Raport nr 1
Informacje ogólne
Scenariusz „Szpiegowska gra”, konwencja szpiegowska,
narracja filmowa, bohaterowie niezależni wyraziści, przerysowani. Sesja odbyła
się 01.03.09. Tworzenie postaci zajęło 1,5h. Graliśmy 3,5h przy oświetlonym
świeczką stole. Tło ilustrował soundtrack z gry komputerowej King’s Bounty,
Używaliśmy fanowskich kart postaci, Jako żetony posłużyły Nam sztony ze starej
planszówki, które wykorzystywaliśmy wcześniej grając w Deadland’s, znaczniki
były zaznaczane na kartach.
Bohaterowie graczy (Wotańskie imiona używane w konspiracji)
Krzysiek
Obstawski jako Klaus Metternich, elf, akwitańczyk, archetyp eksplorator, szef
siatki szpiegowskiej, zdolność taniec z ostrzem, księżycowy wzrok, słabość
zimne żelazo, Atut dodatkowa cecha rasowa, osiągnięcie kolekcjoner (zaginiona
świątynia), atrybuty: Krzepa 10+, Zręczność 9+, Przenikliwość 9+, Charyzma 10+,
Opanowanie 9+, Umiejętności: Analiza 3, Blef 3, Ekspresja 3, Empatia 3, Odwaga
6, Okultyzm 9, Perswazja 3, Pojazdy 3, Półświatek 6, Przyroda 9,
Spostrzegawczość 6, Strzelanie 9, Technika 3, Ukrywanie się 3, Wiedza
akademicka 6, Walka 9, Wysportowanie 6, Zastraszanie 6, Złodziejstwo 3,
Gadżety: Laska z ukrytym ostrzem, kamizelka kuloodporna.
Tomek Tymiński jako Johan Feld, człowiek, akwitańczyk,
archetyp ryzykant, szpieg, zdolność igła w stogu siana, słabość konformizm,
Atut Błyskawiczny refleks 3(Walka), osiągnięcie pościg (paramobil), atrybuty:
Krzepa 10+, Zręczność 9+, Przenikliwość 9+, Charyzma 10+, Opanowanie 9+,
Umiejętności: Analiza 3, Blef 6, Ekspresja 3, Empatia 3, Odwaga 9, Okultyzm 3,
Perswazja 3, Pojazdy 6, Półświatek 3, Przyroda 3, Spostrzegawczość 6,
Strzelanie 9, Technika 6, Ukrywanie się 3, Wiedza akademicka 3, Walka 9,
Wysportowanie 6, Zastraszanie 3, Złodziejstwo 3, Gadżety: Paramobil, Pistolet
wystrzeliwany z kabury sprężynowej w rękawie.
Paweł Obstawski jako Hampel Dorfsen, niziołek,
akwitańczyk, archetyp śledczy, szpieg, zdolność niziołcza perspektywa, zwinny
jak niziołek, słabość drobny, Atut dodatkowa cecha rasowa, osiągnięcie
śledztwo, atrybuty: Krzepa 10+, Zręczność 10+, Przenikliwość 8+, Charyzma 9+,
Opanowanie 10+, Umiejętności: Analiza 9, Blef 3, Ekspresja 3, Empatia 6, Odwaga
3, Okultyzm 6, Perswazja 6, Pojazdy 3, Półświatek 3, Przyroda 3,
Spostrzegawczość 9, Strzelanie 6, Technika 6, Ukrywanie się 6, Wiedza
akademicka 9, Walka 3, Wysportowanie 3, Zastraszanie 3, Złodziejstwo 3,
Gadżety: Pistolet – laska, rozkładana luneta z zoomem.
Paweł Piotrowski jako Edmund Zimer, elf,
akwitańczyk, archetyp salonowiec, szpieg, zdolność elfia gracja, słabość zimne
żelazo, Atut prowokacja, osiągnięcie skandal(podejrzenie o przestępstwo),
atrybuty: Krzepa 10+, Zręczność 9+, Przenikliwość 9+, Charyzma 9+, Opanowanie
10+, Umiejętności: Analiza 3, Blef 9, Ekspresja 3, Empatia 6, Odwaga 3,
Okultyzm 3, Perswazja 9, Pojazdy 3, Półświatek 6, Przyroda 3, Spostrzegawczość
9, Strzelanie 3, Technika 3, Ukrywanie się 6, Wiedza akademicka 6, Walka 3,
Wysportowanie 6, Zastraszanie 3, Złodziejstwo 3, Gadżety: strzelający zegarek
kieszonkowy, pierścień z mechanicznie wysuwanym zatrutym szpikulcem.
Radek Rybiński jako Adam Noiman, ork,
akwitańczyk, archetyp ryzykant, szpieg, zdolność puste dłonie, słabość obcy w
obcym kraju, Atut Błyskawiczny refleks 3(Walka), osiągnięcie trofeum (wiwerna),
atrybuty: Krzepa 10+, Zręczność 8+, Przenikliwość 10+, Charyzma 9+, Opanowanie
10+, Umiejętności: Analiza 3, Blef 6, Ekspresja 6, Empatia 6, Odwaga 6,
Okultyzm 6, Perswazja 3, Pojazdy 3, Półświatek 3, Przyroda 3, Spostrzegawczość
3, Strzelanie 9, Technika 3, Ukrywanie się 9, Wiedza akademicka 3, Walka 9,
Wysportowanie 3, Zastraszanie 3, Złodziejstwo 3, Gadżety: Pistolet na harpuny,
kombinezon do wspinaczki z ostrzem do wycinania szyb w karwaszu.
Fabuła (nazwy stopni wojskowych zastosowane umownie)
Bohaterowie
wcielili się w akwitańskich szpiegów. Działali w siatce wywiadowczej na terenie
przemysłowego miasta Hodburg w zachodniej Wotanii produkującego broń na front.
Akcja przygody rozgrywała się jesienią w czasie Wojny Dżentelmenów. Agenci
pracowali nad zdobyciem planów nowej broni rzeszy określanej jako Projekt
„Mamut”. Pracę nad wynalazkiem nadzorował dr. Ingwald Zigfeld jeden z wybitnych
naukowców w dziedzinie technicznej. Edmund Zimer był gościem na balu u Hrabiego
Konrada Kursta. W pałacu w dzielnicy rządowej dowiedział się od lekko podpitego
krasnoluda Mjr. Torgada Stein’a o transporcie dokumentów, który będzie przez
niego zabezpieczany jutrzejszego dnia. Klaus Metternich odbył rozmowę ze swoim
współpracownikiem elfem kpt. Ludwikiem Hantem na temat jego przyszłego awansu w
strukturach. Adam Noiman śledził wotańskiego polityka niziołka Borysa Grafta w
celu zdobycia kompromitujących materiałów. Po seansie filmu „Kłamsta” w kinie
pojechał do domu Grafta, gdzie przekradł się przez posesję i zrobił z ukrycia
zdjęcia polityka z damami do towarzystwa. Johan Feld i Hampel Dorfsen spotkali
się z informatorem trollem Trubaldem Borgiem w pralni ekscentrycznego orka
Persivala Orsta. W trakcie spotkania dowiedzieli się ,że Ludwik Hant jest
podwójnym szpiegiem handlującym informacjami. Bohaterowie spotkali się w
mieszkaniu kontaktowym. Zdecydowali się zweryfikować Hanta. Następnego dnia
obserwowali burs oficerski. Agenci śledzili dwa czarne paramobile jadące do
stacji kolejowej na której czekał nieoznakowany pociąg. Na peronie doszło do
spotkania Mjr. Torgada Stein’a ze szpiegiem Esmerem Woblem. Agenci nawiązali
strzelaninę z dygnitarzami i ich ochroną. Wyeliminowali wszystkich. Zabrali
teczkę. Projekt „Mamut” był planem nowej maszyny kroczącej. Po udanej akcji
bohaterowie zdecydowali się zamknąć działania operacyjne na terenie Hodburga.
Uwagi odnośnie zastosowania (Pierwsze wrażenie)
+
mechanika jest prosta, intuicyjna i narzędziowa( jednak podejrzewam ,że całkiem
nowi gracze mogliby mieć małe problemy z ogarnięciem wszystkich informacji od
razu), wspiera rozwiązania fabularne, aktywizuje graczy.
Uwagi odnośnie tekstu materiałów beta (Pierwsze Wrażenie)
-
umieszczenie archetypów przed opisem ras (Moim skromnym zdaniem lepiej byłoby
jako pierwszy umieścić opis ras. Taki mały szczegół z ,którym nie wszyscy się
zgodzą)
-
miejscami pojawiają się literówki i powtórzenia (Wiem ,że tekst nie przeszedł
jeszcze korekty, ale nie zaszkodzi wspomnieć)
- opis
mechaniki mógłby być „prostszy”, mniej „zapętlony” (miejscami trzeba się
domyślać co autor miał na myśli).
+
wyliczenia scenerii, archetypów postaci itd.
Gracze przyjęli system z entuzjazmem
Pozdrawiam, Arkadiusz RYGIEL.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz