piątek, 15 kwietnia 2011

RPG - PAPIEROWE RPG - GRY FABULARNE - Konwenty - Nałęczokon 1.2 (2) - Autor: Arkadiusz RYGIEL

Zdjęcia: Arkadiusz RYGIEL

Nałęczokon zakończył się w niedziele. Mega granie w Cold City, Dead of Night i Hell 4 Leather w treściwym wymiarze dwunastu godzin z krótkimi przesiadkami na zmianę systemu. To co lubię w Nałęczokonie to entuzjazm i zaangażowanie, tych dwóch rzeczy nie brakuje nigdy. Myślę, że spotkanie utrzymało wysoki poziom, podnosząc poprzeczkę wyżej. Sesja o 03.00 nad ranem, na której wszyscy kontaktują, to całkiem niezły osiąg :-)  

Na edycję 1.2. przyjechałem sam. Początkowo miał być jeszcze Czarny i dwóch pistoleros z naszej starej ekipy. Ostatecznie jak się później okazało, rozpoczęliśmy grę w towarzystwie „betonowych” uczestników. Liczba grających usunęła problem, co do głosowania na system, który mielibyśmy wybierać. Na wstępie po krótkich negocjacjach zdecydowaliśmy, że przy następnej edycji pojawi się więcej scenariuszy fantasy. Z czego nie odmówiliśmy sobie później, trochę dworować. Przed pierwszą sesją były jeszcze przekrojowe rozmowy, o tym co na rynku gier i innych sprawach prosto z ciekawych czasów.  

W tym syntetycznym wstępie pozwolę sobie jeszcze na podziękowania dla:  

Reni i Marcina za organizację, entuzjazm i wkład włożony w utrzymanie inicjatywy oraz zbudowanie ciekawych postaci i opis spadającego śmigłowca.  

Chimery za kolejną świetną sesję Cold City obrazującą w doskonały sposób walkę pomiędzy Związkiem Radzieckim i Zachodem w zimnym mieście.  

Wen za postać agentki niemieckiego wywiadu, reporterki i świetnej Mist oraz wkład w budowanie przedstawianych historii.

Dave'a za świetnie wpisującego się w kontekst sowieckiego soldata Michaiła Krugłowa, operatora ciężkiego karabinu Shawna Woodsa i zaangażowanie w narracje.

Poniżej zamieszczam skróty fabuły z poszczególnych sesji. Miłej lektury wszystkim zainteresowanym.

Cold City (Chimera)

„Syn Marnotrawny 2”

Ostatnia opowieść zakończona została cliffhangerem. Po odmrożeniu akcji funkcjonariusze PAP, a wśród nich agentka CIA Olivia Peterson, była agentka specjalna niemieckiego wywiadu Gretchen von Dieterlich, angielski specjalista od działań specjalnych kpt. Morgan Forman oraz mjr. Władimir Karakin z wsparciem w postaci dwóch sowieckich żołnierzy Michaiła Krugłowa i Andrieja Łagowa, ruszają na wieś za Berlinem do gospodarstwa Bauerów, w celu odnalezienia dobrze zachowanego STka. Wieczorem po przybyciu do miejscowości, sowieci w mało wyrafinowany sposób zaczynają przeczesywać wieś. Karakin wzywa miejscowego przedstawiciela prawa, aby dowiedzieć się czegoś o Bauerach, rozmowie towarzyszą kolejne przechylone szklanice wódki. W tym czasie agentki, po zdobyciu informacji o położeniu domu małżeństwa, decydują się jechać na miejsce same, ignorując działania sowietów. Dodatkowo Gretchen uskarża się na stan zdrowia, dlatego jako powód opuszczenia miejscowości, podają chęć powrotu do centrali. Kiedy samochód rusza, Karakin z butelką wódki w ręce przestrzeliwuję oponę w wozie PAPu. Rozpętuje się wrzawa, a atmosfera robi się bardzo nerwowa. Ostatecznie consensus zbudowany przy udziale anglika, pozwala na kontynuację śledztwa. Wszyscy na miejsce docierają wojskowym jeepem. Po wjechaniu na posesję razem z bramą, agentki zastają starszego mężczyznę z dubeltówką i jego dwóch synów, z czego jeden ma na podorędziu jeszcze siekierę. W tym samym czasie sowieci przeszukują budynki gospodarcze. Kobiety przesłuchują rodzinę. W stodole Forman z czerwonoarmistami chwyta STka. Kiedy udaję się powiadomić o sytuacji agentki, sowieci opuszczają gospodarstwo, uciekając z zatrzymanym. Funkcjonariusz są zirytowani, organizują transport i rozpoczynają pościg. Czerwonoarmiści wykorzystując przewagę, ukrywają zatrzymanego na terenie radzieckiej strefy odpowiedzialności. Magda Bremmer jest zawiedziona z takiego obrotu spraw, tym bardziej, że z badaniami obiektu wiązała wielkie nadzieję. Gretchen informuje swoją przełożoną o rzekomej ciąży. Tego samego dnia w biurze Kazakowa słychać „kalinkę” i dźwięk tłuczonego szkła. Karakin jest na cenzurowanym oraz na dobrej drodze do awansu. Krugłow zostaję wprowadzony do Pomocniczej Agencji Policji jako wtyczka GRU. Opowieść kończy się kadrem na wysiadającego z pociągu STka. Zatrzymany zostaję umieszczony w tajnym ośrodku, gdzieś w Związku Radzieckim, a jego tajemnicy od tej pory będą strzec betonowe mury...

Co tu dużo mówić przednia sesja. Długo by opowiadać. Nastrój był mega, tak jak i skille włożone w budowanie tej historii.  

Dead of Night

„Hamburger Kill”

Wietnam przy granicy z Kambodżą, 1968 r., trwa ofensywa Tet. Batalion płk. Daniela Knighta nazywanego „Wodzem” broni swoich pozycji w zasranej dżungli. W tym samym czasie por. John Hicks z wojsk paranormalnych wraz z por. Charlim Greenem przesłuchują niebezpieczną agentkę Wietkongu w jednej z zatęchłych ziemianek. Dziewczyna jest nieustępliwa i twarda jak głaz. Kobieta zostaje naszprycowana, a pod skórę wszczepiają jej specjalny nadajnik. Celem Hicksa jest odnalezienie płk. Bao Minha, który wykorzystuje w walce efekty dziwnych eksperymentów. W tym samym czasie pierwszy pluton z kompanii B szuka broni w jednej z zapomnianych wiosek. Kobieta z dzieckiem na rękach detonuje granat, zabijając porucznika Altona Mayersa i trzech innych żołnierzy. Dochodzi do masakry wioski. Medyk Harry Grant i strzelec M60 Shawn Woods opanowują sytuację i wycofują się z rejonu działań. Tymczasem dr. Monica Daniels ewakuuje się wraz z rannymi, z ostrzeliwanego miasteczka śmigłowcem transportowym Chinook. Na pokładzie oprócz lekarki jest jej asystent Peter Henderson oraz reporterka Lidia Telm i operator kamery Jim Lens. Trzydzieści minut później helikopter zostaje zestrzelony nad dżunglą. Z życiem uchodzi kilku rannych, lekarka, asystent, reporterka i operator. Sytuacja jest ciężka. Monice udaję się skontaktować z bazą Knighta. Kobieta prosi o pomoc. Kiedy z wioski przychodzi pluton B, żołnierze dowiadują się, że wracają jeszcze tego samego dnia do dżungli. Wszyscy są mocno wkurzeni. Dowództwo nad plutonem przejmuję Hicks. Ma odnaleźć Bao Minha i sprowadzić, tych którzy są żywi, z miejsca gdzie zestrzelono helikopter. Żołnierze wraz z wystraszonym i przejętym Martinem Marmotem, czarnoskórym operatorem miotacza Jeffersonem Peacockiem i psychopatycznym Joe „Bunnym” Bensonem docierają na miejsce. Dochodzi do starcia z siłami Wietkongu, z którego zwycięsko wychodzą amerykanie. Peacockowi zaczyna odwalać. Hicks decyduję się zabrać tylko tych, którzy mogą chodzić. Reszta musi czekać na wsparcie lub śmierć zadaną przez partyzantów. Żołnierze udają się do wioski Lanh Taih, gdzie najprawdopodobniej znajduję się Minh. W trakcie drogi pluton wpada w zasadzkę. Szperacze na przedzie wpadają na pułapkę pundżi. Żołnierzy atakują wendigo i ludzie uzbrojeni w Kałasznikowy. Wielu ginie w wyniku wybuchu granatów. Pojmani zostają zabrani do obozu jenieckiego, położonego tydzień drogi w głąb dżungli. Na miejscu znajduję się sieć bunkrów i dziwna świątynia. Wszyscy trafiają do bambusowych klatek, umieszczonych w wodzie. Przez następne dni są przesłuchiwani, w związku z odnalezionym przez ludzi pułkownika nadajnikiem. W nocy wyczerpani więźniowie decydują się na ucieczkę. Udaję się im wydostać z klatki. Kradną ciężarówkę, którą niedawno przybyli do obozu partyzanci. Hicks oddziała się od grupy. Grant taranuję bramę i rozpoczyna się dramatyczna ucieczka. W obozie zostaje podniesiony alarm. Wietnamczycy wysyłają za zbiegami trzy jeepy. Przy użyciu ręcznej wyrzutni, pościg zostaję zatrzymany. W tym samym czasie, korzystając z zamieszania Hicks kradnie plany z kwatery Bao Minha i wzywa nalot z powietrza na pozycję wroga. Dżungla zostaje zalana płomieniami z nieba. Piloci wracają do bazy. Po akcji uczestnicy trafiają na obserwację lekarską, a później na pewien czas do ośrodka dla psychicznie chorych w kraju. Wszyscy rozumieją w jakiej sytuacji się znaleźli. Starają się wrócić do normalnego życia. Dwadzieścia lat później Woods siedzi na werandzie swojego domu. W tle powiewa flaga Stanów Zjednoczonych. Opowiada synowi o wojnie i swoim wiernym przyjacielu Grancie, który jakiś czas temu umarł na raka płuc. Flesz. Na trawniku leży gazeta. Flesz. Znane dziennikarka Lidia Telm zmienia branże i teraz pisze o modzie. Flesz. Dr. Monica Daniels jest uznanym lekażem dziecięcym. Flesz. Płk. John Hicks koordynuje tajną akcję w Nikaragui pod kryptonimem „Wilkołak”. Flesz. Ktoś składa kwiaty pod tablicą poległych. Na  płycie widnieje imię Johna Hicksa. Panorama Pentagonu. Trwają przygotowania do kolejnych działań…  

Hell 4 Leather

„Wieczna Zemsta”

Kane tworzy loże wampirów, która ma zajmować się usuwaniem najpotężniejszych jednostek, zdolnych do zburzenia ustalonego porządku. W organizacji dochodzi do wewnętrznych rozgrywek. Rzym za czasów świetności. Do tawerny wchodzi dziwny człowiek, kierując się w stronę towarzyszy. Nagle zgromadzeni podrywają się miejsc i przy użyciu całej mocy gaszą światło jego jestestwa. Zdradzony Gossamer spotyka się w piekle z Kane’em. Obaj ustalają, że czas loży dobiegł końca. Upadek Rzymu. Do miasta wdzierają się barbarzyńcy. Mściciel zabiera ze sobą odurzoną Mist i wyrachowaną Morane. Średniowiecze. W jednej z katedr Danton i Abel szykują spisek, mający na celu obalenie władzy Leopolda. Książę wampirów ucieka przez swoje lustro do podziemnego świata. Tam dopada go mściciel. Nawet pomoc ukochanej Morany, która wyrwała się z piekła, nie jest w stanie ocalić możnowładcy przed zagładą. Rewolucja francuska. Orfeo, który stał za spiskiem zostaję pokonany. Zwiedziony przez posłańca piekieł tłum, rozszarpuje na strzępy Dantona. I Wojna Światowa. W okopach mściciel odbiera sobie dusze Abla. Przetrwać udaję się jedynie Vesperze, ale świat nieśmiertelnych zmienił się znacząco, a ona nie może odnaleźć w nim swojego miejsca. Loża przestała istnieć. Ci którzy obalali królów i niepodzielnie rządzili na ziemi, w piekle zajmują się wypełnianiem formularzy…  

Skończyliśmy grać o 06.00. Ustaliliśmy, że przy następnym spotkaniu zagramy w Klanarchie prowadzoną przez Dave'a. Pożegnaliśmy się z Marcinem i ruszyliśmy na przystanek. Można powiedzieć, że kompozycja została zachowana. W autobusie w drodze do dworca, także gadaliśmy o filmach… :-) Zdjęcie tradycyjnie pochodzi z galerii Chimery :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski
https://arkadiusz-rygiel.blogspot.com

Wideo RPG - Materiały na mechanikę do grania filmowych sesji, jednostrzałów i sesji konwentowych

Nałęczokon - nKon - Kameralna inicjatywa konwentowa grupy przyjaciół - Warszawa

Konwent - Zamczysko 2010 - Czersk

Narracje - bohaterowie