Odcinek 3 "Intrygi"
Plemię Złodziei Oczu zostaje rozbite a jego przewodnik Cyryl Dzieciojad zabity. Zdrajcy Igorowi Lupei udaję się zbiec. Kainici lojalni wobec kniazia próbują rozszyfrować zdradę i znaleźć winnych.
Powinność
Rozważania Możnych Panów
Zamek Lazareni, dziedziniec, studnia, brukowany plac, kocie łby, szopy, kuźnia na uboczu, stajnie, wozownie, spichlerze, stodoły, służba zajmująca się swoimi codziennymi obowiązkami, wozy, kowal ostrzący broń, deszcz, jesienna aura, wilgoć, liście opadłe z drzew, komnata tronowa, czerwone dywany, złote kandelabry, zdobne boazerie, gustowne obrazy, ciepły kominek, dwa zgulone harty leżące przy palenisku, zgiełk możnych pochłoniętych rozmowami o zdradzie, służba roznosząca vitae na srebrnych tacach, atmosfera przepychu i bogactwa, kniaź otoczony przez tuzin sług nieodstępujących go na krok.
Dochodzi do rozmów o zdradzie. Po wszystkim Kniaź nakazuje zostać Klaudiu Antonescu i zleca mu zadanie wymanewrowania inkwizytora i zbicia jego sług na fałszywe tropy. Książę przyobiecuje alchemikowi nagrodę jeśli ten dobrze się sprawi. Klaudiu postanawia stworzyć swojego sobowtóra i sobowtóry swoich przyjaciół, którzy byli obecni w czasie pościgu w Adunati. Zguleni słudzy oddadzą się w ręce inkwizytora po zmianie wyglądu dokonanej za pomocą straszliwego zniekształcenia. W zadaniu dopomagają mu Jan z Łysej Góry i Możny Sieciech.
Szyderstwo
Komnata, stół zastawiony starą vitae, srebrna taca, karafka, ogień płonący w kominku.
August i Nathaniel decydują zabawić się kosztem możnego Jana z Łysej Góry, który oparł się wdziękom pięknej kochanicy kniazia Morany. Obaj używając swych piekielnych mocy przybierają wygląd Jana i przekradają się do alkowy oblubienicy.
Ciałokształtowanie
Komnata, światło świec, stół.
Klaudiu Antonescu, Jan z Łysej Góry i Możny Sieciech zmieniają wygląd nieszczęśników, którzy posłużą w intrydze mającej zwieść Inkwizytora Giorgio Batiste. W realizacji planu wampirom ma pomóc wilkołak Dragomir Lupei.
Podsłuchana Rozmowa
Zamkowy korytarz, kwiaty na podłodze, pochodnie przytwierdzone do ściany.
Hrabia Stelian zleca zabójstwo matki Vuko i Igora Pani Madaliny. Sprawę ma rozwiązać Rycerz Witold. Rozmowę przez przypadek podsłuchuje Vuko. Zostaje spostrzeżony. Ukrywa się w komnacie dwórki Luizy zastając ją z gachem Tomaszem, który jest jednym ze śmiertelnych dworzan. Za pomoc wręcza Tomaszowi glejt zezwalający na polowania w pańskim lesie.
Dziedziniec
Zamkowy dziedziniec, konie przygotowywane do drogi.
Vuko i jego brat Symeon udają się na ratunek matce do dóbr Rycerza Jerzego gdzie Madalina jest dwórką. Łowczy jest zmuszony do podjęcia działań po rozmowie z ojcem Corvinusem. Dochodzi do wniosku, że ten pomóc nie może, lub nie chce. Na dziedzińcu spotyka córkę kupca Magdę Petrescu, brudną i obdartą. Ta opowiada, że jej rodzinę uwięziła inkwizycja i prosi o pomoc. Vuko licząc na człowieczeństwo Możnego Sieciecha zostawia kobietę z diabelskimi Tzimisce. Nie wie, że wampiry posłużą się nią w intrydze zwiedzenia Inkwizytora z tropu.
Ratunek
Gród Rycerza Jerzego, warowna palisada, brama, dookoła las.
Symeon i Vuko oczekują na zabójcę. Kilka godzin później przybywa postać w czerni, która jak sądzą wilkołaki ma zabić Madalinę. Po krótkiej walce kołkują Rycerza Witolda, który nie ma szans w starciu z Lupinami.
Bohaterowie niezależni
Pani Madalina. Dama na Dworze Rycerza Jerzego z Perieti.
Madalina jest matką Vuko. Jej Życie jest zagrożone. Hrabia Stelian pragnie jej śmierci ponieważ jest matką zdrajcy. Przebywa na dworze Rycerza Jerzego z Perieti albowiem nie mogła być blisko swoich dzieci.
Piękna Rahela. Dama na Dworze Kniazia Cosmy Baloga z Lazareni.
W Raheli na zabój kochają się Vuko Lupei i Igor Lupei. Obaj wiedzieli że ta miłość jest im stanowczo zabroniona. Rahela oczekuje na przeistoczenie z rąk Morany. Vuko chce nie dopuścić do takiego obrotu spraw.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz