne podziękowania dla graczy za pomysłowość, zaangażowanie i wysiłek włożony w narracje.

Cold City 

„Syn Marnotrawny” (Chimera)

Zakonspirowana agentka CIA i dziennikarka Olivia Peterson szuka informacji na temat eksperymentów prowadzonych przez nazistów na dzieciach. Niemiecki podwójny szpieg frau Gretchen von Dieterlich zabija coś co kiedyś było jej współpracownikiem. Jest SP – kiem i widzi więcej niż przeciętny człowiek. Por. Morgan Forman znów ma koszmary. Nie przesypia nocy. Jego największym wrogiem jest paranoja i to złe miasto. Mjr. Władimir Karakin z grupą agentów eliminuje członków NKWD i kradnie akta dotyczące szalonych technologi. W delegaturze GRU wraz z towarzyszami czytają później w gazecie o śmierci pięciu dzielnych żołnierzy Armii Czerwonej. Rywalizacja dwóch agend trwa. Agenci PAP poszukują zaginionego chłopca Konrada Hermana. Mają zbadać miejsce w którym widziano członków ST. Zostaje namierzona kamienica, którą trzeba sprawdzić. Miejscowe dzieciaki twierdzą, że nic nie widziały. Rozmowy z mieszkańcami i niestandardowe techniki operacyjne (radziecka skrzynka narzędziowa czyli Tokariew, Pepesza, młotek, butelka wódki, dwie musztardówki i słoik ogórków) pozwalają ustalić, że ST jest syn Diethoffów. Razem z małżeństwem Muków ukryli chłopaka na wsi. Nad rzeką zostają odnalezione zwłoki chłopca. Agenci ruszają jeepem w poszukiwaniu żywego trupa. Po drodze spotykają patrol czerwonoarmistów. Karakin zabiera ze sobą dwóch radzieckich żołnierzy. Członkowie PAP jadą na spotkanie kolejnemu wytworowi szalonej nauki... Ciąg dalszy nastąpi...

Co tu dużo mówić kolejna świetna sesja Chimery. Współgracze wczuli się w klimat. Usuwanie skutków okultystycznych eksperymentów i wewnętrzne rozgrywki to właśnie istota Cold City. Należy wspomnieć, że Chimera zaadaptował kilka ciekawych zasad z Hot War, które znacznie ubarwiły rozgrywkę. Jedna z zasad z HW była stosowana na Falkonie podczas rozgrywania „Czarownika”, o czym dowiedziałem się dopiero wczoraj :-)  

Oprócz L5K i Cold City, Dave mistrzował nieśmiertelnego Warhammera, a Marcin setting opowiadający o Warszawie po apokalipsie. Po reakcjach graczy mogę stwierdzić, że było naprawdę grubo :-)

Słowem Końca
Serdeczne podziękowania dla Reni i Marcina za zaproszenie i przekucie idei w czyn oraz Chimery, Wen, Kasi, Janka, Dave’a, Mordela i Czarnego za uczestnictwo i mega entuzjazm.     

PS. Zdjęcie po raz kolejny wykradł PAP z galerii Chimery. Pozostaje tylko pytanie, której frakcji na tym najbardziej zależało? :-)  

APki wrzuciłem tak późno, ponieważ spotkała mnie dzisiaj miła niespodzianka. Przyszli do mnie Cezar i Whitlow. Ten pierwszy mocno wkręcony w Dead of Night po rozegraniu „Tajemnicy New Heaven” stwierdził, że teraz On poprowadzi przygodę na motywach filmu „Black Death”. I tak rozegraliśmy krótką historie w czternastowiecznej Angli. Opowiadając losy wysłannika biskupa Edmunda Virgila i brata Bernarda, który opuścił zakon, aby poprowadzić rycerzy do Yellow Wood, gdzie rozegrał się thriller.

I to by było na tyle :-)

Do zobaczenia w kwietniu :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski
https://arkadiusz-rygiel.blogspot.com

Wideo RPG - Materiały na mechanikę do grania filmowych sesji, jednostrzałów i sesji konwentowych

Nałęczokon - nKon - Kameralna inicjatywa konwentowa grupy przyjaciół - Warszawa

Konwent - Zamczysko 2010 - Czersk

Narracje - bohaterowie