niedziela, 13 lutego 2011

RPG - PAPIEROWE RPG - GRY FABULARNE - Konwenty - Zjav Gra 2011 - Autor: Arkadiusz RYGIEL

Zdjęcia: Arkadiusz RYGIEL

Dla Mnie Zjava skończyła się już w sobotę. Mimo to w żadnym stopniu nie żałuje, że się zjaviłem. Konwent był pasmem prawie dwunastogodzinnego grania z krótkimi przerwami pomiędzy sesjami. Udało nam się rozegrać trzy treściwe scenariusze. A po reakcjach wszystkich współgraczy mogę stwierdzić, że plan Chimery i mój został osiągnięty. Bo co by nie mówić zadowolenie z sesji to podstawa. Pora przejść do podziękowań.  

Serdeczne podziękowania dla

Chimery za wkład i czas włożony w zorganizowanie się na konwencie, świetną sesje Dead Of Night z elementami lovecraftowskiego horroru, plastyczną kreację Akodo Yurei, który udźwignął miecz nienawiści swojego ojca oraz charyzmatycznego przywódcy aniołów Michaela, w końcu za to że ściągnął swoich super znajomych z którymi równie super mi się grało.  

Marcina za kreacje opanowanego nauczyciela szermierki pana Matsu Hishito, który oddał życie w ramach grzecznego sprzeciwu, przyjacielskiego Jeffa, który przyjął dziedzictwo ojca Dagona i poprowadził swoich do domu, zdegenerowanego Lokiego, który podniósł się z kolan i w dniu ostatecznej próby uratował życie Michaelowi.  

Reni za zimną Matsu Kaede, która wiernie służyła nowemu daimyo i stronnictwu wojny, Susan, która okazała się być całkiem inną osobą, rudowłosą Priscille, która nawet w rajskim ogrodzie była skłonna bronić swoich racji.  

Kasi za nietuzinkową Yomino Yuki, która mimo wielu problemów udźwignęła ciężar spoczywający na czempionie daimyo, cichą Marthe, która dołączyła do swoich sióstr i braci kiedy gwiazdy były w porządku, spostrzegawczą obserwatorkę Gabriel, która nie pozwolił żyć dalej przesiąkniętej złem Liktorce.  

Janka za wytrwałą rolę obserwatora sesji.  

Wen za anielice z przeczuciem, która przejrzała działania Gomory i wzięła udział w walnej rozprawie z bestią.  

Dave’a za wyrazistą rolę Azazela, który potrafił czytać ludzkie uczucia i wziął na siebie trud walki z demonami w ostatecznej rozprawie z bestią na dachu wieżowca Gomory.  

Krzyśka za honorowego Kitstu Kitachi, który musiał rozciąć brzuch za ideały, które kochał ponad życie oraz za podwózkę.

Whitlowa za entuzjazm.

Wrony za prelke, która przerodziła się w ciekawą dyskusje. 

Lucka za krótką dyskusję na temat indidasów i L5K.

Orgów za zorganizowanie miejsca do gry na dłuższy czas. 

Poniżej skróty sesji. Miłej lektury wszystkim zainteresowanym.

Legenda Pięciu Kręgów

„Miecz Nienawiści”

Rokugan stojący przed widmem wojny domowej. Głód pogrąża kraj. Bunty chłopskie są kwestią czasu w tych niespokojnych czasach. W Mieście Mostów władze przejął pan Akodo Yurei. Przysięgę złożyli mu wszyscy wierni ludzie ze świty należący do stronnictwa wojny szefowa straży pani Matsu Kaede i jej podopieczna pani Yomino Yuki oraz ludzie związani ze stronnictwem pokoju doradca pan Kitsu Kitachi i nauczyciel szermierki pan Matsu Hishito. Młody pan tak jak jego ojciec jest opętany wizją wojny. Polityczne małżeństwo z córka wysokiej rangi dyplomaty panią Otomo Seiko nie studzi zapału młodego daimyo. W trakcie wewnętrznych dworskich rozgrywek stronnictwo pokoju traci inicjatywę. Generał Matsunagi Gando uderza na przeważające siły żurawia stacjonujące w jednym z przygranicznych miasteczek. W walce udział biorą ludzie ze wszystkich stronnictw. Po rzezi w miasteczku życie traci kuzyn daimyo klanu żurawia pan Doji Yagihara. W obronie pani Seiko życie oddaje shugenja Hisaya Sasaki. Mimo to kobieta zostaje porwana. Dopiero ludzie pana Furuyama Denjiro odnajdują żonę daimyo w obrębie miasta, przynosząc martwych porywaczy. Żurawie nie odzyskują listy zdrajców. Pan Akodo Yurei piszę list do daimyo klanu żurawia, obnażający ich wstrętne intrygi. Pan Akodo Iso zostaje wezwany przed oblicze cesarza. Do Miasta Mostów wraca ze stolicy w urnie. W Otosan Uchi pozostał jego zdradziecki sługa pan Akodo Takeo. Matsu Kaede, Yomino Yuki i stary Kawazushi za masakre w miasteczku zostają skazani na odosobnienie w świątyni. Pan Matsu Hishito, pan Kitsu Kitachi i pan Matsunagi Gando popełniają seppuku o poranku. Daimyo zapewnia, że ich rodzinami zaopiekuje się klan. Klan Lwa uderza na Żurawia. Samuraje przelewają fontanny krwi. Wybuchają bunty chłopskie. Rokugan po raz kolejny spływa posoką. Na czele armii zniszczenie sieją pani Matsu Kaede, Yomino Yuki i pan Akodo Yurei, który mieczem nienawiści wyrąbał silniejszą pozycję dla rodziny. Po tygodniu konflikt zostaje zażegnany cudem przez cesarską dyplomację. Umacnia się pozycja rodziny Akodo i Stronnictwa Jastrzębi. Sprawą zdrajcy Takeo zajął się uczciwy skorpion pan Bayushi Kaderu.

Gracze wtopili się w świat. Przerysowani bohaterowie, wyraziste sceny i trudne wybory, w końcu honor postrzegany w różny sposób.  

Dead of Night (Chimera)

"Sierociniec" 

Na małej grupie dzieci w sierocińcu armia prowadzi dziwne badania. Prócz kłótni i niesnasek zawiązują się przyjaźnie. W nieprzyjaznym miejscu razem trzymają się Susan, Martha, Jeff i Gorman. Dzieci mają różne relacje ze swoimi opiekunami. Dziwna agresja Susan skupia uwagę wojskowych. Ona i Martha zostają odizolowane od wszystkich. Okazuje się, że prawie wszystkie dzieci nawiedzają dziwne sny o niesamowitych głębinach. Chłopcy decydują się na ucieczkę. W ciemnościach nie widać, że część z nich jest już odmieniona. Gorman przestraszony zamyka wszystkich w jednym pomieszczeniu i wzywa pomoc. Żołnierze strzelają do przemienionych. Z placówki do lasu udaje się zbiec Jeffowi, który został naznaczony kapłanem oraz dziewczynkom. Tam dochodzi do krwawego rytuału w wyniku, którego dziwna i niepojęta bestia niszczy sierociniec. Dzieci docierają do wybrzeża tam widzą swoje ciotki i wujków wychodzących z pod tafli wody. Ruszają w stronę głębin by przywitać ojca Dagona…  

Świetna doza horroru. Mechanika sprawdza się koncertowo. Budowanie napięcia wynika z gry. Wiele klimatycznych scen. Należyte ukoronowanie północy.  

„Dzień Bestii”

Grupa aniołów na tropie bestii uwolnionej z inferno. Zdegenerowane miasto i jego tajemnice. Nieświadomi zagrożenia ludzie. Michael znów dobywa miecza by poprowadzić swój komunik do walki. Azazel zdobywa informacje od Enocha o upadłych aniołach Lokim i Lazarusie. Anielice chodzą między ludźmi szukając informacji. Pobyt w inferno naświetla sytuacje. Bestia została uwolniona przez kultystów Gomory z pomocą Lazarusa i Liktorki Drusilli. Loki zostaje ostrzeżony przez demony w białych garniturach na czele z Samuelem. W jednym z kościołów dochodzi do rozprawy z upadłymi. Lazarus i Drusilla zostają zmuszeni do pomocy w pokonaniu bestii. Na dachu wieżowca Gomory ma miejsce ostateczna walka. W budynku dochodzi do wybuchów energii. Azazel odciąga demony biorąc ciężar walki z nimi na siebie. Loki pchnięty na miecz ratuje życie Michaela. Anioły rozrąbują bestie. Po wszystkim Priscilla niszczy Lazarusa. Drusilla ginie z ręki Gabriela. Historia kończy się słowami badającego sprawę komisarza, który patrząc na zniszczony szczyt budynku zwraca się do policjantów

- I wy mówicie, że to był wybuch gazu?

Fajne zakończenie konwentu. Obudzone siły życiowe po północy nie poszły na marne. Jeszcze raz wielkie dzięki za wysiłek włożony w narracje i budowanie scen.  

Do zobaczenia w marcu...

PS. Zdjęcie wykradzione przez agentów PAP z prywatnej galerii Chimery :-) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski
https://arkadiusz-rygiel.blogspot.com

Wideo RPG - Materiały na mechanikę do grania filmowych sesji, jednostrzałów i sesji konwentowych

Nałęczokon - nKon - Kameralna inicjatywa konwentowa grupy przyjaciół - Warszawa

Konwent - Zamczysko 2010 - Czersk

Narracje - bohaterowie