poniedziałek, 17 stycznia 2011

RPG - PAPIEROWE RPG - GRY FABULARNE - Wampir: Mroczne Wieki - Kampania do W:MW "Diabeł z Lazareni" - Scenariusz RPG - Epizod 1: "Syn" - Autor: Arkadiusz RYGIEL

Rozdział 2: Władza  

Odcinek 1 "Syn"  
Na dworze Diabła z Lazareni króluje strach. Każdy z kainitów musi uważać na intrygi knute przez swoich współbraci. W tej atmosferze trwa walka o władzę i wpływy.  

Obowiązek
Morderstwo na trakcie do klasztoru w Kurucz  
Jesień, mokry trakt, żółte liście na ziemi, zimne mury klasztorne, klasztor w Kurucz, stara biblioteka, obejście, stajnia, kuźnia, studnia na dziedzińcu, ogród, zioła.  

Vuko Lupei spotyka się z Bratem Erazmem Serbanem w sprawie tajemniczego morderstwa kupców na trakcie. Bracia zabrali ciała nieszczęśników wraz z dobytkiem do klasztoru. Po czym niezwłocznie poinformowali o zajściu Kniazia. Ludzie są poszarpani na strzępy. Wielki Łowczy Vuko Lupei ma szanse zobaczyć je na własne oczy w katakumbach klasztoru gdzie czekają na pochówek. Wszystkie ślady wskazują na atak wilkołaków. Lupin zabiera z klasztoru dzieło dr. Fausta zatytułowane „Likantropia”  

Majątek alchemika z Dobrun
Stary dwór, mury, obejście, stajnia, stodoła, kuźnia, szopy, zniszczona kaplica rodowa, wieża, pracownia alchemiczna, zakurzone półki uginające się pod starymi księgami, teleskop, ampułki, szklane słoiki, zioła, mapy.  

Rozmowa Klaudiu Antonescu ze służącą mu czarownicą Camelią Biro. Jej czary mają zaszkodzić wrogowi Aina Antonescu Baronowi Dragosowi Cehalowi. Alchemik ślęczy nad swymi skomplikowanymi miksturami. Klaudia odwiedza sąsiad Baron Gabriel Perieti. Częstuję go wilkołaczą krwią oraz prosi o stawiennictwo u kniazia, aby ten zezwolił mu na stworzenie dodatkowych ghuli. Po spotkaniu mroczny alchemik karmi swoje sługi. 

Pojedynek na zamku w Lazareni  
Stary warowny gród, potężne mury, donżon, kuźnie, stajnie, szopy, stodoły, spichlerz, zamek, bogato urządzone komnaty, kwiaty rozrzucone na korytarzach i w komnatach, na ścianach kosztowne tkaniny, obrazy i broń, strzelający ogień w kominkach.  

Jan z Jasnej Góry trenuje fechtunek. Efektownemu pojedynkowi przypatruje się oblubienica kniazia Aida. Karzeł Felix wzywa Jana do kniazia. Szlachcic z Polski ma się udać wraz z Klaudiem Antonescu do miasteczka Adunati, aby dowiedzieć się coś o inkwizytorze, który ma przebywać w mieście. Dodatkowo wysłannicy mają przyprowadzić do grodu syna kniazia Augusta Baloga. Z Janem i Klaudiem w podróż udaję się Vuko Lupei.  

Dekadencka zabawa w Adunati 
Miasteczko Adunati, mury miejskie, czujni strażnicy, stragany, kupcy, handlarze, murowana karczma „Pod Dzikiem”, alkierz, płomienie liżące drwa w kominku, suto zastawiony dębowy stół.  

Dekadencka zabawa wampirów z miasta w karczmie „Pod Dzikiem”. Wampirze oblubienice. Zabawie przewodzi syn kniazia August Balog. Na uczcie znalazł się szalony templariusz z Francji Nathaniel de la Regence. Jak stwierdza Andriej Camin zabił miejscowego klechę, aby uświetnić zabawę. Karą za głupotę jest śmierć nierozważnego sługi w trakcie posiłku. Wkrótce rozlega się pukanie do drzwi sług Watykańskiego Inkwizytora Giorgio Batisty. Wampiry zmuszone do ucieczki wydostają się na dach. Budynek jest otoczony przez zbrojnych. Z karczmy udaję się uciec jedynie Augustowi Balogowi i Nathanielowi de la Regence. Później obaj kierują się do wsi Traian, gdzie mają się zamiar skryć przed zabójczymi sługami kościoła.  

Atak wilkołaków
Zabłocony trakt, koleiny pozostawiane przez koła, nieprzejezdne drogi, padający deszcz.  

Powozi Vuko Lupei. W powozie podróżują Klaudio Antonesku i Jan z Jasnej Góry oraz karzeł Felix mający być przekąską na drogę. Wampiry zostaja zaatakowane przez stado rozwścieczonych wilkołaków z plemienia Złodziei Oczu. Po ekstremalnej walce z wielkim trudem kainitom udaję się uciec. Powóz jest w znacznym stopniu uszkodzony po konfrontacji z Lupinami.  

Spotkanie w Traian 
Mała wioska na uboczu, ubogie chałupy, błoto na trakcie, dym wylatujący z kominów, wieczór.  

Po przybyciu do wsi wampiry wzbudzają niemałą sensację wśród miejscowych. Glejt kniazia okazany sołtysowi pozwala im uniknąć problemów. Nathaniel udając chłopa rozeznaje się w sytuacji. Przeprowadza Augusta ze stodoły do karczmy gdzie wszyscy się spotykają.  

Schronienie w domu kupca
Mury miejskie, strażnicy pełniący służbę.  

Wampirom nie udaję się przemknąć przez mury niezauważonym. Rozpoczyna się obława. Vuko Lupei prowadzi grupę do domu znajomego kupca Adama Petrescu handlującego winem. W dzień znajdują schronienie w jego piwnicy. Vuko kupuje kryty wóz i wyjeżdża nim z miasta. Za murami wszyscy się spotykają kontynuując podróż.  

Strażnicy dróg
Wieczór, zabłocony trakt wiodący wzdłuż ściany lasu.  

Strażnicy dróg ucinają sobie krótka pogawędkę z Vuko. Po czym przyjmując drobna opłatę przepuszczają Lupina nie chcąc wiedzieć co przewozi.  

Bohaterowie niezależni

Kniaź Cosma Balog. Wojewoda Transylwański. Diabeł z Lazareni. Pieczętujący się Czarnym Słońcem.
Książę jest bezwzględnym tyranem i mordercą, który dla utrzymania władzy jest w stanie dopuścić się nawet największych okrucieństw. Stworzył dwie linię krwi nieśmiertelną i śmiertelną. Obie kontroluje z niespotykana sprawnością. Dodatkowo dysponuje dobrze działającą siatką szpiegów. Zbrojnym ramieniem kniazia oprócz zwykłych żołnierzy jest tajemniczy Zakon Kaina. Księcia przed niektórymi członkami mistycznego stowarzyszenia, broni mroczne stado wilkołaków. Władca nad wyraz czuwa nad przestrzeganiem ustanowionych praw. Z wszelkimi objawami nieposłuszeństwa rozprawia się szybko i skutecznie. Nawet na stworzenie ghula trzeba mieć Jego pozwolenie, co nie podoba się wielu Baronom. Jego wrogowie przyznają, że jest wytrawnym dyplomatą i sprawnym politykiem. Wielu twierdzi, że włada mrocznymi mocami, niezrozumiałymi nawet dla wampirów. Uparcie dąży do podporządkowania sobie wszystkich kainitów w Transylwanii.  

August Balog. Transylwański Hrabia. Pan na Brusturi. Pieczętujący się Czarnym Słońcem.
Jest jednym z ulubionych synów kniazia. Często wpada w tarapaty, wciągając ze sobą innych kainitów. Kocha jak nikt dobra zabawę i towarzystwo pięknych kobiet. Uwielbia intrygi i tajemnice oraz niebezpieczeństwo. Lubi często korzystać ze swych mocy. Jest darzony wielkim szacunkiem ze względu na ojca.  

Mistrz Zemelius. Przywódca tajnego Zakonu Kaina. Tajemniczy mistyk i myśliciel.
Nikt nie wie kim jest starożytny wampir. Niektórzy sądzą, że jest Matuzalemem ukrywającym się pod płaszczem członka enigmatycznego bractwa. Wraz z kniaziem dzierży w Transylwanii ogromną władzę. Sam Zakon ma duże wpływy na terenie całej Europy Wschodniej i Bałkanów. Stowarzyszenie rusza do walki zawsze podczas krwawych łowów. Jest także gwarantem bezpieczeństwa kniazia. Możliwe że nikt nigdy nie pozna jego tożsamości.  

Corvinus Lupei. Ojciec Wilkołaków. Czarny Wilkołak. Przewodnik plemienia Kanibali. Zniekształcony Likantrop.
Jest potężnym wilkołakiem skuszonym obietnicą potęgi przez samego kniazia. Odszedł z plemienia Krwawych Kłów. Opuścił także matkę Gaje. Sprzeniewierzając się wierze przodków. Prowadzone przez niego stado zostało okrzyknięte plemieniem Synów Marnotrawnych. On sam nie objawił potomstwu nic o Umbrze i dziedzictwie. Krążą pogłoski jakoby sprzymierzył się z nieznanymi, ciemnymi mocami. Żaden z wilkołaków nie może mieć potomstwa bez jego zezwolenia. W plemieniu jest wiele zdegenerowanych osobników.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski

Arkadiusz RYGIEL - blog autorski
https://arkadiusz-rygiel.blogspot.com

Wideo RPG - Materiały na mechanikę do grania filmowych sesji, jednostrzałów i sesji konwentowych

Nałęczokon - nKon - Kameralna inicjatywa konwentowa grupy przyjaciół - Warszawa

Konwent - Zamczysko 2010 - Czersk

Narracje - bohaterowie