DZIAŁY

sobota, 22 stycznia 2011

RPG - PAPIEROWE RPG - GRY FABULARNE - Wiedźmin: Gra Wyobraźni - Kampania do W:GW "Słudzy miecza i brzęczących monet" - Rys Fabularny - Indeks Postaci - Indeks Miejsc - Autor: Arkadiusz RYGIEL

Kampania "Słudzy miecza i brzęczących monet"
Słudzy miecza i pobrzękujących monet to kampania do gry fabularnej Wiedźmin. Opowiadający o najemnikach, ludziach którzy przelewają krew dla pieniędzy. Traktujący o świecie w którym życie jest towarem, a śmierć usługą. Gdzie jedynie głupiec czuje się bezpiecznie. W tych realiach pojęcia takie jak wiara, miłość, honor i przyjaźń, często stają się pustymi słowami, nabierającymi jeszcze bardziej mglistego znaczenia w trudnych nieprzewidzianych sytuacjach.   

Tło  
W hrabstwie Oxen zmienia się władza. Miejsce zasztyletowanego na rynku Hrabiego Fryderyka Szalonego zajmuję Baron Richolf z Hage. Nowy władca szybko wprowadza swoje porządki. Usuwa z funkcji wszystkich ludzi starszej krwi ponieważ jest człowiekiem, który jak nikt dba o czystość rasy. Do swojego planu potrzebuje bezwzględnych specjalistów. Dlatego w pierwszej kolejności piszę list do Rycerza Donatana z Tulendalu znanego jako Łowca Elfów. Baron już buduje obozy pracy dla elfich społeczności.   

Miasto Oxen  
Małe miasto handlowe z kamienia we wschodniej Temerii o brudnym, prowincjonalnym charakterze. Mieszczanie handlują tu wyrobami z żelaza i miedzi oraz kamieniem zakupionym z Mahakamu. Centrum stanowi rynek z targowiskiem, świątynia Melitele oraz duży obronny donżon. Przy rynku wznoszą się wąskie acz wysokie kamienice. Pomiędzy budynkami znajduje się mało przestrzeni. Uliczki są wąskie, w większości brukowane. Porządku pilnuje straż miejska nosząca herbowe liberie. Do miasta można wjechać przez dwie bramy zachodnią – kupiecką i wschodnią – przewoźniczą. Na terenie działają dobrze zorganizowane cechy oraz bank Lutheriusa. Interesy z krasnoludami i gnomami prowadzi kompania handlowa Calcum. Nieźle radzą sobie drobni kupcy i handlarze. Władze wraz ze swoimi urzędnikami sprawuje wójt Girnot Rinar. Przełożoną świątyni jest Antia Palpyr. Miasto wkracza na drogę szybkiego rozwoju. Przykładowe ulice to kupiecka, bednarska, kowalska, zielarska, świątynna. Domeny chronią warowne mury, wzmocnione barbakanami i obronnymi bramami zamykanymi na kraty. Do bram można się dostać jedynie przez wciągane mosty. Miasto obsypane jest wałem, za nim znajduje się fosa. Osiedle położone jest nad rzeką złotą. Na obrzeżach znajdują się błonia. Po zmroku do Oxen może wjechać jedynie możny ludzkiego pochodzenia. Na terenie hrabstwa mniejsze miasta to: Hage, Maden, Budkam, Baden i Tiv.  

Bohaterowie graczy

Donatan z Tulendalu h. Niedźwiedź, Rycerz Zakonu Białej Róży, 32 lata, znany również jako 'Łowca Elfów'.  
Możny pan ze szklanym lewym okiem o blond włosach przystrzyżonych do hełmu. Ma bliznę na prawym ramieniu od elfiego grotu. Jego ojca Hugona z Tulendalu zabiły elfy. Nosi białą zakonną szatę z czarnymi elementami uzupełnianą przez karminowy płaszcz z emblematem białej róży. Walczy mieczem dwuręcznym. 

Turin Siekacz, Najemnik, 25 lat.
Człowiek o piwnych oczach i szerokiej, płaskiej twarzy z wyrazem wiecznego niezadowolenia. Nosi proste, pocerowane ubranie.

Axel Adelhoff, Czarodziej, 29 lat.
Łysy z tatuażem na głowie. Ubiera długą szatę z rozcięciami i szerokimi rękawami. Nosi misternie zdobiony złoty amulet i duży pierścień na prawej dłoni. Na czas podróży zawsze zakłada napierśnik.  

Meth Zin, Czarodziej, 28 lat.
Młody adept magii. Karierowicz, który dla władzy zrobi wszystko. Znawca kultury elfów i dziwożon. Oddelegowany do specjalnego oddziału Barona Richolfa z Hage.  

Hargan Worn, Dowódca Siedmiu Krasnoludków, 96 lat.
Krasnolud o rudych włosach, nosi czarną opaskę przesłaniającą lewy oczodół. Prawą nogę ma strzaskaną dlatego nosi na  niej szynę skonstruowaną przez gnomy. Łysieje, nosi kolczyki w prawym uchu. No co dzień ubiera się w prosty żołnierski strój. Nienawidzi elfów. Ma wytatuowane ramiona.

Grunt Syn Herga, Sierżant Siedmiu Krasnoludków, 85 lat.
Łysol z tatuażami na głowie o źle zrośniętym nosie, bezoki, na opasce przesłaniającej oczodół ma namalowane oko. Nosi dumnie swe blizny. Wszył czerwoną nicią runy ochronne w kołnierzyk. Na co dzień ubiera proste ubranie. 

Dagon Dido, Zabójca, 34 lata.
Średniej budowy człowiek o oczach różnego koloru. Mężczyzna z blizną przecinającą usta i podbródek. Mistrz czarnego humoru. Nosi metalowe karwasze i czarny płaszcz.
Ko: 2 Po: 2 Si: 3 Zm: 4 Zr: 4 Zw: 3
In: 2 Og: 2 Wo: 1
Żywotność: 26 (7/14/20/26)
Walka bronią: 4
Walka wręcz: 3
Strzelanie: 4
Rzucanie: 3
Unik: 3
Obrona fizyczna (dystans/bronią/wręcz): 5/6/5
Obrona magiczna (czary/modlitwy/znaki): 1/1/1
Zbroja: Kolczuga (2), przeszywanica (1), hełm (2)
Broń: Miecz (K6+6), ciężka kusza (5k6)
PW: 18
PM: 0
Manewry w walce wręcz: Blok, cios pięścią, kopnięcie
Manewry w walce bronią: Ciecie/Pchnięcie, finta, powstrzymanie szarży, riposta
Wybrane umiejętności: Hazard 1, jeździectwo 1, taktyka 1, wigor 2, zimna krew 2.

Germin Salog, Nożownik, 34 lata.
Średniej budowy, łysy człowiek o czarnych oczach. Mężczyzna z blizną i bielmem na prawym oku. Nosi czarny płaszcz.
Ko: 2 Po: 2 Si: 3 Zm: 4 Zr: 4 Zw: 3
In: 2 Og: 2 Wo: 1
Żywotność: 26 (7/14/20/26)
Walka bronią: 3
Walka wręcz: 3
Strzelanie: 4
Rzucanie: 4
Unik: 3
Obrona fizyczna (dystans/bronią/wręcz): 5/5/5
Obrona magiczna (czary/modlitwy/znaki): 1/1/1
Zbroja: Kolczuga (2), przeszywanica (1), hełm (2)
Broń: Miecz (K6+6), ciężka kusza (5k6), noże do rzucania (1k3+6)
PW: 18
PM: 0
Manewry w walce wręcz: Blok, cios pięścią, kopnięcie
Manewry w walce bronią: Ciecie/Pchnięcie, finta, powstrzymanie szarży, riposta
Wybrane umiejętności: Hazard 1, jeździectwo 1, taktyka 1, wigor 2, zimna krew 2.

Siedmiu Krasnoludków

Hagni Romers, Adiutant z oddziału Siedmiu Krasnoludków, 76 lat.
Brzydal o metalowej lewej dłoni.

Verdo Higor, Chorąży z oddziału Siedmiu Krasnoludków, 64 lata.
Łysy z bielmem na lewym oku.

Fagor Gardak, Trębacz z oddziału Siedmiu Krasnoludków, 70 lat.
Nosi irokeza, niema prawego ucha.

Siman Drago, Medyk z oddziału Siedmiu Krasnoludków, 88 lat.
Nosi okularki, twarz pokryta brodawkami.

Gorid Morfeb, Rębacz z oddziału Siedmiu Krasnoludków, 80 lat.
Metalowy nos, zaznacza karby na toporze.

Kroto Kalin, Rębacz z oddziału Siedmiu Krasnoludków, 91 lat.
Metalowa płytka wstawiona w czaszkę.

Brago Kalin, Rębacz z oddziału Siedmiu Krasnoludków, 79 lat.
Chropowata twarz po przebytej ospie, siódemka wymalowana na hełmie.
Ko: 4 Po: 1 Si: 3 Zm: 2 Zr: 3 Zw: 1
In: 1 Og: 1 Wo: 1
Żywotność: 32 (8/16/24/32)
Walka bronią: 3
Walka wręcz: 3
Strzelanie: 3
Rzucanie: 1
Unik: 1
Obrona fizyczna (dystans/bronią/wręcz): 2/4/4
Obrona magiczna (czary/modlitwy/znaki): 1/1/1
Zbroja: Kaftan kolczy z rękawami, nogawicami i czepcem (2), przeszywanica (1), napierśnik (3), hełm (3)
Broń: Topór (K6+6), lekka kusza (3k6), ciężka tarcza
PW: 16
PM: 0
Manewry w walce wręcz: Blok, cios pięścią, kopnięcie
Manewry w walce bronią: Ciecie/Pchnięcie, finta, powstrzymanie szarży, riposta
Wybrane umiejętności: Hazard 1, taktyka 1, wigor 2, zimna krew 2, umiejętność specjalistyczna 3.

Baron Richolf z Hage, Możny, 40 lat.
Rudzielec o paskudnym charakterze. Dobrze ubrany. Wyróżniający się częstą zmianą nastrojów. Furiat i rasista.

Włodarz Tis Seval, Współpracownik Scoia’tael, 38 lat.
Dobrze ubrany półelf.
Ko: 2 Po: 3 Si: 2 Zm: 4 Zr: 4 Zw: 4
In: 2 Og: 3 Wo: 1
Żywotność: 26 (7/14/20/26)
Walka bronią: 3
Walka wręcz: 3
Strzelanie: 4
Rzucanie: 4
Unik: 4
Obrona fizyczna (dystans/bronią/wręcz): 6/5/5
Obrona magiczna (czary/modlitwy/znaki): 1/1/1
Zbroja: Kolczuga (2), przeszywanica (1), hełm (2)
Broń: Miecz (K6+4)
PW: 18
PM: 0
Manewry w walce wręcz: Blok, cios pięścią, kopnięcie
Manewry w walce bronią: Ciecie/Pchnięcie, finta, powstrzymanie szarży, riposta
Wybrane umiejętności: Hazard 1, jeździectwo 1, taktyka 1, wigor 2, zimna krew 2, etykieta 2, czytanie i pisanie 3.

Vica Labelli, Czarodziejka, 146 lat.
Rudowłosa piękność w czerwonej sukni.
Ko: 2 Po: 2 Si: 1 Zm: 3 Zr: 4 Zw: 2
In: 4 Og: 4 Wo: 3
Żywotność: 26 (7/14/20/26)
Magia: 4
Obrona fizyczna (dystans/bronią/wręcz): 1/1/1
Obrona magiczna (czary/modlitwy/znaki): 5/2/2
PM: 22
Czary: Blokada, ochrona, iluzja, knebel, grot, leczenie, pirokineza, uśpienie, piorun kulisty.
Wybrane umiejętności: Alchemia 3, astrologia 2, czytanie i pisanie (wspólny) 4, czytanie i pisanie(Starsza mowa) 2, dociekliwość 4, języki (wspólny) 4, jezyki (Starsza mowa) 2, koncentracja 3, przenikliwośc 1, uzdrawianie 2, wiedza: historia 2, wiedza: legendy 2, wiedza magia 3, uwodzenie 4.

Tobiasz Has, Nożownik i przywódca zbirów, Człowiek od brudnej roboty, 36 lat.
Ko: 2 Po: 2 Si: 2 Zm: 4 Zr: 4 Zw: 3
In: 2 Og: 1 Wo: 1
Żywotność: 26 (7/14/20/26)
Walka bronią: 4
Walka wręcz: 4
Strzelanie: 4
Rzucanie: 4
Unik: 4
Obrona fizyczna (dystans/bronią/wręcz): 6/6/6
Obrona magiczna (czary/modlitwy/znaki): 1/1/1
Zbroja: Kolczuga (2), przeszywanica (1)
Broń: Miecz (K6+4), noże (1k3+4)
PW: 18
PM: 0
Manewry w walce wręcz: Blok, cios pięścią, kopnięcie
Manewry w walce bronią: Ciecie/Pchnięcie, finta, powstrzymanie szarży, riposta
Wybrane umiejętności: Hazard 3, jeździectwo 3, taktyka 2, wigor 2, zimna krew 3, czytanie i pisanie 2.

Zbir na usługach Tobiasza Hasa.
Ko: 2 Po: 3 Si: 2 Zm: 3 Zr: 3 Zw: 3
In: 1 Og: 1 Wo: 1
Żywotność: 26 (7/14/20/26)
Walka bronią: 3
Walka wręcz: 3
Strzelanie: 3
Rzucanie: 3
Unik: 3
Obrona fizyczna (dystans/bronią/wręcz): 5/5/5
Obrona magiczna (czary/modlitwy/znaki): 1/1/1
Zbroja: Kolczuga (2), przeszywanica (1)
Broń: Miecz (K6+4), kusza (4k6)
PW: 16
PM: 0
Manewry w walce wręcz: Blok, cios pięścią, kopnięcie
Manewry w walce bronią: Ciecie/Pchnięcie, finta, powstrzymanie szarży, riposta
Wybrane umiejętności: Hazard 2, jeździectwo 2, taktyka 1, wigor 2, zimna krew 2.

Kahil Savis, Przywódca Scoia’tael, 78 lat.
Przebiegły mistrz walki partyzanckiej, uznawany przez ludzi za zbrodniarza wojennego.
Ko: 2 Po: 3 Si: 2 Zm: 4 Zr: 4 Zw: 4
In: 2 Og: 3 Wo: 1
Żywotność: 26 (7/14/20/26)
Walka bronią: 4
Walka wręcz: 4
Strzelanie: 4
Rzucanie: 4
Unik: 4
Obrona fizyczna (dystans/bronią/wręcz): 6/6/6
Obrona magiczna (czary/modlitwy/znaki): 1/1/1
Zbroja: Kolczuga (2), przeszywanica (1)
Broń: Miecz (K6+4)
PW: 18
PM: 0
Manewry w walce wręcz: Blok, cios pięścią, kopnięcie
Manewry w walce bronią: Ciecie/Pchnięcie, finta, powstrzymanie szarży, riposta
Wybrane umiejętności: Hazard 1, jeździectwo 4, taktyka 4, wigor 4, zimna krew 2, etykieta 2, czytanie i pisanie 3.

Scoia’tael z grupy Kahila Savisa.
Ko: 2 Po: 3 Si: 2 Zm: 4 Zr: 3 Zw: 3
In: 2 Og: 2 Wo: 1
Żywotność: 26 (7/14/20/26)
Walka bronią: 3
Walka wręcz: 3
Strzelanie: 4
Rzucanie: 3
Unik: 3
Obrona fizyczna (dystans/bronią/wręcz): 5/5/5
Obrona magiczna (czary/modlitwy/znaki): 1/1/1
Zbroja: Przeszywanica (1)
Broń: Miecz (K6+4), Łuk (2k6+5)
PW: 18
PM: 0
Manewry w walce wręcz: Blok, cios pięścią, kopnięcie
Manewry w walce bronią: Ciecie/Pchnięcie, finta, powstrzymanie szarży, riposta
Wybrane umiejętności: Hazard 1, jeździectwo 1, taktyka 1, wigor 2, zimna krew 2, czytanie i pisanie 3.

Gideon Grass, Przyszły włodarz, 41 lat.
Ko: 4 Po: 3 Si: 4 Zm: 2 Zr: 3 Zw: 3
In: 2 Og: 3 Wo: 1
Żywotność: 32 (8/16/24/32)
Walka bronią: 3
Walka wręcz: 3
Strzelanie: 2
Rzucanie: 2
Unik: 2
Obrona fizyczna (dystans/bronią/wręcz): 4/5/5
Obrona magiczna (czary/modlitwy/znaki): 1/1/1
Zbroja: Przeszywanica(1)
Broń: Miecz (K6+8)
PW: 20
PM: 0
Manewry w walce wręcz: Blok, cios pięścią, kopnięcie
Manewry w walce bronią: Ciecie/Pchnięcie, finta, powstrzymanie szarży, riposta
Wybrane umiejętności: Hazard 1, jeździectwo 4, taktyka 4, wigor 4, zimna krew 2, etykieta 2, czytanie i pisanie 3.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz