sobota, 19 stycznia 2019

RPG - PAPIEROWE RPG - GRY FABULARNE - Warhammer Fantasy Role Play 4ed - Scenariusz RPG - "Sukno z Langre" - Autor: Arkadiusz RYGIEL

Ilustracja: Piotr RYGIEL

Kilka zdań słowem wstępu
Po długiej przerwie spowodowanej rozlicznymi kwestiami osobistymi i zawodowymi (sic!) postanowiliśmy nieco pograć. W całej operacji z pomocą przyszła nam jedna z pierwszych „platform” erpegowania, która jak wieść fejsbukowa niesie, świadczy o brakach w rozumowaniu, a zatem Warhammer – tym razem w najnowszej, czwartej odsłonie.

System oferuje rdzeń mechaniki, którą wszyscy dobrze znamy w mocno stuningowanej formie. Mnie znaczna część zasad przypadła do gustu, zwłaszcza iż wiele spraw uproszczono oraz wprowadzone liczne rozwiązania opcjonalne, co wyszło nowej edycji tylko na dobre.  

Warhammer Fantasy Role Play 4ed

„Sukno z Langre”

Bohaterowie Graczy

Karl von Bischoff (Tomek) – Upadły szlachcic z północy Imperium. Siódmy syn potężnego pana.

Ivo Redler (Paweł) – Uczeń czarodzieja. Nowicjusz z Kolegium Niebios.

Dedur Nigrison (Krzysiek) – Zabójca trolli dzierżący dwa topory i jeszcze więcej wstydu.

Cedur Nigrison (Dawid) – Zabójca trolli, brat Dedura, również obarczony brzemieniem wstydu dawnych decyzji.

Valo Handman (Radek) – Łowca nagród z Imperium. Jego siłą napędową w życiu są złote monety.

Scena 1. Zawiązanie akcji. „Panorama Herig”
Zapadłe miasteczko gdzieś na krańcu Imperium. Miejsce rodem ze spaghetti westernu. Pozamykane okiennice. Kilkudziesięciu mieszkańców, którzy wychodzą na ulice wyłącznie, kiedy są do tego zmuszeni. Jedynie wiatr szaleje po wąskich uliczkach, omiatając swym szorstkim językiem bielone ściany kamienic. W okolicy ma miejsce cud. Dziewczynka imieniem Elsa zostaje uzdrowiona. W miejscowości pojawia się przedmiot, który daje nadzieję maluczkim i rozpala umysły tych, którzy dzierżą władzę w tych ponurych i niebezpiecznych czasach.

Scena 2. Rozwój akcji. „Awantura z fircykami z Bretonii”
Bohaterowie Graczy wchodzą w utarczkę z dwoma upudrowanymi szlachcicami z Bretonii. Bernard de Pidoye jest skory do pijatyki z protagonistami. Ostatecznie jego kompanion Gerard de Saintignon godzi zwaśnionych awanturników.

Scena 3. Punkt kulminacyjny „Człowiek w kapeluszu z szerokim rondem”
Do karczmy wraz z grupą zbrojny przybywa łowca czarownic Horst Mader. Dąży do aresztowania Bretończyków. Pidoye sięga po pistolet, ale łowca jest szybszy i kładzie trupem arystokratę w peruce. Gerard de Saintgnon zostaje aresztowany. Wraz z Maderem podróżuje kapłan Sigmara ojciec Dagobert. Klecha przysiada się do protagonistów wypytując o szlachciurów. Rozmowa zamienia się w libację mocno zakrapiana ale.

Scena 4. Rozwiązanie akcji. „Ucieczka kultysty”
W nocy de Saintignon ucieka z łańcuchów. Dedur znajduje martwego łowcę czarownic z wydłubanymi oczyma oraz jego zbrojną świtę poukładaną pokotem w alkierzu. Protagoniści podążają tropem zbiega. Docierają na polanę, na której czeka na niego dwóch ludzi w kapturach. Mają konie przygotowane do dalszej ucieczki. Bohaterowie pokonują obstawę uciekiniera, a jego samego ogłuszają. Bretończyk ma przy sobie niesamowite sukno, które zdaje się leczyć wszelkie rany.

Scena 5. Finał. „Spotkanie w świątyni Sigmara”
Bohaterowie spotykają się z ojcem Ottokarem Schottelem wykładając mu, co do tej pory się wydarzyło. Kapłan nakazuje im poczekać kilka dni w mieście. Całun z Langre okazuje się wypaczonym przedmiotem, który oprócz tego, że leczy wypacza wszystko wokół. Protagoniści otrzymują sowitą zapłatę i propozycję pracy. Chodzi o aresztowanie barona Falko von Gotza, który chciał przejąć materiał dla siebie celem przywrócenia zdrowia swojej córce. Bohaterowie Graczy zbierają zbrojnych, ostrzą miecze i przygotowują rynsztunek, bo aresztowanie kogoś tak znacznego nie będzie rzeczą prostą…

Ciąg dalszy nastąpi…
Czarne tło…
Muzyka…
Napisy końcowe…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski
https://arkadiusz-rygiel.blogspot.com

Wideo RPG - Materiały na mechanikę do grania filmowych sesji, jednostrzałów i sesji konwentowych

Nałęczokon - nKon - Kameralna inicjatywa konwentowa grupy przyjaciół - Warszawa

Konwent - Zamczysko 2010 - Czersk

Narracje - bohaterowie