sobota, 4 grudnia 2021

RPG - PAPIEROWE RPG - GRY FABULARNE - Kilka słów o tym, co było - Autor: Arkadiusz RYGIEL

Ilustracja: Piotr RYGIEL

Z grami RPG jestem związany od 2001 r. W latach 2008 – 2009 r. brałem udział w testach gry fabularnej Wolsung: Magia Wieku Pary. W 2010 r. współorganizowałem konwent Zamczysko na zamku w Czersku. Od lipca 2010 r. blogowałem na serwisie Poltergeist. W latach 2011 – 2016 r. prowadziłem scenariusze do papierowych gier RPG na takich konwentach jak: zjAva w Warszawie (2011 r., 2012 r., 2014 r., 2015 r., 2016 r.), Avangarda w Warszawie (2011 r., 2012 r.), Polcon w Warszawie (2013 r.), Falkon w Lublinie (2010 r., 2011 r., 2012 r., 2013 r.), Pyrkon w Poznaniu (2016 r.), Bazyliszek w Warszawie (2016 r.). W czerwcu 2011 r. rozpocząłem prowadzenie autorskiego bloga na platformie blogspot. W maju 2011 r. w 40 numerze czasopisma „Gwiezdny Pirat” ukazał się mój tekst prezentujący grę „Honor i Krew” zatytułowany „Dawno temu, w Kraju Kwitnącej Wiśni”. W kolejnych numerach Gwiezdnego Pirata zostały zamieszczone publikacje tekstów: w nr 41 – scenariusz „Miecz mordu”; w nr 42 – prezentacja gry fabularnej Cold City „Kryptonim Cold City – Mikrofilm z Zimnego Miasta”; w nr 43 – scenariusz „Kiedy przemówią miecze”; w nr 45 – scenariusz „Miecz, który całuje raz”.

W 2011 r. wystartowałem w konkursie Quentin RPG z koncepcją gry Wideo Samuraj wraz ze scenariuszem „Za garść ryo”. W tym samym roku w listopadzie scenariusz „Nosiciel koszmaru” zajął 2 miejsce w konkursie na najlepszy scenariusz do gry Zew Cthulhu organizowanym przez serwis Poltergeist. W latach 2011 – 2017 r. współtworzyłem kameralną inicjatywę konwentową nKon w Warszawie. W czerwcu 2012 r. w ramach polskiej edycji Dnia Darmowych Gier Fabularnych (DDGF) ukazał się sarmacki scenariusz „Czarcia szabla” na Wideo RPG. W sierpniu i październiku 2012 r. na witrynie zewcthulhu.pl zostały opublikowane scenariusze w konwencji horroru do settingu Apokalipsa Spełniona: Czas Cthulhu Pawła „Chimery” CYBULI. W 2012 r. w ramach konwentu Falkon prowadziłem scenariusz w konkursie na najlepszego gracza – NERD. W czerwcu 2013 r. w ramach kolejnej edycji Dnia Darmowych Gier Fabularnych (DDGF) opublikowałem scenariusz „Dźwięki dintojry” z ilustracjami Konrada „Vinka” WINNIEWSKIEGO do gry fabularnej Dwory Końca Świata Jakuba ZAPAŁY. W 2013 r. na serwisie Poltergeist opublikowano pełną grę i mechanikę mojego autorstwa – Wideo RPG. W 2014 r. wydałem westernowy scenariusz „Czarny kapelusz, biały kapelusz, szary kapelusz”. W 2016 r. ukazał się setting do Wideo RPG „Gwiezdna entropia: Bliżej gwiazd”. Całą oprawę graficzną i ilustracje do Wideo RPG wykonał: Piotr RYGIEL. 

W styczniu 2011 r. umieściłem na stronie projekt settingu i gry Mafia: Gangsterska Gra Fabularna. Relacjonowałem ponadto na blogu imprezy: premierę filmu „Space Marine” w Warszawie (2011 r.), konwent strategicznych gier historycznych Grenadier w Warszawie (2013 r.) oraz konwent gier komputerowych Warsaw Games Week w Warszawie (2015 r.).Ulubione książkiPisałem i publikowałem materiały oraz scenariusze między innymi do gier fabularnych: Honor i Krew, Cold City, Dead of Night, The Shadow of Yesterday, Dzikie Pola, Legenda Pięciu Kręgów, Warhammer Fantasy Role Play, Deadlands, Zew Cthulhu, Cyberpunk 2020, Neuroshima, Wampir: Mroczne Wieki, Wiedźmin: Gra Wyobraźni, Wolsung: Magia Wieku Pary, 7th Sea, Deathwatch RPG. Do tej pory na mechanikę Wideo RPG ukazały się scenariusze: western „Bez kapeluszy”, opowieść płaszcza i szpady „Pchnięcie Escarra”, western „Requiem dla Bandolero Espinozy”, historia o greckich herosach „Pieśń Irydy”, nordycki mit „Saga o Ulfie i oku Odyna”, gangsterski „Ballada na pistolet maszynowy”, postmodernistyczne fantasy „Zabójcy potworów żywota opisanie” i cyberpunkowy „Chrom w duszę słodką truciznę tłoczy".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski
https://arkadiusz-rygiel.blogspot.com

Wideo RPG - Materiały na mechanikę do grania filmowych sesji, jednostrzałów i sesji konwentowych

Nałęczokon - nKon - Kameralna inicjatywa konwentowa grupy przyjaciół - Warszawa

Konwent - Zamczysko 2010 - Czersk

Narracje - bohaterowie