niedziela, 21 października 2012

RPG - PAPIEROWE RPG - GRY FABULARNE - Apokalipsa Spełniona: Czas Cthulhu - Scenariusz RPG - "Ciało upadłego boga" - Autor: Arkadiusz RYGIEL

Tekst pierwotnie został opublikowany na witrynie zewcthulhu.pl

Arkadiusz RYGIEL

"Ciało upadłego boga"

Przedmowa
Poniższy tekst, to drugi scenariusz filmowej sesji w konwencji horroru, osadzony w realiach Settingu Apokalipsa Spełniona: Czas Cthulhu autorstwa Pawła „Chimery” Cybuli.

Ilustracje: Piotr RYGIEL

Konflikt. Świątynia na Czarnej Wodzie.
Stany Zjednoczone. Trwa Apokalipsa. Istoty z Mitów wędrują po ziemi, znacząc ją szaleństwem i śmiercią. Z kosmosu, do Zatoki Meksykańskiej wpada nieznany obiekt, uwalniając z głębi pokaźne pokłady ropy. Wkrótce później, przedsiębiorczy ludzie budują w tym miejscu toporną platformę wiertniczą. Uzyskują kontrolę nad surowcem, który daje znaczącą władzę. Zaczynają czcić upadłego boga, a sami obwołują się kastą jego kapłanów. Platforma staje się świątynią i ośrodkiem politycznym. Raz na jakiś czas, kapłani przysyłają ludzi do nadbrzeżnych osad, żeby zabrać wybrańców, którzy poszerzą ich zaszczytne grono. Tych desygnują miejscowi. Jednymi z takich szczęśliwców stają się Bohaterowie Graczy.

Sceny utrzymane w zimnej, ponurej kolorystyce.

1. Prolog. Zamknięta społeczność Blackwater.
Scenografia
Kamera w szybkim tempie wyłania się z ciemnej głębi pokazując nadbrzeżną osadę Blackwater: nawiązanie do wędrówki świadomości, chmury na horyzoncie w przyśpieszonym tempie układające się w bluźniercze kształty, zbliżenia na martwe zwierzęta pokryte lepką, czarną cieczą wyrzucane na brzeg przez wodę, improwizowane szałasy sklecone z tego co znaleziono, blaszane, pordzewiałe domy, metalowe konstrukcje, ludzie pod bronią na prowizorycznym ogrodzeniu.
Wydarzenia
Jedno z dzieci bawiących się na brzegu wrzuca kamień do wody… tafla zostaje wzburzona… Rozpoczyna się właściwa opowieść… Protagoniści są członkami jednej z hermetycznych społeczności wybrzeża. Ich życie toczy się z dnia na dzień. Wypełniają jak najlepiej swoje role w ramach grupy. Ktoś pilnuje dzieci, będących jedyną przyszłością osady. Inny rusza na połów wraz z towarzyszami. Kolejny zajmuje się umacnianiem obejścia. Czas mija nieubłaganie nawet w tak oszalałym świecie. Ludzie przywiązani do swoich obowiązków starają się wyprzeć z umysłów wszystkie okropieństwa, które mieli nieszczęście ujrzeć.

2. Zawiązanie akcji. Atak kanibali.
Scenografia
Zniekształceni ludzie w skórach podchodzący pod zabudowania, uzbrojeni w broń ręczną, oczy złowrogo błyszczące w ciemności, będące zwiastunem niebezpieczeństwa, światła reflektorów rzucane na napastników, szybka reakcja strażników osady.
Wydarzenia
Tego dnia, niezależnie od piastowanych ról, wartę na ogrodzeniu pełnili Bohaterowie Graczy. Udało im się spostrzec wrogów. Jak szybko zareagują, będzie to zależeć od ich umiejętności. Kanibale nie zdołali zaskoczyć mieszkańców. Podnoszony jest alarm. Bije dzwon. W tym samym czasie, rozgrywa się już krwawa walka. Ludzie w skórach starają się pokonać ogrodzenie. Widać błyski pocisków wystrzeliwanych z luf. Słychać strzały i krzyki. Miejscami, dochodzi do brutalnych walk wręcz. Ostatecznie, udaje się odeprzeć niebezpieczeństwo. Po starciu, palone są ciała zabitych, aby zapach śmierci nie ściągnął w okolicę potwornych, niezrozumiałych istot.

3. Rozwój akcji. Namaszczenie wybranych.
Scenografia
Ludzie zebrani na środku osady, w centrum, palące się ognisko, źródło ognia odbijające się w oczach, bębny wygrywające jednostajny, rytualny rytm, płomienie tańczące do muzyki, postacie naprzeciwko zniekształcone przez żar, poruszenie wśród zgromadzonych.
Wydarzenia
Protagoniści stają przed Starszym społeczności. Ten, zaczyna kreślić ropą na ich twarzach tajemne wzory. Jutrzejszego dnia, przybędzie po nich statek, na którym ruszą do Świątyni. Po zakończeniu ceremonialnego namaszczenia, bębny grają szybciej i bardziej rytmicznie, rozpoczyna się szalona zabawa, zakrapiana alkoholem oraz wypełniona dzikimi tańcami.

4. Punkt kulminacyjny. Na kursie do raju.
Scenografia
Do brzegu dobija potężny, pospawany statek, ludzie w żółtych, przeciwdeszczowych płaszczach zabierają wybranych na pokład.
Wydarzenia
Na statku, Bohaterowie Graczy poznają ludzi z innych osad podporządkowanych Świątyni na Czarnej Wodzie. Dowiadują się o maszkaronach porywających dzieci, dzikich bestiach rozrywających podróżnych i szalonych sektach wzywających do zasilenia ich szeregów. Na tle wcześniej wspomnianych wydarzeń, platforma wydaje się być rajem na ziemi. Tak też myślą wszyscy naznaczeni. Podczas podróży, zrywa się potężny sztorm, kilka osób traci życie, trafiając w paszcze czarnych fal. Kiedy cudem, nienaruszony statek dopływa do Świątyni, ludzie w płaszczach zaczynają obłąkańczo dziękować swojemu mrocznemu patronowi.

5. Rozwiązanie akcji. Więzienie ciała.
Scenografia
Ludzie z bronią czekający na platformie, kajdany krępujące ręce i nogi, śliska powierzchnia, dziwne urządzenia w tle, grupa trafiająca do więzienia.
Wydarzenia
Protagoniści zamiast dołączyć do kapłanów w zdobionych, powłóczystych szatach, stają się ich więźniami. Po opuszczeniu pokładu, trafiają do specjalnie przygotowanego więzienia. W pomieszczeniu, panują ciężkie warunki. Osadzeni dzielą miejsce z ludźmi z pozostałych osad, a także z trupami osób, które nie przetrwały trudnego pobytu w areszcie na wodzie. Nocami słychać uderzenia fal o platformę. Wszyscy, którzy nie postradali jeszcze zmysłów, myślą tylko o przetrwaniu i ucieczce. Zwłaszcza, że nie wiedzą, jaki los ma ich spotkać.

6. Finał. Zjednoczeni z bóstwem.
Scenografia
Hala na platformie, na środku pomieszczenia, umieszczona szalona, metaliczna maszyneria nie z tego świata, w jej okowach upadły bóg wyciągnięty z dna Zatoki, ludzie wrzucani żywcem do maszyny, która rekonstruuje ciało Istoty z Gwiazd.
Wydarzenia
Urządzenie odbudowuje masę Przybysza. Kapłani odprawiają rytualne modły. Oszukani, prowadzeni są w kilkuosobowych grupach do maszyny. To ostatnia szansa, aby uciec i nie zjednoczyć się z bóstwem. Na drodze do wolności, stoją dobrze uzbrojeni strażnicy. Odpowiednim pomysłem może okazać się zniszczenie piekielnej maszynerii. Co w znaczny sposób odciągnęłoby uwagę od uciekinierów, o ile ci wcześniej nie oszaleli, widząc Obcą Istotę.

7. Epilog. Przez Czarne Zwierciadło.
Scenografia
Elementy platformy dryfujące na wodzie, zamieszanie na obiekcie, dźwięk rozginanego metalu.
Wydarzenia
W tle, słychać szybkie bębny, nawiązujące do wcześniejszej sceny z namaszczeniem. Ucieczka Protagonistów i zniszczenie maszyny mocno zmieni sytuację w regionie. Sekta utraci władzę i wpływy. Okoliczne osady spróbują się uniezależnić od centralnego ośrodka. Może to doprowadzić do walk o przejęcie kontroli nad upadającym tworem politycznym. Czy Postacie Graczy zostaną uznane za Bohaterów? Zapewne nie przez wszystkich. W przypadku, gdyby się im nie powiodło, upadły bóg powstanie i zacznie pustoszyć ziemię. Niewiadomą pozostaje, czy sposób w jaki pojawił się na planecie, był jedynie wynikiem niekompetencji przywołujących go kultystów, czy też został ciśnięty przez Azathotha na Ziemię, niczym kamień wrzucony do wody ręką dziecka… Widać potężnie wzburzoną taflę, w miejscu, gdzie wcześniej znajdowała się platforma. Czarne Lustro Wody pęka, otwierając drogę z głębi nienazwanym bluźnierstwom… Ciemne zacieki powoli zasnuwają obraz…

Czarne Tło…
Muzyka…
Napisy Końcowe…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski
https://arkadiusz-rygiel.blogspot.com

Wideo RPG - Materiały na mechanikę do grania filmowych sesji, jednostrzałów i sesji konwentowych

Nałęczokon - nKon - Kameralna inicjatywa konwentowa grupy przyjaciół - Warszawa

Konwent - Zamczysko 2010 - Czersk

Narracje - bohaterowie