sobota, 24 grudnia 2011

RPG - PAPIEROWE RPG - GRY FABULARNE - Wideo RPG - Scenariusz RPG - "Powrót Świętego Mikołaja" - Autor: Arkadiusz RYGIEL

Komiks: Arkadiusz RYGIEL

Przedmowa
Poniżej, krótki, świąteczny scenariusz z jajem do Wideo Westernu, wzbogacony o komiks mojego autorstwa na mocno jaskiniowym poziomie :-D, do rozegrania również w Deadlandsie, czy po uprzednich zmianach, jako luźny pomysł do Hell 4 Leather. Natomiast, w Dust Devils można by pokusić się o zagranie po drugiej stronie, odmienionymi bandziorami.

Tutaj, czas na starą śpiewkę, a mianowicie, odradzam lekturę scenariusza osobom, które mają zamiar go rozegrać jako gracze i źle by się czuły, znając strukturę opowieści. To słowo, także do Nkonowców i mojej starej ekipy, chociaż z drugiej strony, w mojej opinii, to wcale nie wyklucza możliwości rozegrania takiego skryptu, ale decyzję, oczywiście, pozostawiam Wam.

Wesołych Świąt! 

Ustawienia gry
Opowieść rozgrywa się na Dzikim Zachodzie, w rok po zakończeniu Wojny Secesyjnej. Jeden z graczy wciela się w szeryfa ze Snow Town, pozostali w jego zastępców. W bardziej rozbudowanej wersji, możesz przydzielić jednemu z graczy rolę mszczącego się Świętego Mikołaja.  

„Powrót Świętego Mikołaja”

W Snow Town, ktoś kropnął Świętego Mikołaja. Miejscowe dzieciaki nie będą miały powodu do radości!  

Konflikt. Kilka nieśniegowych kul i stryczek dla Świętego Mikołaja.
Cała historia rozpoczyna się w czasie Wojny Secesyjnej, gdzie Benjamin Wilton wraz ze swoją bandą narwanych zwyrodnialców, korzystając z wojennej zawieruchy, okrada jeden z zasobnych banków. Szumowiny ściga wojsko, lecz złodziejom udaje się zbiec. Przed rozstaniem, Wilton ukrywa złoto, razem ze swoim przyjacielem i zastępcą Chadem Cornerem. Mija rok, reszta bandy pod przywództwem Franka Abernaty’ego, doczekuje dnia, w którym dojdzie do podziału łupów. Przestępcy dogadują się z Chadem. Plan jest prosty, ten przyjedzie w przebraniu Świętego Mikołaja do Snow Town, gdzie każdy weźmie, to co mu się należy. Na chwilę obecną, Wilton jest burmistrzem w miasteczku. Władzę zdobył dzięki bezwzględności i pieniądzom. Zastraszył miejscowych oraz kupił kilku sędziów i urzędników. Chad, po przyjeździe do miasteczka, ginie z ręki ochroniarzy Wiltona, który nie chce już się dzielić łupem. Jego ciało zostaje powieszone na drzewie. Do miasteczka przybywa dzika banda Abernaty’ego, żądając wyjaśnień. Początkowo, Wilton ich zwodzi, żeby ostatecznie poprosić szeryfa o aresztowanie przestępców. Czy szeryf i jego ludzie, dadzą wmanewrować się w grę, prowadzoną przez burmistrza drania?  

„Nie wiem szeryfie, czy ktoś zabije ducha tych świąt?, ale Mikołaj już nie żyje”.
                                           - Johnny Prince, zastępca szeryfa w Snow Town.

Sceny  

1. Prolog. Dzień, w którym rozpoczęły się święta.
Scenografia
Saloon Six, najpodlejszy i jedyny przybytek w tej zapchlonej dziurze. O Snow Town mówi się, jako o mieście zapomnianym przez Boga, co oczywiście, w żaden sposób nie przeszkadza nikomu czekać na święta. Kilku twardzieli z trzydniowym zarostem, grających w pokera, i popijających Whiskey pędzoną na skorpionach. Dzień, jak co dzień, dla zastępców miejscowego szeryfa.
Wydarzenia
W mieście jest spokojnie, i gdyby nie burmistrz, to miasto byłoby norą jakich wiele na mapie. Szeryf ma oko na miejscową władzę, ale do czasu, bo został wybrany, gdy Wilton nie miał jeszcze tylu politycznych znajomości. Człowiek z gwiazdą, zdaje sobie sprawę, że jego czas powoli dobiega końca, i następne wybory wygra kandydat Wiltona. Miejscowi boją się swoich własnych cieni, więc na nich, nie ma co liczyć. Ot taki los, ludzi z gwiazdami.  

2. Zawiązanie akcji. Człowiek wiszący jak bombka. 
Scenografia
Zima, śnieg zalegający dookoła na ziemi, droga prowadząca do Snow Town, na drzewie wisielec w czerwonym stroju Świętego Mikołaja, krew na śniegu, urywające się w zabudowaniach ślady sań i koni.
Wydarzenia
Bohaterowie Graczy zostaną zaalarmowani przez miejscowe dzieciaki o wisielcu na drzewie. Po przybyciu na miejsce, okaże się, że to nikt inny, jak Chad Corner. Sań nie ma na miejscu. Protagoniści szybko dojdą do wniosku, że cała sprawa może mieć związek z brudnymi interesami burmistrza, który chce ustąpienia obecnego szeryfa, i który ma zamiar wystawić w przyszłych wyborach swojego kandydata.  

3. Rozwój akcji. Pomocnicy Świętego Mikołaja.
Scenografia
Głowna ulica w Snow Town, z hukiem wystrzałów, pojawią się pijana banda Franka Abernaty’ego, wiedzą już, że burmistrz ich oszukał, i chcą jego głowy, nie zważając na bezpieczeństwo mieszkańców.
Wydarzenia 
Przestępcy rozgoszczą się w saloonie, i będą pić i awanturować się cały wieczór. Są uzbrojeni po zęby i niebezpieczni. Na dodatek, zaczną przystawiać się do miejscowych kobiet, co doprowadzi do kilku wizyt u szeryfa, mniej mężnych ojców i mężów. Atmosfera zacznie robić się coraz bardziej napięta.

4. Punkt kulminacyjny. Ludzkie życia, gaszone niczym świece.
Scenografia
Główna ulica Snown Town, pojawiają się mordercy wynajęci przez Wiltona wraz z jego ochroniarzami. Podpalają saloon, po czym wystrzeliwują ludzi Abernaty’ego, niczym kaczki. 
Wydarzenia
Kilka osób postronnych jest rannych, banda została wymordowana. Po srogim maratonie z Whiskey, kilka dni później, Wilton rozpuszcza wynajętych hombres.  

5. Rozwiązanie akcji. Cisza przed burzą ołowiu.
Scenografia
Saloonu już nie ma, za to jest hotel, i to właśnie tam, kwitnie teraz życie towarzyskie. Szeryf i zastępcy, będą musieli zdecydować, czy dadzą sobie sami radę z Wiltonem. 
Wydarzenia
Po wszystkim, ludzie nie wychylają nosa za drzwi. Nawet miejscowy głupek, wie, że na ulicy można teraz w prezencie dostać jedynie kulkę. Wilton czuje się bezkarny, i ma wreszcie czas, żeby nacieszyć się swoim bogactwem.

6. Finał. Powrót faceta w czerwonym wdzianku.
"W tym roku Mikołaj wrócił, ale był jakiś odmieniony". 
Scenografia
Miasteczko, dom Wiltona na wzgórzu, do zabudowań po śniegu, wlecze się umarlak w stroju Świętego Mikołaja, i jest żądny krwi swoich oprawców. 
Wydarzenia
Przybysz z piekła, kropnie kilku niewinnych miejscowych, nie widząc w tym niczego zdrożnego, po czym zajmie się Wiltonem i jego ochroniarzami, a drogę jego znaczyć będą nabojowe łuski. Bohaterowie zostaną zbudzeni przez huk wystrzałów w domu Wiltona. Po dotarciu na miejsce, zobaczą umarlaka w stroju Mikołaja na saniach, wypełnionych workami. Rozegra się strzelanina, i jeśli bohaterowie ją przetrwają, to z pewnością poczują Magię Tych Świąt.  

7. Epilog. Sanie pełne prezentów.
Scenografia
Sanie sunące z ustrzelonym umarlakiem ze wzgórza, pozostawiające na śniegu charakterystyczne ślady.
Wydarzenia
Protagoniści na saniach, znajdą worki wypełnione złotem, skradzionym rok temu. To będą syte święta dla Bohaterów Graczy, chyba, że okażą się uczciwi! lub pozabijają się, wtedy prezenty rozda już Kostucha...

W takiej sytuacji, pozostaje jeszcze kwestia wieczerzy, tylko nie wiadomo, kto kogo będzie jadł?... ale to już temat na scenariusz "Kolacji w Piekle"...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski
https://arkadiusz-rygiel.blogspot.com

Wideo RPG - Materiały na mechanikę do grania filmowych sesji, jednostrzałów i sesji konwentowych

Nałęczokon - nKon - Kameralna inicjatywa konwentowa grupy przyjaciół - Warszawa

Konwent - Zamczysko 2010 - Czersk

Narracje - bohaterowie