DZIAŁY

niedziela, 1 marca 2009

RPG - PAPIEROWE RPG - GRY FABULARNE - Wolsung: Magia Wieku Pary - Raport nr 1 z testów systemu - Scenariusz RPG - "Szpiegowska gra" - Autor: Arkadiusz RYGIEL

Raport nr 1

Informacje ogólne

Scenariusz „Szpiegowska gra”, konwencja szpiegowska, narracja filmowa, bohaterowie niezależni wyraziści, przerysowani. Sesja odbyła się 01.03.09. Tworzenie postaci zajęło 1,5h. Graliśmy 3,5h przy oświetlonym świeczką stole. Tło ilustrował soundtrack z gry komputerowej King’s Bounty, Używaliśmy fanowskich kart postaci, Jako żetony posłużyły Nam sztony ze starej planszówki, które wykorzystywaliśmy wcześniej grając w Deadland’s, znaczniki były zaznaczane na kartach. 

Bohaterowie graczy (Wotańskie imiona używane w konspiracji)

Krzysiek Obstawski jako Klaus Metternich, elf, akwitańczyk, archetyp eksplorator, szef siatki szpiegowskiej, zdolność taniec z ostrzem, księżycowy wzrok, słabość zimne żelazo, Atut dodatkowa cecha rasowa, osiągnięcie kolekcjoner (zaginiona świątynia), atrybuty: Krzepa 10+, Zręczność 9+, Przenikliwość 9+, Charyzma 10+, Opanowanie 9+, Umiejętności: Analiza 3, Blef 3, Ekspresja 3, Empatia 3, Odwaga 6, Okultyzm 9, Perswazja 3, Pojazdy 3, Półświatek 6, Przyroda 9, Spostrzegawczość 6, Strzelanie 9, Technika 3, Ukrywanie się 3, Wiedza akademicka 6, Walka 9, Wysportowanie 6, Zastraszanie 6, Złodziejstwo 3, Gadżety: Laska z ukrytym ostrzem, kamizelka kuloodporna.

Tomek Tymiński jako Johan Feld, człowiek, akwitańczyk, archetyp ryzykant, szpieg, zdolność igła w stogu siana, słabość konformizm, Atut Błyskawiczny refleks 3(Walka), osiągnięcie pościg (paramobil), atrybuty: Krzepa 10+, Zręczność 9+, Przenikliwość 9+, Charyzma 10+, Opanowanie 9+, Umiejętności: Analiza 3, Blef 6, Ekspresja 3, Empatia 3, Odwaga 9, Okultyzm 3, Perswazja 3, Pojazdy 6, Półświatek 3, Przyroda 3, Spostrzegawczość 6, Strzelanie 9, Technika 6, Ukrywanie się 3, Wiedza akademicka 3, Walka 9, Wysportowanie 6, Zastraszanie 3, Złodziejstwo 3, Gadżety: Paramobil, Pistolet wystrzeliwany z kabury sprężynowej w rękawie.

Paweł Obstawski jako Hampel Dorfsen, niziołek, akwitańczyk, archetyp śledczy, szpieg, zdolność niziołcza perspektywa, zwinny jak niziołek, słabość drobny, Atut dodatkowa cecha rasowa, osiągnięcie śledztwo, atrybuty: Krzepa 10+, Zręczność 10+, Przenikliwość 8+, Charyzma 9+, Opanowanie 10+, Umiejętności: Analiza 9, Blef 3, Ekspresja 3, Empatia 6, Odwaga 3, Okultyzm 6, Perswazja 6, Pojazdy 3, Półświatek 3, Przyroda 3, Spostrzegawczość 9, Strzelanie 6, Technika 6, Ukrywanie się 6, Wiedza akademicka 9, Walka 3, Wysportowanie 3, Zastraszanie 3, Złodziejstwo 3, Gadżety: Pistolet – laska, rozkładana luneta z zoomem.

Paweł Piotrowski jako Edmund Zimer, elf, akwitańczyk, archetyp salonowiec, szpieg, zdolność elfia gracja, słabość zimne żelazo, Atut prowokacja, osiągnięcie skandal(podejrzenie o przestępstwo), atrybuty: Krzepa 10+, Zręczność 9+, Przenikliwość 9+, Charyzma 9+, Opanowanie 10+, Umiejętności: Analiza 3, Blef 9, Ekspresja 3, Empatia 6, Odwaga 3, Okultyzm 3, Perswazja 9, Pojazdy 3, Półświatek 6, Przyroda 3, Spostrzegawczość 9, Strzelanie 3, Technika 3, Ukrywanie się 6, Wiedza akademicka 6, Walka 3, Wysportowanie 6, Zastraszanie 3, Złodziejstwo 3, Gadżety: strzelający zegarek kieszonkowy, pierścień z mechanicznie wysuwanym zatrutym szpikulcem.

Radek Rybiński jako Adam Noiman, ork, akwitańczyk, archetyp ryzykant, szpieg, zdolność puste dłonie, słabość obcy w obcym kraju, Atut Błyskawiczny refleks 3(Walka), osiągnięcie trofeum (wiwerna), atrybuty: Krzepa 10+, Zręczność 8+, Przenikliwość 10+, Charyzma 9+, Opanowanie 10+, Umiejętności: Analiza 3, Blef 6, Ekspresja 6, Empatia 6, Odwaga 6, Okultyzm 6, Perswazja 3, Pojazdy 3, Półświatek 3, Przyroda 3, Spostrzegawczość 3, Strzelanie 9, Technika 3, Ukrywanie się 9, Wiedza akademicka 3, Walka 9, Wysportowanie 3, Zastraszanie 3, Złodziejstwo 3, Gadżety: Pistolet na harpuny, kombinezon do wspinaczki z ostrzem do wycinania szyb w karwaszu.

Fabuła (nazwy stopni wojskowych zastosowane umownie)
Bohaterowie wcielili się w akwitańskich szpiegów. Działali w siatce wywiadowczej na terenie przemysłowego miasta Hodburg w zachodniej Wotanii produkującego broń na front. Akcja przygody rozgrywała się jesienią w czasie Wojny Dżentelmenów. Agenci pracowali nad zdobyciem planów nowej broni rzeszy określanej jako Projekt „Mamut”. Pracę nad wynalazkiem nadzorował dr. Ingwald Zigfeld jeden z wybitnych naukowców w dziedzinie technicznej. Edmund Zimer był gościem na balu u Hrabiego Konrada Kursta. W pałacu w dzielnicy rządowej dowiedział się od lekko podpitego krasnoluda Mjr. Torgada Stein’a o transporcie dokumentów, który będzie przez niego zabezpieczany jutrzejszego dnia. Klaus Metternich odbył rozmowę ze swoim współpracownikiem elfem kpt. Ludwikiem Hantem na temat jego przyszłego awansu w strukturach. Adam Noiman śledził wotańskiego polityka niziołka Borysa Grafta w celu zdobycia kompromitujących materiałów. Po seansie filmu „Kłamsta” w kinie pojechał do domu Grafta, gdzie przekradł się przez posesję i zrobił z ukrycia zdjęcia polityka z damami do towarzystwa. Johan Feld i Hampel Dorfsen spotkali się z informatorem trollem Trubaldem Borgiem w pralni ekscentrycznego orka Persivala Orsta. W trakcie spotkania dowiedzieli się ,że Ludwik Hant jest podwójnym szpiegiem handlującym informacjami. Bohaterowie spotkali się w mieszkaniu kontaktowym. Zdecydowali się zweryfikować Hanta. Następnego dnia obserwowali burs oficerski. Agenci śledzili dwa czarne paramobile jadące do stacji kolejowej na której czekał nieoznakowany pociąg. Na peronie doszło do spotkania Mjr. Torgada Stein’a ze szpiegiem Esmerem Woblem. Agenci nawiązali strzelaninę z dygnitarzami i ich ochroną. Wyeliminowali wszystkich. Zabrali teczkę. Projekt „Mamut” był planem nowej maszyny kroczącej. Po udanej akcji bohaterowie zdecydowali się zamknąć działania operacyjne na terenie Hodburga.

Uwagi odnośnie zastosowania (Pierwsze wrażenie)

+ mechanika jest prosta, intuicyjna i narzędziowa( jednak podejrzewam ,że całkiem nowi gracze mogliby mieć małe problemy z ogarnięciem wszystkich informacji od razu), wspiera rozwiązania fabularne, aktywizuje graczy.

Uwagi odnośnie tekstu materiałów beta (Pierwsze Wrażenie)

- umieszczenie archetypów przed opisem ras (Moim skromnym zdaniem lepiej byłoby jako pierwszy umieścić opis ras. Taki mały szczegół z ,którym nie wszyscy się zgodzą)

- miejscami pojawiają się literówki i powtórzenia (Wiem ,że tekst nie przeszedł jeszcze korekty, ale nie zaszkodzi wspomnieć)

- opis mechaniki mógłby być „prostszy”, mniej „zapętlony” (miejscami trzeba się domyślać co autor miał na myśli).

+ wyliczenia scenerii, archetypów postaci itd.

Gracze przyjęli system z entuzjazmem

Pozdrawiam, Arkadiusz RYGIEL.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz