DZIAŁY

sobota, 15 stycznia 2011

RPG - PAPIEROWE RPG - GRY FABULARNE - Legenda Pięciu Kręgów 1ed - Kampania do L5K1ed "Prawidła zdrady" - Scenariusz RPG - Epizod 2: "Więzień urodzenia" - Autor: Arkadiusz RYGIEL

"Więzień urodzenia"

Odcinek 2, konwencja filmowa z elementami akcji i westernu, tło ilustruje muzyka z filmu Pulp Fiction i Wyznania gejszy.

Wprowadzenie
Wiosna 1120r., miesiąc smoka, góry środka świata, prowincja Jodo, wietrznie, górski krajobraz, ośnieżone wierzchołki szczytów, kręte drogi, błoto, kałuże, deszcz.

Poszukiwania Akodo Kasaia

Wieści
Zrezygnowanie, misa ryżu, rozmowa z gospodarzem, Sunao – starzec o siwych, przerzedzonych włosach, Aritomo – syn starca, naczelnik, wielki chłop ze złamanym nosem, spotkanie z człowiekiem w kapturze – Tendo Hamaguchim, sługą i przyjacielem pana Akodo Kasaia, opowieść o aresztowaniu młodego samuraja w Iwamo, dużej sumie pieniędzy wygranej od jednego z żurawi – Nitobe Akiyoshiego, zarzutach o szpiegostwo rzuconych przez samurajów z klanu żurawia.

Napad
Pusta lektyka opatrzona monami żurawia, misterne zdobienia przedstawiające białego ptaka, ślady krwi, drzewa, rześkie powietrze, szum drzew, utyskiwania kobiety, martwi strażnicy, bandyci szabrujący dobytek, jedenastu oprawców, słabo uzbrojeni, brudni, konie uwiązane przy drzewach, skrzywdzona córka namiestnika pani Shinohara Kariko.

Festiwal kabuki
Iwamo, Miasto Białych Domów usytuowane na górskim zboczu, drewniana palisada, kamienie na zboczu, kręta górska ścieżka, duży ruch na ulicach, biały zamek, kupieckie niesnaski, targ, obwieszczenie o festiwalu kabuki, jeden ze strażników rozpoznaje córkę namiestnika.

Ceremonia seppuku
Biały zamek, rozmowa z namiestnikiem, który uwięził Akodo Kasaia, Daidoji Yuzan wdzięczny za uratowanie życia córki, pan Shinohara Toshio mąż pani Kariko popełnia seppuku czując winę, ojciec zabrania popełnić jiggai córce, kobieta jest pod stałą opieką nadwornych medyków.

Oskarżyciel
Tłok z powodu festiwalu kabuki, Nitobe Akiyoshi siedzący przy jednym stoliku z Okada Tsujim, bohema artystyczna z klanu żurawia, przedstawienia uliczne, lampiony palące się w nocy, oświetlone uliczki, szpetne oszczerstwo o ojcobójstwie, którego miał dokonać Akoda Kasai.

W pozostałych rolach...

Shinohara Kariko, Córka namiestnika Iwamo, 28 lat.
Wykształcona, sprytna, rozmowna.
Drobnej budowy, o ciemnych włosach i głębokim spojrzeniu
ogień 2, zręczność 2, inteligencja 4, ziemia 1, wytrzymałość 1, siła woli 2, powietrze 2, refleks 2, intuicja 4, woda 1, siła 1, spostrzegawczość 3, pustka 3, tanto atak 3z2, tanto obrażenia 2z2, PT trafienia 10, ranga 2 w szkole dworzan Doji, techniki: podarunek doskonały, szept z głębi duszy, honor 3.5, chwała 3.0, umiejętności: dyplomacja 3, szczerość 3, etykieta 3, heraldyka 3, jeździectwo 2, tantojutsu 2, zalety: niezwykły głos 2, wady: drobna 3, rany 2:0, 4:-1, 6:-2, 8:-3, 10:-4, 12:obalona, 14:nieprzytomna, 16:martwa, przy sobie: tanto, wachlarz, kilkadziesiąt koku.

Daidoji Yuzan, Namiestnik Iwamo, 50 lat.
Praworządny, dbający o szczegóły, polityk.
ogień 3, zręczność 3, inteligencja 4, ziemia 3, wytrzymałość 3, siła woli 4, powietrze 3, refleks 3, intuicja 3, woda 3, siła 3, spostrzegawczość 4, pustka 3, katana atak 6z3, katana obrażenia 6z2, PT trafienia 15/25, ranga 3 szkole dworzan Doji, techniki: podarunek doskonały, szept z głębi duszy, próba honoru, honor 4.5, chwała 5.0, umiejętności: kenjutsu 3, obrona 2, uniki 2, dyplomacja 4, szczerość 3, etykieta 4, heraldyka 3, jeździectwo 3, zalety: prawomyślny 4, wady: idealista 2, rany 6:0, 12:-1, 18:-2, 24:-3, 30:-4, 36:obalony, 42:nieprzytomny, 48:martwy, przy sobie: daisho, wachlarz, dużo pieniędzy.

Okada Tsuji, Sługa Akodo Raizo, 30 lat.
Służalczy, chciwy, rozsądny.
ogień 2, zręczność 3, inteligencja 2, ziemia 2, wytrzymałość 3, siła woli 2, powietrze 2, refleks 3, intuicja 2, woda 2, siła 3, spostrzegawczość 2, pustka 2, katana atak 6z3, katana obrażenia 6z2, PT trafienia 15, ranga 2 w szkole bushich Akodo, techniki: droga lwa, siła prawości, honor 2.0, chwała 2.0, umiejętności: kenjutsu 3, kyujutsu 3, obrona 3, uniki 3, heraldyka 2, historia 1, taktyka 1, jeździectwo 2, zalety: regeneracja 3, opuszczony przez przodków 3, rany 4:0, 8:-1, 12:-2, 16:-3, 20:-4, 24:obalony, 28:nieprzytomny, 32:martwy, przy sobie: daisho, pieniądze.

Nitobe Akiyoshi, Dworzanin, 30 lat.
Dwulicowy, sprytny, przebiegły.
ogień 2, zręczność 3, inteligencja 2, ziemia 2, wytrzymałość 2, siła woli 2, powietrze 2, refleks 3, intuicja 2, woda 2, siła 3, spostrzegawczość 2, pustka 3, katana atak 6z3, katana obrażenia 6z2, PT trafienia 15, ranga 3 w szkole bushich kakita, techniki: droga żurawia, niespodziewany cios, uderzenie z pustki, honor 2.0, chwała 2.0, umiejętności: kenjutsu 3, iaijutsu 3, kyujutsu 3, etykieta 4, szczerość 4, jeździectwo 2, zalety: czytanie z ruchu warg 2, wady: próżny, rany 4:0, 8:-1, 12:-2, 16:-3, 20:-4, 24:obalony, 28:nieprzytomny, 32:martwy, przy sobie: daisho.

Rokugański bandyta
Pies bez czci i wiary.
ogień 2, zręczność 3, inteligencja 2, ziemia 2, wytrzymałość 3, siła woli 2, powietrze 2, refleks 2, intuicja 2, woda 2, siła 3, spostrzegawczość 2, pustka 2, katana atak 4z3, katana obrażenia 6z2, PT trafienia 10, honor 0.0, chwała 0.0, umiejętności: kenjutsu 1, kyujutsu 1, obrona 2, uniki 2, jeździectwo 2, rany 4:0, 8:-1, 12:-2, 16:-3, 20:-4, 24:obalony, 28:nieprzytomny, 32:martwy, przy sobie: daisho, łuk yumi, kołczan ze strzałami, kilka zeni.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz